قیمت سانسوریا چکونه تعیین می شود؟

۱۶ بازديد
قیمت سانسوریا

 
واقعاً بر کسی پوشیده نیست که همه انگشت شست سبز ندارند. برخی از مردم اگر زیرزمینشان سیل می‌افتد نمی‌توانستند کپک بزنند. باغبانی واقعاً یک مهارت اکتسابی است و چیزی نیست که در آن شانس داشته باشید. بنابراین اگر می‌خواهید باغی بسازید اما اعتماد به نفس یا مجموعه مهارتی ندارید، از نکات ارائه شده در زیر برای تقویت باغبانی ارگانیک خود استفاده کنید.
 
از مالچ برای افزودن مواد مغذی به خاک خود استفاده کنید. مالچ راه بسیار بهتری برای اصلاح خاک شما نسبت به کودها است زیرا از مواد طبیعی موجود در باغ شما می آید. کودهای تجاری ممکن است حاوی مواد شیمیایی نامطلوب باشند. علاوه بر این، مالچ رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بریده ها و زباله های حیاط خود را در یک سطل کمپوست کمپوست کنید. خیلی زود، مالچ کافی برای کل باغ خود خواهید داشت.
 
فوراً از شر هرگونه آفت باغ خلاص شوید. آفات باغی مانند کنه‌های عنکبوتی قرمز، مورچه‌ها، مگس سفید و شته‌ها می‌توانند گیاهان شما را به بیماری‌های مختلفی مبتلا کنند، بنابراین اگر متوجه شدید که هر یک از گیاهان باغ خود می‌میرند یا رشد نمی‌کنند، ابتدا آفات را بررسی کنید. برای خلاص شدن از شر آفات باغ، روی یک آفت کش خوب سرمایه گذاری کنید.
 
یک راه حل تند برای خلاصی از آفات باغتان این است که گیاهان خود را با مخلوط خردل داغ یا فلفل قرمز اسپری کنید (یک قاشق غذاخوری خردل داغ یا فلفل قرمز به یک لیتر آب). محلول برای اسپری مستقیم روی شاخ و برگ باغ شما بی خطر است و آفات نمی توانند طعم آن را تحمل کنند!
 
حدود دو هفته تا یک ماه قبل از برنامه ریزی برای کاشت، کمپوست را روی خاک باغچه خود قرار دهید. این به کمپوست زمان کافی برای ادغام با خاک می دهد. زمان دادن به کمپوست برای تثبیت به این معنی است که pH خاک شما به اندازه کافی برای آزمایش ثابت خواهد بود و گیاهان شما هنگام کاشت آماده رشد خواهند بود.
 
قبل از استفاده از اسپری آفت کش، مشخص کنید که چه نوع آفاتی در باغ خود دارید. هیچ آفت کشی نمی تواند از پس هر مشکل آفتی برآید و ممکن است در نهایت آفات شکارچیان طبیعی را از بین ببرید که این مشکل را بدتر می کند.
 
برای کمک به رشد ساقه‌های قوی گیاه گوجه‌فرنگی، روزی 15 دقیقه یک فن را روی آن‌ها باد بزنید. قرار گرفتن در معرض باد برای رشد ساقه ضروری است و دادن زمان اضافی به گیاه برای وزش در نسیم تنها باعث قوی تر شدن آن می شود. سعی کنید از یک فن کوچک و قابل حمل در تنظیمات کم یا متوسط استفاده کنید.
 
اگر در حال تمرین باغبانی ارگانیک هستید، سعی کنید از جوش شیرین برای جلوگیری از تشکیل کپک پودری روی گیاهان خود استفاده کنید. به سادگی یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق چایخوری صابون مایع ملایم مخلوط کرده و به یک گالن آب اضافه کنید. در هوای مرطوب یا مرطوب هر هفته گیاهان خود را که مستعد ابتلا به کپک پودری هستند با این مخلوط اسپری کنید. مخلوط استفاده نشده را نمی توان ذخیره کرد و بعدا استفاده کرد.
 
با افزودن آب نما، باغ ذن ایجاد کنید. آب نماها در همه اندازه ها و طرح ها موجود است. می توان آب نما بسیار کوچکی داشت که برای پاسیو یا حوض بسیار بزرگ مناسب باشد. تولیدکنندگان متعددی کیت‌هایی را می‌سازند که می‌توانند در عرض چند ساعت نصب شوند.
قیمت سانسوریا بسته به نوع آن، اندازه، سن، تعداد برگه ها و ... تعیین می شود. هر چه گیاه سرحال تر و جوان تر باشد نیز می تواند سبب تغییر قیمت سانسوریا شود.
 
شما باید ابزار باغبانی خود را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز در شرایط خوبی هستند. تیغه های چمن زنی، هرس و چمن زنی همه پس از استفاده های زیاد کدر می شوند. می توانید به راحتی تیغه ها را خودتان تیز کنید یا از یک متخصص تیز کنید. با تیز کردن تیغه ها دیگر نیازی به تعویض ابزار نخواهید داشت.
 
می توانید با استفاده از شیلنگ خیساندن در زمان صرفه جویی کنید. به جای اینکه برای مدت طولانی با شلنگ بایستید یا مجبور باشید ظرف را دوباره پر کنید، فشار آب خود را کم کنید و بگذارید شلنگ کنار گیاهی که نیاز به آبیاری دارد قرار گیرد. فراموش نکنید که بعداً آب را خاموش کنید.
 
گیاهان زینتی و خوراکی را به عنوان بخشی از محوطه سازی منظم حیاط خود بکارید. گیاهان خوب برای شروع عبارتند از رزماری، انواع آویشن، مریم گلی، پونه کوهی و ریحان. همه اینها در ترکیب با گیاهان چند ساله عالی به نظر می رسند، و به اندازه کافی برای شما تامین می کنند که دیگر نیازی به خرید آنها نخواهید داشت - گیاهان دارویی در سوپرمارکت گران هستند.
 
برای گیاهان خود از صابون استفاده کنید. خیلی بدتر از هجوم بد شته نیست. اگر حشرات روی گیاهان شما به کار خود ادامه دهند، گیاهان شما وحشتناک به نظر می رسند و در نهایت می میرند. برای خلاص شدن از شر آنها، یک بطری اسپری را با آب و صابون ظرفشویی پر کنید. به طور کامل اسپری کنید و در صورت نیاز تکرار کنید.
 
برای دور نگه داشتن جوندگان، گوزن ها و سایر حیوانات مزاحم از باغ ارگانیک خود، از مواد دافع ارگانیک استفاده کنید. اسپری تهیه شده از فلفل تند می تواند موثر باشد. در غیر این صورت اسپری حاوی ادرار یا تخم مرغ فاسد را امتحان کنید. صرف نظر از اینکه چه چیزی استفاده می کنید، اسپری ها را آزادانه بمالید و به طور منظم به خصوص بعد از دوش بارانی دوباره استفاده کنید.
 
کودهای آلی برای خاک بهتر از کودهای شیمیایی هستند. خاک کودهای آلی را از مواد مغذی ضروری و مواد طبیعی جذب می کند که باعث رشد گیاهان می شود. این ایده آل است زیرا شما مواد شیمیایی ناخواسته ای را به خاک اضافه نمی کنید که ممکن است در طولانی مدت به گیاهان آسیب برساند. کلید موفقیت در باغبانی ارگانیک ساختن خاک سالم است تا گیاهان امروز و برای فصول آینده رشد کنند.


قیمت سانسوریا
 
پیشرفت باغ ارگانیک خود را در یک مجله باغبانی پیگیری کنید. همه چیز را یادداشت کنید - خرمایی که می کارید، خرمایی که کود می دهید، آفات وارده، دفع کننده ها کار می کنند، زمانی که شروع به برداشت می کنید، و اینکه باغ شما چقدر پربار است. این اطلاعات هنگام برنامه ریزی باغ خود در سال های آینده برای شما ارزشمند خواهد بود و به شما کمک می کند باغبان موفقی باشید.
 
یک نکته مهم برای باغبانی ارگانیک که به طور طبیعی به جلوگیری از بروز بیماری در گیاهان شما کمک می کند این است که گیاهان خود را هر ساله به نقاط مختلف باغ خود منتقل کنید. این امر از گسترش هر بیماری جلوگیری می کند زیرا خاک هر ساله ارگانیسم های مضری را از کاشت در همان نقطه ایجاد نمی کند.
 
توسعه یک مجموعه مهارت در باغبانی به این معنی نیست که شما به طور کلی باید برای کشاورزی استعداد داشته باشید. تا زمانی که بتوانید دستورالعمل‌های نسبتاً ابتدایی را دنبال کنید، برای کاشت و پرورش یک باغ موفق که 100% ارگانیک است، هیچ مشکلی ندارید. بنابراین موفقیت شما در اینجاست!

از لامپ رشد گیاه برای چه چیزی استفاده می شود؟

۹ بازديد
لامپ رشد گیاه چیست
 
به همان اندازه که کاشت یک بذر در خاک و کار کردن و انتظار برای رشد آن سرگرم کننده به نظر می رسد، می تواند یک سرگرمی یا شغل بسیار مفید باشد. یک چیز دیگر این است که وقتی می دانید چه کار می کنید، آنقدرها هم بد نیست. این نکات زیر می تواند به شما در شروع کمک کند.
 
هنگام کاشت باغ سبزیجات فصل آینده، چرخاندن برخی از محصولات مهم است. به عنوان مثال، سیب زمینی و گوجه فرنگی را باید در یک مکان متفاوت کاشت، زیرا هر دو مستعد ابتلا به بیماری های مشابه هستند. با یادگیری اینکه کدام محصولات و چرا به چرخش نیاز دارند، باغ سبزی خود را سالم و پر رونق نگه دارید.
 
یک راه آسان برای حمل و نقل ابزار به باغ، استفاده از کیسه گلف قدیمی است. بسیاری از کیسه‌های گلف دارای پایه‌هایی هستند که در آن‌ها قرار گرفته‌اند، بنابراین گرفتن و سازماندهی ابزارها را آسان می‌کند. از جیب‌های کناری کیف برای نگهداری انواع ابزار باغبانی، دانه‌ها و دستکش‌ها استفاده کنید یا فقط از آن‌ها برای نگهداری یک نوشیدنی با طراوت استفاده کنید.
 
میوه ها و سبزیجات خود را اول صبح انتخاب کنید. برداشت صبحگاهی تضمین می کند که محصول شما حداکثر رطوبت را در خود نگه می دارد. همچنین، اگر صبح بچینید، این فرصت را به شما می دهد که آن اقلام را در همان روز بخورید، زمانی که آنها به اوج طراوت خود رسیده اند.
 
برای صرفه جویی در فضا در باغ خود، سعی کنید محصولات خود را در بلوک ها بکارید تا در ردیف های سنتی. ردیف ها در نهایت فضای زیادی بین گیاهان برای مسیرهای بی نیاز باقی می گذارند. بلوک ها به محکم نگه داشتن گیاهان در کنار هم بدون کاهش تولید کمک می کنند. انواع کوچک سبزیجات آشپزخانه در بلوک هایی که در یک تخت پهن چیده شده اند بهترین عملکرد را دارند.
 
گیاهان باید از هوای سرد محافظت شوند. در فصل زمستان، سرما می تواند خطراتی را برای گیاهان ایجاد کند، چه با یخ زدن آب در ساقه آنها یا تشکیل کریستال های تیز یخ که ممکن است اندام های مهم را از بین ببرد یا سوراخ کند. گوجه فرنگی، به ویژه، بسیار مستعد یخبندان است و باید به آب و هوای داخلی گرمتر منتقل شود، یا بیرون با پارچه مقاوم در برابر سرما پوشانده شود.
 
اگر در بهار و تابستان گل می خواهید، پیازهای آن را در باغچه بکارید. پیازها به راحتی رشد می کنند و دلچسب هستند و در سال های آینده به رشد خود ادامه می دهند. اگر گیاهان خود را با دقت انتخاب کنید، می‌توانید از هفته‌های اول بهار تا پایان تابستان گل‌ها را شکوفا کنید.
سوالی که بیشتر علاقه مندان به گل و گیاه می پرسند این است که چگونه نور کافی برای گیاه خود را تامین کنیم. در پاسخ به این سوال باید گفت که می توانید از لامپ رشد گیاه استفاده کنید.البته پیش از آن بهتر است که مقاله لامپ رشد گیاه چیست؟ را مطالعه کنید.
 
روی یک تستر PH الکترونیکی سرمایه گذاری کنید. از کیت های PH مایع (آنهایی که کد رنگی دارند) خودداری کنید زیرا دقت کمتری دارند. برای کاربرانی که برای اولین بار می‌خوانند، بسیار آسان است که خوانش‌ها را نادرست کنند. همچنین از کیت های تست PH خاک استفاده نکنید زیرا قابل اطمینان نیستند و برای مصارف خانگی در نظر گرفته نشده اند.
 
همیشه قبل از استفاده از مواد شیمیایی باغبانی برچسب محصول را بخوانید و مواد شیمیایی را در مکانی امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید. مواد شیمیایی باغبانی مانند آفت کش ها و کودها می توانند برای انسان بسیار سمی باشند، بنابراین مطمئن شوید که از اقدامات احتیاطی اضافی که باید در هنگام استفاده، نگهداری و دور ریختن محصولات انجام دهید آگاه باشید.
 
حتما باغچه خود را کود دهی کنید. کود به رشد گیاهان شما کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که از محصولی استفاده می کنید که به صورت تجاری کمپوست شده است تا خطر اضافه کردن عوامل بیماری زا به باغ خود را نداشته باشید. حتما باید از نوعی کود استفاده کنید. ترکیبات مختلفی برای کاربردهای مختلف موجود است.
 
ساخت کمپوست برای باغبانی ارگانیک بسیار ساده و آسان است. خاک باغ ها را با مواد مغذی غنی فراهم می کند و خاک را در ماه های تابستان خنک نگه می دارد. می توانید از ضایعات آشپزخانه، خاک اره، آب آکواریوم، تفاله قهوه، برگ چای، فضولات خرگوش یا همستر، لایه نازکی از بریده چمن، ادویه جات و پوسته تخم مرغ در کمپوست خود استفاده کنید.
 
شما باید موهای انسان را در توری در اطراف باغ خود قرار دهید تا حیوانات را از خوردن محصولات در حال رشد خود منع کنید. بوی انسان می تواند حیوانات را از نزدیک شدن به یک منطقه باز دارد. وقتی موها را کوتاه کردید، موهای کوتاه شده را در کیف هایی که از توری ساخته شده اند قرار دهید. توری را در اطراف باغ خود آویزان کنید تا از آفات جلوگیری کنید.
 
شما هرگز نمی خواهید باغبانی را با زخم های باز انجام دهید، بنابراین قبل از شروع مطمئن شوید که همه چیز کاملاً بهبود یافته است. در غیر این صورت، شما در معرض خطر قرار گرفتن برش در معرض مواد شیمیایی و کثیفی خطرناک هستید. اگر هنگام باغبانی در معرض کثیفی یا کثیفی زیادی قرار گیرد، بریدگی ممکن است به شدت عفونی شود. اکنون، باندهایی در دسترس هستند که ناحیه آسیب دیده را به طور کامل می پوشانند و مهر و موم می کنند و به شما امکان می دهند پروژه های باغبانی خود را ادامه دهید.
 
در باغ ارگانیک کرم های خاکی را در آغوش بگیرید! کرم های خاکی بهترین دوست یک باغبان ارگانیک هستند. از طریق تونل سازی و ریخته گری غنی از نیتروژن آنها می توانند به هوادهی خاک کمک کنند. این باعث بهبود میزان اکسیژنی که به ریشه گیاه می رسد، ظرفیت نگهداری آب را بهبود می بخشد و خاک را سست و قابل کار نگه می دارد. آنها در واقع مواد معدنی بسیار مورد نیاز را از زیر خاک باغ به سطح خاک بالا می برند، جایی که گیاهان می توانند بیشترین سود را ببرند. این کرم ها همچنین خاک سخت را می شکنند که برای رشد ریشه مضر است.
 
از کمپوست برای تغذیه محصولات خود استفاده کنید. در باغبانی ارگانیک، کمپوست برای بقای گیاهان شما ضروری است. یک توده کمپوست خانگی یک منبع عالی و ارزان کمپوست است. بسیاری از ضایعات غذا، علف و برگ های خشک را می توان در کمپوست خود استفاده کرد. با این حال، از غذاهای پخته شده، خاکستر و فضولات حیوانی در یک توده کمپوست ارگانیک اجتناب کنید.
 
ساخت کمپوست غنی و ارگانیک برای باغ شما به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که ضایعات آشپزخانه، تزئینات چمن و برگ های خود را در انبوهی بریزید و اجازه دهید طبیعت مسیر خود را طی کند. ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما در نهایت یک کمپوست غنی و سالم خواهید داشت.

لامپ رشد گیاه چیست؟
 
هنگامی که سعی می کنید کمپوست را به باغ ارگانیک خود اضافه کنید، راه بهتری برای رساندن کمپوست به آنجا پیدا کنید. این می تواند دردناک باشد که مجبور شوید چرخ های کمپوست را به باغ خود منتقل کنید. می‌توانید روزنامه‌ها را در مسیرهای پیاده‌روی باغ خود قرار دهید و به بالای آن نی اضافه کنید. نزدیک به پایان فصل، کمپوست برای اضافه شدن به باغ شما آماده می شود و فقط باید آن را از مسیر پیاده روی به تخت های هر طرف منتقل کنید.
 
در حالی که کار در آفتاب و خاک به اندازه کافی هیجان انگیز به نظر می رسد، اکنون که می دانید چگونه آن را به درستی انجام دهید، باید احساس بهتری داشته باشید. اکنون می توانید دانش تازه به دست آمده خود را برای رشد و نگهداری یک باغ سالم تر و فراوان از گیاهان و محصولات برای خود یا کسب و کارتان به کار ببرید.