ماندگاری بلفاروپلاستی چقدر است

۲ بازديد

 بلفاروپلاستی

زیبایی بسیار بیشتر از اصلاح موهایتان یا کشیدن مقداری آرایش روی صورتتان است. این واقعا یک شکل هنری است. تکنیک ها و محصولات بسیار زیادی دارد که نیاز به نگاه دقیق، دقت و توجه دقیق به جزئیات دارد. آیا آنچه را که لازم است دارید؟ صرف نظر از پاسخ شما، در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد.

 

یک قابلمه خالی یا یک شیشه کوچک را با مرطوب کننده دلخواه پر کنید. چسباندن آن در کیف یا کشوی میز کارتان آسان خواهد بود. به محض اینکه پوست شما خشک یا پوسته پوسته شد، مقدار کمی از مرطوب کننده را به صورت خود بزنید.

 

به آرامی صورت خود را با یک غبار مرطوب کننده اسپری کنید تا آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. مه به آرایش شما کمک می‌کند، ظاهر آن را تازه نگه می‌دارد و ساعت‌ها ظاهر آرایشی را به شما می‌دهد. این برای حفظ آرایش شما در روزهای طولانی در محل کار یا شب‌هایی که با دوستانتان بیرون می‌روید، عالی است.

 

خط چشم می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد به گونه ای که محصولات کمی می توانند. آرنج خود را روی میز ثابت کنید تا دچار اشتباه نشوید، سپس از یک مداد چشم با یک نقطه تیره برای کشیدن یک سری خط تیره کوچک در سراسر خط مژه بالایی استفاده کنید. از یک ابزار لکه دار یا اسفنج برای ترکیب کردن خط تیره ها برای ایجاد یک خط استفاده کنید.

 

با پر کردن یک کاسه با آب داغ، و سپس بخار دادن صورت خود روی آن با حوله ای که روی سرتان قرار داده شده، در خانه به صورت سریع عمل کنید. این کار منافذ شما را باز می کند و به از بین بردن سیاهی سر کمک می کند. با آب سرد آبکشی کنید تا منافذ بسته شود و به روال آرایش خود ادامه دهید.

 

در آب و هوای سرد و خشک زمستانی زندگی می کنید؟ یک نرم کننده مخصوص زمستان برای موهای خود پیدا کنید تا به حفظ رطوبت کمک کند و از چسبیدن استاتیک آزار دهنده به همه چیز جلوگیری کند. به محض اینکه متوجه هوای خشک شدید، به جای نرم کننده معمولی خود استفاده کنید و در فصل بهار استفاده را قطع کنید.

 

برای مقابله با موهای چرب یا چرب، یک روز در میان شامپو بزنید و روزهای دیگر فقط با آب بشویید. گاهی اوقات افرادی که موهای چرب دارند سعی می کنند با استفاده بیش از حد از شامپو با این مشکل مقابله کنند. این کار مقدار زیادی چربی را از مو می‌زداید که باعث می‌شود غدد چربی بیش از حد آن را جبران کنند.

 

هر روز بالم لب بزنید. بالم لب یک ماده ضروری برای زیبا نگه داشتن لب های شماست. شما باید آن را شب ها هنگام خواب و صبح ها قبل از زدن رژ لب یا براق کننده روی لب های خود بمالید. لب های شما جوان تر و پرتر به نظر می رسند.

 

برای التیام لک های صورت در طول شب، صورت خود را خوب بشویید و قبل از خواب کمی روغن خالص درخت چای بمالید. همچنین می‌توانید از روغن درخت چای در طول روز استفاده کنید یا آن را با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا یک مرطوب‌کننده سبک، طبیعی و شفابخش در طول روز داشته باشید که پوست شما را تقویت و سفت می‌کند.

 

از غذاهای تصفیه شده به عنوان بخشی از برنامه زیبایی روزانه خودداری کنید. غذاهای تصفیه شده بیشتر مواد مغذی را که به طور طبیعی در یک غذا یافت می شود از بین می برند. اغلب اوقات چیزهای خوب با مواد شیمیایی و تقویت کننده جایگزین می شوند. سلامت کلی شما به میزان قابل توجهی بهبود می یابد، نه فقط پوست، ناخن ها و موهای شما.

 

لوسیون صاف روی مو برای کاهش استاتیک. اگر متوجه شدید که چیزی برای استفاده ندارید، لوسیون دستی را که در کیفتان نگه دارید بردارید. کمی بردارید و کف دستتان را کمی به هم بمالید، سپس بین موهایتان بچرخانید. این یک راه حل سریع و آسان است.

 

وقتی می خواهید فردی زیبا باشید فقط مراقبت از بدنتان کافی نیست. همچنین باید مطمئن شوید که کمد لباس شما مدرن و مناسب است. این بدان معنا نیست که شما باید بهترین مارک های نام تجاری را بخرید، بلکه باید کمی زمان بگذارید تا یاد بگیرید که چگونه تیپ بدنی خود را بپوشید.

 

اگر می خواهید پوست اطراف چشمتان زیبا و بدون پیری به نظر برسد، بسیار مهم است که اقدامات لازم را برای جلوگیری از پیری زودرس انجام دهید. حتماً هر روز صبح از یک سرم ژل چشم یا کرم سبک استفاده کنید. کرم دور چشم خود را بعد از مرطوب کردن بمالید. اطمینان حاصل کنید که کرم دور چشمی را انتخاب کنید که حداقل حاوی SPF8 باشد تا در برابر آسیب خورشید و پیری عکس محافظت کنید.

 

پودر بچه یک محصول زیبایی عالی است. اگر آن را از دست دادید و در یک نقطه تنگ هستید، می توانید آن را به جای پودر معمولی خود استفاده کنید. همچنین می توانید از آن برای جذب روغن در موهای خود استفاده کنید. فقط کمی در برس خود بگذارید و آن را شانه کنید. طبق معمول استایل کنید.

 اگر میخواهید بدانید ماندگاری عمل بلفاروپلاستی چقدر است روی لینک کلیک کنید و مطالبی از این قبیل دریافت کنید.

اگر موهای خاکستری دارید و موهایتان تیره است و ریشه‌هایتان شروع به نمایان شدن کرده است، سعی کنید از ریمل همرنگ موهای رنگ شده خود استفاده کنید. اگر موهایتان با رنگ روشن تری مانند بلوند رنگ شده است، مقداری اسپری مو را روی ریشه ها اسپری کنید و از کمی سایه چشم برنزی یا طلایی استفاده کنید. یا، می توانید یکی از شانه های رنگ ریشه موجود در فروشگاه های لوازم آرایشی محلی را امتحان کنید.

 

وقتی موهای خود را حالت می دهید، از پشت شروع کنید و به صورت چند قسمتی به جلو حرکت کنید. از آنجایی که به راحتی قابل دسترسی نیست، پشت سر بیش از همه نادیده گرفته می شود. از آنجایی که سشوار معمولاً بازوها را خسته می کند، بهتر است از پشت شروع کنید و از نامرتب یا خراب شدن ظاهر خود جلوگیری کنید.

 

نوشیدن نوشابه با نی که دور از دندان ها و در پشت دهان قرار گرفته است، میزان تماس دندان های شما با مواد فرساینده مینا مانند نوشابه را تا حد زیادی کاهش می دهد. همیشه از نی برای نوشیدن نوشابه و سایر نوشیدنی های مشابه آن استفاده کنید. این به جلوگیری از فرسایش مینای دندان کمک می کند و دندان های شما را شگفت انگیز نگه می دارد.

 بلفاروپلاستی

مهم است که به یاد داشته باشید زیبایی از درون شروع می شود. با خوردن یک رژیم غذایی سالم از خود مراقبت کنید. روزانه مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. مصرف یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید. شما جوان تر، سرزنده تر و زیباتر به نظر خواهید رسید.

 

اکنون می بینید که زیبایی چیزی فراتر از اعمال بی رویه محصولات برای خودتان است. برای زیبایی شناسی دلپذیر به مهارت و چشم نیاز دارد. شما نمی خواهید شلخته به نظر برسید، پس چرا کمی وقت بگذارید تا یاد بگیرید چگونه این کار را درست انجام دهید؟ نکات بالا باید نکاتی را در مورد نحوه انجام این کار به شما ارائه دهد.

ماندگاری تزریق چربی چقدر است

۱ بازديد

 تزریق چربی به بدن

برای لذت بردن کامل از زیبایی، لازم نیست خیلی سختگیر باشید. نه اصلا! شما می توانید چیزها را همانطور که می خواهید اعمال کنید زیرا می تواند یک فعالیت آرامش بخش نیز باشد. اگر سرنخی از نحوه شروع با آن ندارید، سعی کنید به نکات زیر نگاه کنید. آنها می توانند توصیه های مفیدی به شما بدهند.

 

عصای ریمل یکبار مصرف که اغلب توسط هنرمندان آرایش به عنوان "اسپولی" شناخته می شوند، ابزاری ارزان و موثر برای کیت آرایش شما هستند. این برس های ریز برای شکستن توده های مژه و پاک کردن ریمل اضافی بدون خراب شدن آرایش شما مفید هستند. در حالت نیشگون، می توان از آنها برای اصلاح ابروهای شما نیز استفاده کرد. آنها باید پس از هر بار استفاده دور ریخته شوند.

 

اگر صورت شما کمی دراز است، می توانید با استفاده از مقداری رژگونه کرمی که به خوبی قرار داده شده است، تأثیر آن را کمتر جلوه دهید. رنگ رز تیره یا آجری را انتخاب کنید، سپس از نوک انگشتان خود استفاده کنید تا رنگ را فقط روی سیب های گونه خود اعمال کنید. رنگ را از این نقطه عبور ندهید، زیرا در واقع می تواند چهره شما را حتی باریک تر نشان دهد.

 

در آب و هوای سرد و خشک زمستانی زندگی می کنید؟ یک نرم کننده مخصوص زمستان برای موهای خود پیدا کنید تا به حفظ رطوبت کمک کند و از چسبیدن استاتیک آزار دهنده به همه چیز جلوگیری کند. به محض اینکه متوجه هوای خشک شدید، به جای نرم کننده معمولی خود استفاده کنید و در فصل بهار استفاده را قطع کنید.

 

اگر می خواهید از گرما برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید، مطمئن شوید که از محصولاتی استفاده می کنید که برای این کار طراحی شده اند. اگر از شامپوی مخصوص استفاده نکنید، اتوها به موهای شما آسیب می رسانند. هنگامی که از وسایل خاصی که با حرارت فعال می شوند استفاده می کنید، موهای شما را از گرما در امان نگه می دارند و موهای شما را سالم و درخشان می کنند.

 

همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. بعد از یک روز طولانی و پر استرس، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که بدون صرف زمان برای پاک کردن آرایش خود به رختخواب بروید. با این حال، خوابیدن با آرایش می تواند باعث مشکلات متعددی از جمله آکنه، جوش های سرسیاه و خشکی پوست شود. با صرف چند دقیقه قبل از خواب برای پاک کردن آرایش، می توانید پوست خود را شفاف، سالم و مرطوب نگه دارید.

 

برای داشتن منافذ کوچکتر، قندهای تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. خوردن مقادیر زیادی شکر تصفیه شده منافذ پوست را بزرگ می کند و همچنین می تواند منجر به جوش شود. اگر دندان شیرینی دارید، سعی کنید هوس خود را با قندهای طبیعی مانند قندهای موجود در میوه کم کنید. پوست شما قطعا بابت آن از شما تشکر خواهد کرد!

 اگر نمیدانید ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است روی لینک کلیک کرده و مطالبی از این قبیل دریافت کنید.

استفاده از مرطوب کننده صورت یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای زیبایی خود انجام دهید. حتی اگر پوست چرب دارید، باز هم ایده خوبی است. هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، بهتر است صبح ها نیز از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

برای کمک به ماندگاری بیشتر براقیت لب، ابتدا خط لب بزنید. قبل از زدن براق کننده، تمام لب خود را با آستر پر کنید. با استفاده از آستر، براق چیزی برای چسباندن خواهد داشت که به ماندگاری آن در تمام طول روز کمک می کند. برای بهترین اثر، از آستری نزدیک به رنگ طبیعی لب خود استفاده کنید.

 

منافذ بزرگ روی صورت یک مشکل رایج است و می توان به آن کمک کرد. سن و ژنتیک دلیل بزرگ شدن منافذ پوست است و راهی برای کوچک شدن آنها وجود دارد، مراجعه به متخصص پوست یا اسپا. در آنجا می توانید یک درمان میکرودرم ابریژن دریافت کنید که به آرامی لایه بالایی پوست مرده را از بین می برد و اندازه منافذ را کاهش می دهد.

 

وقتی می خواهید فردی زیبا باشید فقط مراقبت از بدنتان کافی نیست. همچنین باید مطمئن شوید که کمد لباس شما مدرن و مناسب است. این بدان معنا نیست که شما باید بهترین مارک های نام تجاری را بخرید، بلکه باید کمی زمان بگذارید تا یاد بگیرید که چگونه تیپ بدنی خود را بپوشید.

 

اگر زنی هستید که سعی در بهبود ظاهر خود دارید، بهتر است به آرایشی که استفاده می کنید فکر کنید. به یاد داشته باشید که مانند بسیاری از چیزها، کمتر در واقع بیشتر است. شما نمی خواهید از رنگ های شدید استفاده کنید. ایده آرایش این است که مردم باور کنند که شما حتی از هیچ آرایشی استفاده نمی کنید.

 

ماساژ دادن وازلین روی کوتیکول ها به جهات مختلف به دستان شما کمک می کند. پوست را بسیار مرطوب تر می کند و همچنین ناخن های شما را تشویق می کند تا کمی سریعتر رشد کنند. این کار را هر هفته یک بار در هفته انجام دهید و مطمئناً تفاوت زیادی در ظاهر دست ها و ناخن های خود خواهید دید.

 

اطمینان حاصل کنید که ابروهایتان مرتباً رنگ می شوند. می توانید این کار را خودتان با مداد ابرو و آرایش انجام دهید یا از رنگ دائمی در سالن استفاده کنید. این کار چهره و چشمان شما را مشخص می کند و ظاهری جوان تر برای شما ایجاد می کند.

 

اگر علاقه مند به سرعت بخشیدن به متابولیسم و کاهش وزن در سریع ترین زمان ممکن هستید، باید حتما زنجبیل را در رژیم غذایی خود بگنجانید. زنجبیل علاوه بر مبارزه با عفونت ها و سم زدایی بدن، شما را گرم کرده و سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. سعی کنید چند تکه زنجبیل را به چای صبحگاهی خود اضافه کنید و ببینید آیا به کاهش وزن شما کمک می کند یا خیر.

 

استفاده از وازلین روی ابروها و مژه‌هایتان فواید متفاوتی خواهد داشت. اگر شب ها قبل از رفتن به رختخواب از آن استفاده کنید، با داشتن مژه ها و ابروهایی که بسیار براق تر هستند، از آن استفاده می کنید. اگر از وازلین برای آماده سازی خط ابرو استفاده کنید، متوجه خواهید شد که ابروهای شما بهتر در جای خود باقی می مانند.

 تزریق چربی به بدن

خط لب اغلب توسط خانم ها برای شکل دادن به لب های خود استفاده می شود. لطفا، لطفاً این اشتباه را مرتکب نشوید که از خط لب برای "کشیدن" لب های خود، کاملاً مستقل از شکل واقعی لب خود استفاده کنید. بهتر است از خط لب برای مشخص کردن شکل طبیعی لب خود استفاده کنید و آن را با رژ لب پر کنید. خط لب مصنوعی دلقکانه، نامحسوس و نامطلوب است. اگر لب‌هایتان نازک هستند، رنگ تازه‌ای که خیلی روشن نیست بچسبانید - مثلاً یک رنگ توت.

 

ببینید، زیبایی بیش از این است که مبتنی بر دقت باشد. اگر اینطور نبود، پس فقط افراد حرفه ای می توانستند محصولات را خریداری و استفاده کنند. برای شروع و تمرین باید کمی احساس بهتری داشته باشید و آماده باشید تا بتوانید از دانش جدید خود استفاده کنید.

زیباترین درختچه های آپارتمانی کدام گیاه ها هستند

۲ بازديد

 درختچه های آپارتمانی

باغبانی ارگانیک همیشه برای خوردن غذا نیست. برخی از مردم از پرورش گل و سایر اشکال زندگی گیاهی نیز لذت می برند. شما می توانید هر چیزی را بدون مواد شیمیایی مضر رشد دهید تا زمانی که آن را به درستی انجام دهید. با استفاده از اطلاعات موجود در مقاله زیر برای کمک به شما، مطمئن شوید که همیشه به روش درست باغبانی می کنید.

 

هنگام تصمیم به باغبانی، مطالعه و شناخت منطقه جغرافیایی خود بسیار مهم است. برخی از گیاهان به سادگی نمی توانند در زمستان شمالی زنده بمانند. برعکس، برخی از گیاهان نمی توانند در تابستان تگزاس زنده بمانند. به این ترتیب، مهم است که بدانید کجا هستید و گیاهانی که قصد رشد آنها را دارید می توانند تحمل کنند.

 

هنگام باغبانی، به خصوص در فصل پاییز حتماً به دنبال آلودگی حشرات بدبو باشید. آنها دوست دارند با انواع میوه ها و همچنین فلفل، گوجه فرنگی و لوبیا جشن بگیرند. حضور آنها را تا حد امکان کاهش دهید تا از خراب کردن آنها در باغ خود جلوگیری کنید.

 

اجازه ندهید باغ بدون آب بماند. بسیاری از مردم انتظارات غیرواقعی از آبیاری باغ پس از کار روزانه دارند، اما زندگی مانع از زندگی می شود و این پایان باغ است. یک سیستم آبپاش نصب کنید تا مطمئن شوید که باغ آب کافی دارد. اگرچه این هزینه به باغ اضافه می کند، اما راحتی آن ارزش پول را دارد.

 

برای تولید بزرگ‌ترین و خوشمزه‌ترین میوه‌ها و سبزیجات از گیاهان انگور، از بستن شکوفه‌ها و همچنین درخت انگور که اغلب از گیاه اصلی فاصله دارد، نترسید. اگر شکوفه‌های گیاه و فاصله گیاه تا آن شکوفه‌ها را به حداقل برسانید، گیاه بهتر می‌تواند مواد مغذی بیشتری را برای شکوفه‌های باقی‌مانده فراهم کند که در نتیجه بزرگترین و بهترین میوه‌ها و سبزیجات را به دست می‌آورد.

 

تا حد امکان از آب بهینه استفاده کنید. یکی از گرانبهاترین منابع در جهان امروز آب شیرین است. صرفاً نمی توان آن را هدر داد، بنابراین استفاده از مالچ و شلنگ های خیساندنی روشی کارآمد برای به حداقل رساندن تأثیر باغ بر منبع آب است. در نظر بگیرید که یک بشکه باران در نزدیکی باغ داشته باشید تا آب باران را برای یک باغچه با کمترین ضربه جمع آوری و ذخیره کنید.

 

شما می توانید بیشتر وسایل باغبانی مورد نیاز خود را دست دوم تهیه کنید. برای جستجوی ابزار باغبانی با قیمت بسیار پایین، از فروش حیاط و فروش املاک نزدیک خود دیدن کنید. همچنین می توانید برای تجارت اقلامی که برای ابزار باغبانی دارید، یا حتی برای یافتن ابزارهای رایگان، به تجارت آنلاین یا گروه های اهدا مراجعه کنید.

 

آیا می دانستید آبیاری گیاهان باغچه در فضای باز با آب سیر می تواند به دفع آفات کمک کند؟ کافی است چندین حبه سیر را پوست کنده و در یک ظرف بزرگ مانند یک پارچ پلاستیکی تمیز به اندازه گالن قرار دهید. ظرف را با آب پر کنید و قبل از آبیاری گیاهان خود اجازه دهید سیر یک یا دو روز دم بکشد.

 

ریحان شیرین را به راحتی پرورش دهید. ریحان گیاهی یک ساله و بسیار حساس به سرما است، بنابراین سعی کنید آن را در گلدانی در پنجره آشپزخانه آفتابگیر پرورش دهید. برداشت مداوم گیاه رشد را تشویق می کند، بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم برگ های بالایی را بچینید. می توان آن را در باغ پرورش داد، اما مراقب دماهای پایین تر در شب باشید زیرا باعث پژمرده شدن یا حتی مرگ گیاه می شود.

 

جوراب شلواری قدیمی ابزار باغبانی مفیدی می سازد. دفعه بعد که متوجه شدید که در باغتان به دنبال ریسمان هستید، به جای آن از یک جفت جوراب شلواری قدیمی استفاده کنید. جوراب شلواری انعطاف پذیر و در عین حال قوی است. و احساس نرمی آنها با بریدن ساقه های گیاه به آنها آسیب نمی رساند. طبیعت الاستیک نیز به گیاهان شما فضایی برای رشد بدون خفه شدن می دهد.

 

میوه ها و سبزیجاتی را بکارید که می دانید دوست دارید. اگر بچه دارید، کمک گرفتن از آنها در باغ باعث می شود که آنها تمایل داشته باشند از غذایی که رشد می کنند بخورند. شما می توانید در هزینه محصولات تازه خود صرفه جویی کنید و همچنین بدانید که خانواده شما بهترین محصولات را در اطراف می خورند.

 برای مشاهده زیباترین درختچه های آپارتمانی روی لینک کلیک کرده و مطالبی از این قبیل دریافت کنید.

خودتان کمپوست درست کنید اگر کمپوست خود را در خانه ایجاد می کنید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که چه چیزی وارد آن می شود، برخلاف زمانی که کیسه های کمپوست را از فروشگاه باغبانی خریداری می کنید. علاوه بر این، کمپوست کردن در حیاط شما باعث جذب حیات وحش مفید بومی مانند حشرات می شود که اکوسیستم باغ شما را متعادل می کند.

 

از پوشش زمینی مانند مالچ یا یونجه استفاده کنید. هنگام خرید پوشش زمین، مطمئن شوید که آن نیز ارگانیک است، زیرا هر گونه مواد شیمیایی موجود در مالچ یا یونجه می تواند توسط گیاهان شما جذب شود. پوشش های ارگانیک زمین از ریشه های گیاهان شما محافظت می کند و به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند.

 

زنبورها، زنبورها، کفشدوزک ها و سایر حشرات مفید را تشویق کنید. این حشرات در یک باغ ارگانیک حیاتی هستند. زنبورها کارآمدترین گرده افشان طبیعت هستند و زنبورها و کفشدوزک ها حشرات مخرب باغ را شکار می کنند. کفشدوزک ها به ویژه در از بین بردن گیاهان شما از شر شته ها موثر هستند. برای جذب این حشرات مفید، گیاهان و گل های همراه را در اطراف لبه باغ سبزی خود بکارید.

 

یک راه طبیعی، البته تا حدودی خسته کننده، برای جلوگیری از نابودی آفات و قارچ ها، استفاده از کیسه های زیپی پلاستیکی است. هنگامی که میوه ها هنوز جوان هستند، آنها را در کیسه های زیپی بزرگ که در بالا با منگنه محکم شده اند قرار دهید. گوشه پایینی را جدا کنید تا زهکشی کافی وجود داشته باشد.

 درختچه های آپارتمانی

بسیاری از مردم در مورد معنای واقعی ایده ارگانیک سردرگم هستند و بنابراین فکر می کنند نمی توانند در باغبانی ارگانیک شرکت کنند. باغبانی ارگانیک به سادگی به این معنی است که هیچ نوع آفت کش یا نگهدارنده روی محصول استفاده نمی شود که منجر به شکل بسیار طبیعی تر محصول می شود.

 

به طور استراتژیک سیر را در باغ ارگانیک خود بکارید تا از آفات جلوگیری کنید. آفات اغلب بوی سیر را دوست ندارند و برای اجتناب از آن تلاش خود را می کنند. شما باید از کاشت سیر در اطراف و نزدیک گیاهانی که احتمال جذب آفات را دارند اطمینان حاصل کنید. مزیت افزوده کاشت سیر برای کنترل آفات این است که آفت کش خوراکی است.

 

شاید واقعاً راه "اشتباهی" برای باغبانی وجود نداشته باشد مگر اینکه به مردم آسیب برسانید، اما همیشه بدانید که ارگانیک به سادگی راه بهتری است. غذای با طعم بهتر و سالم‌تر که اگر آن را در خانه پرورش دهید بسیار ارزان‌تر است - به هر نحوی که آن را برش دهید، یک برد-برد است. این نکات را اجرا کنید و باغ بعدی شما موفق خواهد بود.

گل و گیاه

۴ بازديد

 گل و گیاه

آیا جستجوی نکات و ترفندهای مرتبط با باغبانی تاکنون بی ثمر بوده است؟ یا اطلاعاتی که به دست آورده اید اشتباه است یا به روشی غیرقابل درک بیان شده است. این مقاله توصیه های بسیار خوبی برای شما ارائه می کند تا تجربه باغبانی موفقی داشته باشید.

 

اگرچه ممکن است اتصالات راه آهن در باغ شما بسیار زیبا به نظر برسد، اما تصور می شود که مواد شیمیایی موجود در آنها برای سلامت باغ خطرناک و سمی هستند، بنابراین جایگزین هایی را در نظر بگیرید. چوب طبیعی به راحتی پیدا می شود و جلوه زیبایی به باغ شما می بخشد.

 

برای برداشت ثابت، گیاهان را پشت سر هم بکارید. هنگام رشد سبزیجاتی مانند ذرت، نخود فرنگی و کاهو که بر اساس یک برنامه بسیار قابل پیش بینی بالغ می شوند، دو یا سه کاشت را با فاصله دو هفته ای انجام دهید تا فصل برداشت طولانی شود. همچنین می توانید دو رقم مختلف را در یک روز با زمان های مختلف بلوغ بکارید تا فصل طولانی تری داشته باشید.

 

سعی نکنید علف های هرز کم ارتفاع را با دست از بین ببرید. به جای آن یک بیل کوچک بردارید و آنها را برگردانید تا برگ هایشان زیر خاک باشد. شما علف های هرز را از بین می برید و برگ ها پوسیده می شوند و موادی شبیه مالچ تازه را برای شما ایجاد می کنند. سبز و مغذی برای سایر گیاهان است.

 

برای اطمینان از اینکه باغ شما فصل به فصل عالی به نظر می رسد، از قبل برنامه ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که باغ شما شامل گیاهان یکساله، دو ساله و چند ساله است تا همیشه روی چیزی که شکوفا می شود حساب کنید. قبل از کاشت هر گل، به این فکر کنید که در یکی دو سال آینده چه چیزی برای باغ خود می خواهید.

 

دریافت گزارش تجزیه و تحلیل خاک برای خاک باغ خود را در نظر بگیرید. این روش نسبتاً ارزان است و می تواند به شما بگوید که چه مواد مغذی باید به خاک خود اضافه کنید تا باغ پربارتری داشته باشید. یک تامین کننده یا تعاونی مزرعه محلی می تواند گزارش را بررسی کند و شما را راهنمایی کند که چه چیزی بخرید.

 

اگر کسی را ندارید که در خارج از شهر به گیاهان شما آبیاری کند، یک دستگاه آبیاری خانگی بسازید! به سادگی یک سوراخ کوچک در کف یک کوزه ایجاد کنید، سوراخ را مسدود کنید و سپس آن را با آب پر کنید. کوزه را نزدیک پایه گیاه قرار دهید و هر چیزی که سوراخ را مسدود کرده است بردارید. این کار به آرامی آب مورد نیاز گیاه را در زمانی که شما دور هستید می دهد.

 

برای ساختن گلخانه مینیاتوری خود، کافی است یک گلدان را با یک کیسه پلاستیکی قدیمی بپوشانید. این کار محیط مرطوبی را تقلید می کند که به گیاهان داخل گلخانه اجازه رشد می دهد. اگر می خواهید گیاه خود را در برابر آب و هوا محافظت کنید، یک گنبد از پلاستیک محکم بسازید و آن را بالای گیاه قرار دهید.

 

برای ساختن یک آبخوری خانگی از یک بطری مواد شوینده قدیمی استفاده کنید! به سادگی درب درپوش را سوراخ کنید و مطمئن شوید که بطری کاملا تمیز شده است. ضخامت ظرف مواد شوینده این ظرف را به یک قوطی آبی بسیار مستحکم تبدیل می کند و دسته آن به شما این امکان را می دهد که به راحتی از آن استفاده کنید.

 

قبل از کاشت سبزیجات خاصی را در باغ خود برنامه ریزی کنید. شما باید بدانید که ارتفاع و پهنای گیاهان خاص چقدر است، تا بتوانید از شلوغی گیاهان خود جلوگیری کنید. دانستن اینکه چه انتظاراتی می توانید از گیاهان خود داشته باشید به شما کمک می کند تا آنها را به اندازه کافی از هم دور کنید تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی بین آنها راه بروید.

 

برای استفاده حداکثری از باغ خود، آبیاری مناسب و محافظه کارانه زمین بسیار مهم است. در حالی که برخی ممکن است تمایل داشته باشند که باغ های خود را با آب زیاد تغذیه کنند، این نه تنها هدر دادن آب است، بلکه برای گیاهان شما مفید نیست. مطمئن شوید که گیاهان خود را به طور متوسط آبیاری می کنید تا سالم ترین باغ ممکن باشد.

 

هنگامی که برای انجام باغبانی خود زانو می زنید، باید مطمئن شوید که از زانوهای خود در برابر سنگ ها و چوب هایی که ممکن است روی زمین باشند محافظت کنید. زانو زدن بر روی سنگ می تواند آسیب جدی به کاسه زانو شما وارد کند. گرفتن زانوبند یک راه ساده و آسان برای کمک به محافظت از زانوها و افزایش راحتی کلی شما در هنگام باغبانی است.

 

هنگامی که دانه های زیادی از باغ خود دارید، یک راه مفید برای نگهداری آنها بدون خشک کردن آنها استفاده از جوراب های نایلونی قدیمی به عنوان کیسه ذخیره سازی است. بعد از اینکه دانه ها را به جوراب اضافه کردید، به سادگی یک گره در قسمت بالا ببندید و جوراب ها را در مکانی گرم و تاریک آویزان کنید تا تا بهار نگهداری شوند.

 

برای باغ ارگانیک خود با کمپوست خاک ایجاد کنید. کمپوست کردن روشی فوق العاده برای استفاده مجدد از برخی مواردی است که معمولاً به عنوان زباله دور می اندازید. همچنین خاک غنی و حاصلخیز را بدون استفاده از مواد شیمیایی و آفت کش ها فراهم می کند. سطل های کمپوست در اندازه های مختلف متناسب با نیازهای خاص شما موجود است.

 

هنگام آبیاری باغ خود، به جای استفاده از شلنگ یا آبخوری، یک شلنگ خیساندنی در نظر بگیرید. اگر فشار شیلنگ های خیساندن را کم کنید، می توانید آب خود را برای ساعت ها روشن بگذارید تا بخشی از باغ شما به آرامی آبیاری شود. این می تواند زمانی را برای انجام کارهای دیگر در اختیار شما قرار دهد.

 گل و گیاه

هر پروژه باغبانی ارگانیک بلافاصله در معرض بیماری های قارچی است که می توانند بذرها یا نهال های شما را قبل از اینکه فرصتی برای رشد داشته باشند پوسیده و خراب کنند. برای جلوگیری از این امر باید از خزه اسفاگنوم استفاده کنید که به عنوان یک قارچ کش طبیعی عمل می کند. هنگامی که بذرهای شما در خاک کاشته می شوند، خزه را بلافاصله پس از کاشت بمالید. از طرف دیگر، اگر دانه های شما در معرض نور خورشید قرار دارند، ابتدا باید خزه را بمالید و سپس دانه ها را روی خزه قرار دهید. شما فقط باید از یک پاشیدن خزه استفاده کنید.

 

سوزن کاج یک مالچ بهینه برای گیاهان تشنه اسید است. همانطور که در فصل پاییز در حال مالچ پاشی این گیاهان هستید، می توانید از سوزن های کاج استفاده کنید که شروع به تجزیه و رسوب اسید در خاک در سطوح بالاتری نسبت به سایر انواع مالچ می کنند، بنابراین به این گیاهان تشنه اسید، مقدار زیادی از نیاز آنها را می دهند.

 

به طور خلاصه، شما به اینجا رسیدید زیرا تمام اطلاعاتی که در مورد باغبانی تا به حال با آنها مواجه شده اید کمتر مفید بوده است. این اتلاف زمانی است که می توانستید بیرون در باغ سپری کنید! از توصیه های داده شده در اینجا استفاده کنید و باید از نتایج خود راضی باشید.

نگهداری از گیاه فیتونیا

۳ بازديد

 گل و گیاه

شما فواید رشد باغ ارگانیک خود را برای سلامتی می دانید، به همین دلیل زمان و تلاش خود را صرف آن می کنید. از اطلاعات عالی ارائه شده در این مقاله برای ایجاد دانش فعلی خود استفاده کنید و امیدواریم چیز جدیدی بیاموزید تا فواید آن را هم برای شما و هم برای همه کسانی که می شناسید به حداکثر برسانید.

 

فصل پاییز فرا رسیده است و وظیفه تخلیه باغات کانتینری بر عهده ماست. با این حال، به جای اینکه گلدان های سفالی خود را برای فصل زمستان در سوله باغ نگهداری کنید، چرا سبزی های خوراکی پاییزی را جایگزین گیاهان یکساله تابستانی نکنید. داشتن مادران در گلدان سفالی مورد علاقه شما به معنای پاییز است، با این حال، گیاهان خوراکی جایگزین مانند کاهوهای برگدار مانند آروگولا، اندیو، بوک چوی و رادیکیو را در نظر بگیرید. وقتی زمان یک سالاد سریع فرا رسید، به سادگی چند برگ آن را تکه تکه کنید و فوراً سالاد خوشمزه ای خواهید داشت.

 

کمپوست تمام شده را می توان در آب خیس کرد تا دم کرده ای قوی برای نیازهای مختلف باغبانی ایجاد کند! این چای کمپوست به محلولی با پروتئین بالا تبدیل می‌شود، سرشار از مواد مغذی لازم که می‌توانید از آن برای تغذیه برگی، باغچه حیاط خلوت یا حتی گیاهانی که در خانه نگهداری می‌کنید استفاده کنید. فقط یکی دیگر از مزایای کمپوست که می توانید از آن به خوبی استفاده کنید!

 

هنگام پرورش گیاهان جدید، شناسایی بهترین ترکیب خاک که مناسب گیاه شماست، مفید است. گیاهان برای رشد فسفر، نیتروژن و پتاسیم به 3 ماده غذایی اصلی نیاز دارند. یادگیری ترکیب خاص برای خاک شما معمولاً منجر به بهترین رشد گیاه می شود. از طرف دیگر داشتن ترکیب نامناسب به طور کلی منجر به رشد متوسط یا توقف می شود.

 

استفاده از گیاهان طبیعی می تواند باغی را بدون هیچ کاری بسازد. بسیاری از گیاهان خود بذر می دهند و بدون هیچ کاری، محصولی دائمی رشد می کنند. کدو حلوایی، کدو تنبل، و گشنیز رشد می کنند و سال به سال محصولات جدیدی را به صورت خود بذر رشد می دهند و تقریباً هیچ اثری ندارند و به یک ویژگی دائمی باغ تبدیل می شوند. آنها را در مناطقی مانند انبوه کمپوست یا در امتداد حصارها پرورش دهید تا بیشترین نتیجه را داشته باشید.

 

هنگامی که در حال چیدن سبزیجات از باغ خود هستید، انتخاب کنید تا زمانی که در اوج رسیدن سبزیجات هستند برداشت کنید تا بهترین طعم و بهترین مواد غذایی را داشته باشید. بهتر است سبزیجات و میوه ها را صبح زود بچینید، زیرا هنوز سرشار از رطوبت و مواد مغذی هستند. تنها به استثنای چند مورد، هر چیزی را که قرار نیست فوراً استفاده کنید، با سرد کردن در یخچال قابل نگهداری است.

 

بین گیاهان فضای کافی برای گردش هوا بگذارید تا گیاهان خیلی خیس نمانند. اگر گیاهان شما بیش از حد مرطوب شوند، ممکن است بیمار یا آلوده به انگل شوند. در واقع، قارچ ها عاشق یک گیاه مرطوب هستند و می توانند آسیب های زیادی را به بار آورند. با استفاده از اسپری ها و درمان های قارچ کش، قارچ ها را به طور فعال درمان کنید.

 برای مشاهده نحوه نگهداری از گیاه فیتونیا روی لینک کلیک کنید و مطالبی از این قبیل دریافت کنید.

هنگام باغبانی، مهم است که از گوش خود محافظت کنید. اگر در حین کار با ماشین آلات نمی توانید صدای اطرافیان خود را بشنوید، این صدا می تواند به گوش شما آسیب برساند. یک راه آسان برای کمک به کاهش این مشکل استفاده از گوش گیر هنگام استفاده از ماشین آلات با صدای بلند است.

 

نکته ای را برای خلاص شدن از شر راب ها به محض دیدن آنها ذکر کنید. راب ها به خوردن گیاهان شما ادامه می دهند تا زمانی که باغ شما فقط پوسته ای از خود قبلی خود باشد. انواع روش های شیمیایی و آلی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و از گیاهان خود محافظت کنید!

 

اگر در حال کاشت محصولاتی هستید که به مقدار زیادی نور آفتاب نیاز دارند، باغ های مینیاتوری را در هر جایی که خورشید بیشتر می تابد بکارید. اگر گیاهانی دارید که به بیش از شش ساعت نور خورشید نیاز دارند، آنها را در قطعات کوچکی در سراسر حیاط خود جمع کنید. اگر پاسیو یا عرشه شما بیشترین میزان آفتاب را دریافت می کند، محصولات خود را در ظروف با اندازه مناسب بکارید و آنها را در روشن ترین نقطه ای که می توانید پیدا کنید قرار دهید.

 

حشرات برگ خوار را با فلفل چیلی دفع کنید. اگر شاخ و برگ گیاهان شما توسط حشرات گرسنه تخریب می شود، یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز یا خردل داغ را به یک لیتر آب در یک بطری اسپری اضافه کنید. شاخ و برگ را به طور یکنواخت اسپری کنید، مطمئن شوید که سطح زیرین برگ ها نیز گرفته می شود. یک مزه از این اسپری تند، اشکالات را سر راه آنها می فرستد.

 

برای داشتن بهترین باغ گل، گیاهانی را انتخاب کنید که در زمان های مختلف فصل رشد شکوفا می شوند. این امکان وجود دارد که انواع گیاهان و گل هایی را پیدا کنید که از ژانویه تا نوامبر بسته به محل زندگی شما شکوفا می شوند. با کاشت گیاهانی که در زمان های مختلف سال به اوج خود می رسند، می توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه رنگ و زندگی در حیاط شما وجود دارد.

 

اگر نوزاد خردسالی دارید، هنگام باغبانی کودک خود را در کوله پشتی بپوشانید. بودن در فضای باز یک تجربه محرک عالی برای یک نوزاد است، به علاوه آنها می توانند زمان بیشتری را با شما بگذرانند. باغبانی ارگانیک برای کودک بی خطرترین است، زیرا هیچ خطری برای مواجهه آنها با مواد شیمیایی خشن یا خطرناک در حین کار وجود ندارد.

 ت

هنگام باغبانی از دستان خود محافظت کنید. دستکش‌های باغی برای اندازه‌های مختلف دست ساخته شده‌اند. آنها نه تنها از دستان شما در برابر کثیف شدن محافظت می کنند، بلکه از ترکش، بریدگی و خراش نیز محافظت می کنند. بیشتر دستکش ها ارزان هستند و ارزش سرمایه گذاری را دارند.

 

کفش های گل آلود خود را با کیسه های پلاستیکی بپوشانید. انجام این کار از وقفه های طولانی مدت در کار جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد کار را به سرعت تمام کنید.

 

هنگام کاشت، نقاط خالی را بپوشانید. وقتی گیاه جدیدی را در باغ ارگانیک خود قرار می دهید، زمین را در جایی که کاشته اید خالی نگذارید. مطمئن شوید که اطراف گیاه جدید خود را مالچ پاشی کرده اید. این در حالی که شروع به رشد می کند از آن محافظت می کند. همچنین زمین را مرطوب نگه می دارد.

 

می توانید از مالچ برای کنترل موثر علف های هرز در باغ ارگانیک خود استفاده کنید. برای موثرترین کاربرد از بین بردن علف های هرز، سعی کنید از یک لایه مالچ بسیار درشت و تا عمق سه اینچ استفاده کنید. ممکن است لازم باشد علف های هرز را از برخی علف های مقاوم ریشه کن کنید تا با موفقیت از شر آنها نیز خلاص شوید.

 

به طور خلاصه، شما از قبل می دانید که چرا داشتن یک باغ ارگانیک عالی است، اکنون زمان آن است که تخصص خود را در این زمینه بیشتر کنید. در حالت ایده آل، شما چیز جدیدی در این زمینه یاد گرفته اید و می توانید باغ بسیار بهتری را پرورش دهید. هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید از محصولی که خودتان رشد کرده اید لذت ببرید.

تامین مواد غذایی گیاه

۴ بازديد

 گل و گیاه

شما فواید رشد باغ ارگانیک خود را برای سلامتی می دانید، به همین دلیل زمان و تلاش خود را صرف آن می کنید. از اطلاعات عالی ارائه شده در این مقاله برای ایجاد دانش فعلی خود استفاده کنید و امیدواریم چیز جدیدی بیاموزید تا فواید آن را هم برای شما و هم برای همه کسانی که می شناسید به حداکثر برسانید.

 

فصل پاییز فرا رسیده است و وظیفه تخلیه باغات کانتینری بر عهده ماست. با این حال، به جای اینکه گلدان های سفالی خود را برای فصل زمستان در سوله باغ نگهداری کنید، چرا سبزی های خوراکی پاییزی را جایگزین گیاهان یکساله تابستانی نکنید. داشتن مادران در گلدان سفالی مورد علاقه شما به معنای پاییز است، با این حال، گیاهان خوراکی جایگزین مانند کاهوهای برگدار مانند آروگولا، اندیو، بوک چوی و رادیکیو را در نظر بگیرید. وقتی زمان یک سالاد سریع فرا رسید، به سادگی چند برگ آن را تکه تکه کنید و فوراً سالاد خوشمزه ای خواهید داشت.

 

کمپوست تمام شده را می توان در آب خیس کرد تا دم کرده ای قوی برای نیازهای مختلف باغبانی ایجاد کند! این چای کمپوست به محلولی با پروتئین بالا تبدیل می‌شود، سرشار از مواد مغذی لازم که می‌توانید از آن برای تغذیه برگی، باغچه حیاط خلوت یا حتی گیاهانی که در خانه نگهداری می‌کنید استفاده کنید. فقط یکی دیگر از مزایای کمپوست که می توانید از آن به خوبی استفاده کنید!

 

هنگام پرورش گیاهان جدید، شناسایی بهترین ترکیب خاک که مناسب گیاه شماست، مفید است. گیاهان برای رشد فسفر، نیتروژن و پتاسیم به 3 ماده غذایی اصلی نیاز دارند. یادگیری ترکیب خاص برای خاک شما معمولاً منجر به بهترین رشد گیاه می شود. از طرف دیگر داشتن ترکیب نامناسب به طور کلی منجر به رشد متوسط یا توقف می شود.

 

استفاده از گیاهان طبیعی می تواند باغی را بدون هیچ کاری بسازد. بسیاری از گیاهان خود بذر می دهند و بدون هیچ کاری، محصولی دائمی رشد می کنند. کدو حلوایی، کدو تنبل، و گشنیز رشد می کنند و سال به سال محصولات جدیدی را به صورت خود بذر رشد می دهند و تقریباً هیچ اثری ندارند و به یک ویژگی دائمی باغ تبدیل می شوند. آنها را در مناطقی مانند انبوه کمپوست یا در امتداد حصارها پرورش دهید تا بیشترین نتیجه را داشته باشید.

 

هنگامی که در حال چیدن سبزیجات از باغ خود هستید، انتخاب کنید تا زمانی که در اوج رسیدن سبزیجات هستند برداشت کنید تا بهترین طعم و بهترین مواد غذایی را داشته باشید. بهتر است سبزیجات و میوه ها را صبح زود بچینید، زیرا هنوز سرشار از رطوبت و مواد مغذی هستند. تنها به استثنای چند مورد، هر چیزی را که قرار نیست فوراً استفاده کنید، با سرد کردن در یخچال قابل نگهداری است.

 

بین گیاهان فضای کافی برای گردش هوا بگذارید تا گیاهان خیلی خیس نمانند. اگر گیاهان شما بیش از حد مرطوب شوند، ممکن است بیمار یا آلوده به انگل شوند. در واقع، قارچ ها عاشق یک گیاه مرطوب هستند و می توانند آسیب های زیادی را به بار آورند. با استفاده از اسپری ها و درمان های قارچ کش، قارچ ها را به طور فعال درمان کنید.

 

هنگام باغبانی، مهم است که از گوش خود محافظت کنید. اگر در حین کار با ماشین آلات نمی توانید صدای اطرافیان خود را بشنوید، این صدا می تواند به گوش شما آسیب برساند. یک راه آسان برای کمک به کاهش این مشکل استفاده از گوش گیر هنگام استفاده از ماشین آلات با صدای بلند است.

 

نکته ای را برای خلاص شدن از شر راب ها به محض دیدن آنها ذکر کنید. راب ها به خوردن گیاهان شما ادامه می دهند تا زمانی که باغ شما فقط پوسته ای از خود قبلی خود باشد. انواع روش های شیمیایی و آلی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و از گیاهان خود محافظت کنید!

 

اگر در حال کاشت محصولاتی هستید که به مقدار زیادی نور آفتاب نیاز دارند، باغ های مینیاتوری را در هر جایی که خورشید بیشتر می تابد بکارید. اگر گیاهانی دارید که به بیش از شش ساعت نور خورشید نیاز دارند، آنها را در قطعات کوچکی در سراسر حیاط خود جمع کنید. اگر پاسیو یا عرشه شما بیشترین میزان آفتاب را دریافت می کند، محصولات خود را در ظروف با اندازه مناسب بکارید و آنها را در روشن ترین نقطه ای که می توانید پیدا کنید قرار دهید.

 

حشرات برگ خوار را با فلفل چیلی دفع کنید. اگر شاخ و برگ گیاهان شما توسط حشرات گرسنه تخریب می شود، یک قاشق غذاخوری فلفل قرمز یا خردل داغ را به یک لیتر آب در یک بطری اسپری اضافه کنید. شاخ و برگ را به طور یکنواخت اسپری کنید، مطمئن شوید که سطح زیرین برگ ها نیز گرفته می شود. یک مزه از این اسپری تند، اشکالات را سر راه آنها می فرستد.

 اگر نمیدانید مواد غذایی گل و گیاه آپارتمانی را چگونه تامین کنیم باید بگویم با استفاده از انواع کود های مخصوص میتوانید مواد غذایی را به گیاهان خود برسانید.

برای داشتن بهترین باغ گل، گیاهانی را انتخاب کنید که در زمان های مختلف فصل رشد شکوفا می شوند. این امکان وجود دارد که انواع گیاهان و گل هایی را پیدا کنید که از ژانویه تا نوامبر بسته به محل زندگی شما شکوفا می شوند. با کاشت گیاهانی که در زمان های مختلف سال به اوج خود می رسند، می توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه رنگ و زندگی در حیاط شما وجود دارد.

 

اگر نوزاد خردسالی دارید، هنگام باغبانی کودک خود را در کوله پشتی بپوشانید. بودن در فضای باز یک تجربه محرک عالی برای یک نوزاد است، به علاوه آنها می توانند زمان بیشتری را با شما بگذرانند. باغبانی ارگانیک برای کودک بی خطرترین است، زیرا هیچ خطری برای مواجهه آنها با مواد شیمیایی خشن یا خطرناک در حین کار وجود ندارد.

 

هنگام باغبانی از دستان خود محافظت کنید. دستکش‌های باغی برای اندازه‌های مختلف دست ساخته شده‌اند. آنها نه تنها از دستان شما در برابر کثیف شدن محافظت می کنند، بلکه از ترکش، بریدگی و خراش نیز محافظت می کنند. بیشتر دستکش ها ارزان هستند و ارزش سرمایه گذاری را دارند.

 گل و گیاه

کفش های گل آلود خود را با کیسه های پلاستیکی بپوشانید. انجام این کار از وقفه های طولانی مدت در کار جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد کار را به سرعت تمام کنید.

 

هنگام کاشت، نقاط خالی را بپوشانید. وقتی گیاه جدیدی را در باغ ارگانیک خود قرار می دهید، زمین را در جایی که کاشته اید خالی نگذارید. مطمئن شوید که اطراف گیاه جدید خود را مالچ پاشی کرده اید. این در حالی که شروع به رشد می کند از آن محافظت می کند. همچنین زمین را مرطوب نگه می دارد.

 

می توانید از مالچ برای کنترل موثر علف های هرز در باغ ارگانیک خود استفاده کنید. برای موثرترین کاربرد از بین بردن علف های هرز، سعی کنید از یک لایه مالچ بسیار درشت و تا عمق سه اینچ استفاده کنید. ممکن است لازم باشد علف های هرز را از برخی علف های مقاوم ریشه کن کنید تا با موفقیت از شر آنها نیز خلاص شوید.

 

به طور خلاصه، شما از قبل می دانید که چرا داشتن یک باغ ارگانیک عالی است، اکنون زمان آن است که تخصص خود را در این زمینه بیشتر کنید. در حالت ایده آل، شما چیز جدیدی در این زمینه یاد گرفته اید و می توانید باغ بسیار بهتری را پرورش دهید. هیچ چیز بهتر از این نیست که بتوانید از محصولی که خودتان رشد کرده اید لذت ببرید.

نحوه نگهداری از گیاه پیراکانتا

۵ بازديد

## نحوه نگهداری از گیاه پیراکانتا

 

گیاه پیراکانتا یا به نام علمی "Pyracantha"، یک گیاه زینتی با برگ‌های خزاننده و میوه‌های قرمز، نارنجی یا زرد است که بسیار محبوب به عنوان یک گونه مقاوم و زیبا برای تزیین فضاهای خارجی استفاده می‌شود. این گیاه با خاصیت‌های دکوراتیو و اقتصادی برجسته، به خصوص در حوزه باغ‌ها و حوش‌های خانه‌ها، جذابیت زیادی دارد. در زیر، نکات مهم برای نگهداری از گیاه پیراکانتا آورده شده است.

 

### 1. **نور و مکان:**

- **نور مستقیم آفتاب:** پیراکانتا به نور مستقیم آفتاب علاقه دارد. بهترین مکان برای این گیاه، مکانی است که حداقل ۶-۸ ساعت نور آفتاب مستقیم بر آن تابانده شود.

 

### 2. **خاک و گلدان:**

- **خاک خوبی:** از خاک خوبی که خاک لومی با ترکیبی از خاک باغچه و کود شیمیایی را شامل شود، برای گیاه پیراکانتا استفاده کنید.

- **گلدان خاص:** اگر گیاه در گلدان کاشته می‌شود، اطمینان حاصل کنید که گلدان دارای لوله زهکشی برای دفع آب اضافی است.

 

### 3. **آبیاری:**

- **آبیاری منظم:** خاک را به طور منظم مرطوب نگه دارید. به این دقت کنید که این گیاه تحمل زیادی به خشکی داشته باشد، اما از خاک خشکی جلوگیری کنید.

- **آبیاری کمتر در زمستان:** در فصل سردتر، آبیاری را به حداقل برسانید.

 

### 4. **دما و هوا:**

- **مناطق معتدل تا گرم:** پیراکانتا در مناطق معتدل تا گرم بهترین عملکرد را دارد. دمای ایده‌آل بین 10-27 درجه سانتیگراد است.

- **محافظت در زمستان:** در مناطق با زمستان‌های سرد، این گیاه نیاز به محافظت اضافی دارد.

 

### 5. **کوددهی:**

- **کود معتدل:** در فصل رشد بهار تا پایان تابستان از کود مخصوص گیاهان زینتی استفاده کنید.

 

### 6. **پوشش و تقویت گیاه:**

- **پیشگیری از بیماری‌ها:** برگ‌های قدیمی و آلوده را بردارید و گیاه را از بیماری‌ها پاک نگه دارید.

- **تقویت شاخه‌ها:** شاخه‌ها را در فصل زمستان به‌طور مداوم برش دهید تا به رشد شاخه‌های جدید و فرم زیباتر کمک شود.

 

### 7. **تغذیه و تقویت خاک:**

- **بهبود خاک:** خاک را با استفاده از کودهای آلی بهبود دهید و از آهک برای تنظیم pH خاک استفاده کنید.

 

### 8. **توجه به میوه‌ها:**

- **پرهیز از میوه‌های آلوده:** اگر گیاه میوه دارد، از میوه‌های آلوده یا شکسته پرهیز کنید تا به انتشار بیماری‌ها جلوگیری شود.

 

با رعایت این نکات، گیاه پیراکانتا به طور مطمئن و با انگیزه رشد می‌کند و با گلهای عطری و میوه‌های زیبا، فضای خارجی خود را تزیین می‌کند. این گیاه با مراقبت مناسب و زیبایی چشمگیر خود، یک انتخاب عالی برای تنوع و زینت باغ‌ها و فضاهای خارجی است.

تغذیه بهتر گیاهان بجای سمپاشی

۴ بازديد

تغذیه بهتر گیاهان بجای سمپاشی: رویکردهای پایدارتر به مراقبت از گیاهان

 

مراقبت از گیاهان خانگی یک فعالیت شاد و مفرح است، اما ممکن است با چالش‌های مختلفی همراه باشد. یکی از این چالش‌ها مواجهه با آفت‌ها و بیماری‌های گیاهان است. بسیاری از افراد به سمپاشی برای مقابله با این مشکلات روی آورده‌اند، اما رویکردهای پایدارتر و سالم‌تری برای تغذیه بهتر گیاهان وجود دارد.

 

سمپاشی می‌تواند منجر به اثرات زیان‌آور بر روی محیط و حیات‌وحش شود،تغذیه بهتر گیاهان بجای سمپاشی به خصوص اگر از مواد شیمیایی ناپایدار و مضر استفاده شود. به جای این روش، می‌توانید از روش‌های تغذیه‌ای طبیعی و بی‌خطر به گیاهان خود کمک کنید. در ادامه، رویکردهای تغذیه بهتر گیاهان به جای سمپاشی را بررسی می‌کنیم:

 

**1. استفاده از کودهای آلی:**

از کودهای آلی مانند کود کمپوست یا کود گوگردی طبیعی به عنوان منابع تغذیه استفاده کنید. این کودها به افزایش باروری خاک کمک می‌کنند و به گیاهان انرژی و تغذیه مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

 

**2. تعویض خاک:**

خاک گیاهان خانگی را به مرور زمان جذب می‌کند و از باروری خود از دست می‌دهد. به منظور افزایش کیفیت خاک، خاک را به مراتب تعویض کنید و از خاک تازه استفاده کنید.

 

**3. مراقبت از تعادل مواد مغذی:**

گیاهان نیاز به مواد مغذی مختلفی دارند. مطمئن شوید که به گیاهان مواد مغذی اصلی مانند نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K) را ارائه می‌دهید. تعادل مناسب مواد مغذی به گیاهان کمک می‌کند تا در برابر بیماری‌ها و آفت‌ها مقاومت نشان دهند.

 

**4. آبیاری منظم:**

آبیاری منظم و مناسب به گیاهان کمک می‌کند تا سلامت و رشد خوبی داشته باشند. از خشک شدن یا زیادی آبیاری کردن پرهیز کنید و بر اساس نیاز و نوع گیاهان آبدهی منظم را برنامه‌ریزی کنید.

 

**5. استفاده از ترکیبات طبیعی:**

استفاده از ترکیبات طبیعی مانند نفت خام، آب آبگوشتی، سرکه سفید و سایر ترکیبات طبیعی به عنوان دفع آفت‌ها و بیماری‌ها می‌تواند موثر و بدون آلودگی محیطی باشد.

نحوه نگهداری از گیاه آگلونما

۶ بازديد

نحوه نگهداری از گیاه آگلونما

 

گیاه آگلونما یکی از گیاهان خانگی محبوب و زینتی است که به عنوان یک گیاه سبز و زینتی در منازل و مکان‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام علمی این گیاه Aglaonema است و معمولاً به نام "گیاه آگلونما" شناخته می‌شود. آگلونما از نظر زیبایی و طراحی برگ‌های خاص خودش معروف است و به عنوان یک گیاه زینتی آسان در مراقبت و نگهداری شناخته می‌شود. در این متن، نحوه نگهداری و مراقبت از گیاه آگلونما به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

 

**1. نور:**

آگلونما به نور متوسط تا نور کم علاقه دارد. بهترین مکان برای قرار دادن این گیاه نزدیک پنجره‌های شمالی یا شرقی است تا از نور مستقیم خورشید محافظت شود. اگر گیاه به نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، برگ‌هاش ممکن است سوزیده شوند. همچنین، می‌توانید این گیاه را در مکان‌های با نور کمتر نیز قرار دهید، اما در این صورت رشد آن کندتر خواهد بود.

 

**2. آبیاری:**

آبیاری گیاه آگلونما باید معتدل و دقیق باشد. معمولاً هر 10-14 روز یکبار آبیاری کافی است. قبل از آبیاری، از خشک شدن لایه بالایی خاک اطمینان حاصل کنید. همچنین، از آب اضافی و آب ایستاده در ظرف گلدان پرهیز کنید تا از ریشه‌های گیاه از تر کردن جلوگیری کنید.

 

**3. رطوبت:**

برای حفظ رطوبت برگ‌های نگهداری گیاه آگلونما می‌توانید از اسپری کردن آب به خاک و برگ‌ها بهره‌برید. همچنین، می‌توانید ظرفی حاوی آب را در کنار گیاه قرار دهید یا از یک مرطوب‌کننده هوا در محیط استفاده کنید.

 

**4. خاک:**

برای بهترین نگهداری از گیاه آگلونما از خاک خاک گلخانه یا خاک مخصوص گیاهان داخلی استفاده کنید. این خاک‌ها دارای تهویه مناسب برای ریشه‌های گیاه هستند و از انبساط زیاد خاک جلوگیری می‌کنند.

 

**5. کوددهی:**

در فصل بهار و تابستان، می‌توانید گیاه آگلونما خود را با کود مخصوص گیاهان داخلی کوددهی کنید. از مقدار پیشنهادی بر روی بسته کود پیروی کنید. کوددهی را در دوره رشد فصلی انجام دهید و در فصل زمستان کوددهی را متوقف کنید.

 

**6. توجه به سلامت:**

مراقبت از گیاه آگلونما شامل بررسی منظم برگ‌ها برای وجود آفت‌ها و بیماری‌ها می‌شود. در صورت شناسایی مشکلات، اقدامات لازم را انجام دهید تا گیاه‌هایتان را محافظت کنید.

 

با رعایت این نکات، شما می‌توانید گیاه آگلونما خود را به سلامتی حفظ کرده و از زیبایی و طبیعت این گیاه لذت ببرید. گیاه آگلونما با برگ‌های زیبا و توانایی رشد در شرایط داخلی یک گزینه عالی برای تزیین منازل و محیط‌های کاری است و می‌تواند به عنوان یک دکوراسیون

 

 زیبا و مورد اعتماد به مدت سال‌ها خدمت کند.

چه گیاهانی معمولاً مقاوم به کم آبی هستند؟

۳ بازديد

چه گیاهانی معمولاً مقاوم به کم آبی هستند؟

گیاهان مقاوم به کم آبی، گروهی از گیاهان هستند که توانایی رشد و بقاء در شرایط آبی محدود یا خشکی دارند. این گیاهان اغلب دارای ساختارها و ویژگی‌های خاصی هستند که از آنها بهره‌مندی در استفاده کمتر از آب را نشان می‌دهند. در زیر به برخی از گیاهان معمولاً مقاوم به کم آبی و خصوصیات آنها پرداخته می‌شود.

 

### گیاهان مقاوم به کم آبی:

 

  1. **کاکتوس (Cactus):**

   - کاکتوس‌ها گروهی از گیاهان ساکولنت هستند که اکثر توانایی ذخیره آب در ساقه‌های ضخیم و بافت خاص دارند. این گیاهان معمولاً در مناطق خشک و کم آب رشد می‌کنند.

 برای اطلاعات بیشتر درباره گیاهان مقاوم به کم آبی https://www.rezvangol.ir/product-category/plants/house-plants/dehydrated-plants/ کلیک کنید

  1. **لاوندر (Lavender):**

   - لاوندر گیاهی با برگ‌های خاص و گل‌های عطرده است. این گیاه در شرایط خاک خشک و محیط‌های خورشیدی به خوبی رشد می‌کند و نیاز کمی به آب دارد.

 

  1. **آلوئه‌ورا (Aloe Vera):**

   - آلوئه‌ورا گیاهی با برگ‌های ضخیم و عصاره دار است. این گیاه معمولاً در مناطق خشک و با آبیاری معتدل رشد می‌کند.

 

  1. **زامیا (Zamioculcas zamiifolia - ZZ Plant):**

   - زامیا گیاهی با برگ‌های چاپی و قابل توسعه است. این گیاه به خوبی در شرایط کم نور و با آبیاری اندک رشد می‌کند.

 

  1. **یوکا (Yucca):**

   - یوکا گیاهی با برگ‌های سخت و قلاب‌دار است که به خوبی در شرایط خشک و آفتابی رشد می‌کند. این گیاه نیاز کمی به آب دارد.

 

  1. **گل سرخ (Red Hot Poker):**

   - این گیاه با گل‌های زیبا و ساقه‌های طولانی، در مناطق خشک و با نور فراوان به خوبی رشد می‌کند.

 

  1. **سانسیوریا (Sansevieria - Snake Plant):**

   - سانسیوریا با برگ‌های شیاردار و مقاوم به برخی از آلاینده‌های هوا، در شرایط نور کم و آبیاری معتدل بهترین عملکرد را دارد.

 

  1. **گل خوابگاهی (Lantana):**

   - گل خوابگاهی گیاهی گل‌دار با رنگ‌های متنوع است که مقاومت خوبی به شرایط خشک و گرم دارد.

 

### ویژگی‌های گیاهان مقاوم به کم آبی:

 

- **برگ‌های ضخیم و بافت‌های خاص:**

  گیاهان مقاوم به کم آبی دارای برگ‌ها و بافت‌های خاصی هستند که به آنها اجازه ذخیره آب در خود را می‌دهد.

 

- **ساقه‌های ضخیم:**

  بسیاری از این گیاهان دارای ساقه‌های ضخیم و ذخیره‌کننده آب هستند که در مواقع کم آبی به آنها کمک می‌کند.

 

- **توانایی به دست آوردن آب از هوا:**

  برخی گیاهان، مانند سانسیوریا، توانایی جذب آب از هوا را دارند که به آنها در شرایط کم آبی کمک می‌کند.

 

در نهایت، انتخاب گیاهان مقاوم به کم آبی نه تنها به حفظ منابع آب کمک می‌کند بلکه در مراقبت و نگهداری آسان نیز مؤثر است. این

 

 گیاهان همچنین می‌توانند جلوی کاهش آب در مناطق خشک و شرایط آبی محدود را بگیرند.