شاخه ها، جوانه ها و ساقه ها: توصیه ها و ایده های باغبانی

۱۰ بازديد

به همان اندازه که کاشت یک بذر در خاک و کار کردن و انتظار برای رشد آن سرگرم کننده به نظر می رسد، می تواند یک سرگرمی یا شغل بسیار مفید باشد. یک چیز دیگر این است که وقتی می دانید چه کار می کنید، آنقدرها هم بد نیست. این نکات زیر می تواند به شما در شروع کمک کند.

 

استفاده از ماشین خود را برای خشک کردن گیاهان خانگی خود در نظر بگیرید. به سادگی یک ورق روزنامه را روی صندلی عقب بگذارید و گیاهان خود را روی آن پخش کنید، سپس پنجره ها را جمع کنید. گیاهان شما در گرمای کم رطوبت ماشین شما به سرعت خشک می شوند و فضای داخلی ماشین شما رایحه ای تازه و گیاهی خواهد داشت.

 

قبل از کاشت هر چیزی، منطقه ای را که قصد دارید گل یا هر گونه گیاه ظریف دیگری را در آنجا داشته باشید تا حد امکان تمیز کنید. اگر فکر می کنید لازم است تمام علف های هرز و علف ها را بردارید. گل‌های شما در حین رشد نباید هیچ رقیبی برای مواد مغذی مورد نیاز خود داشته باشند.

 

حتما باغ خود را روزانه آبیاری کنید. بدون آب روزانه، باغ شما ممکن است به سرعت ترش شود. اگر فکر بیرون کشیدن روزانه شیلنگ برای معده شما زیاد است، به نصب نوعی سیستم آبپاش فکر کنید. هزینه ای دارد، اما می تواند سردردهای زیادی را نجات دهد و در واقع از طریق یک محصول سالم هزینه های خود را بپردازد!

 

قبل از استقرار در فضای باغ خود، چندین بار در طول روز از آن بازدید کنید. شما باید بدانید که این نقطه به صورت ساعتی چه نوع نوری دریافت می کند، زیرا می تواند بر روی گیاهانی که می توانید رشد کنید و توانایی شما برای رشد هر چیزی را داشته باشد! اگر مکان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند، در گزینه های خود تجدید نظر کنید.

 

اطمینان حاصل کنید که زباله های باغ خود و زباله های ارگانیک آشپزخانه را بازیافت می کنید تا برای باغ خود کمپوست ایجاد کنید. یک توده کمپوست یک نرم کننده عالی خاک می سازد. همچنین می تواند در هزینه شما صرفه جویی زیادی کند، زیرا برای رشد گیاهان خود نیازی به خرید کیسه های کمپوست تجاری یا کود گران قیمت ندارید.

 

با فروش محصولات خرد از باغ سود ببرید. تقاضای زیادی برای محصولات خرد از رستوران ها و بازارهای ارگانیک وجود دارد که مایل به پرداخت حق بیمه برای این سبزیجات تازه هستند. قارچ های ویژه، ذرت بچه، گیاهان کمیاب و سایر محصولات خرد تقاضای بسیار بالایی دارند و می توانند بیش از پنجاه دلار در هر پوند یا بیشتر برای باغبان درآمد داشته باشند.

 

ساده ترین راه برای خشک کردن گیاهان این است که روزنامه را روی صندلی عقب ماشین خود بگذارید و گیاهان را در یک لایه روی آن بچینید. گیاهان در هوای گرم به سرعت خشک می‌شوند، خودروی شما بوی تازه‌ای به‌طور قابل‌توجهی خواهد داشت، و تمیز کردن آن بسیار راحت است.

 

گل رز مینی بسیار محبوب هستند و نگهداری کمی دارند. آنها در بسیاری از رنگ های روشن هستند و انواع شکل های گل جالب را ارائه می دهند. با این حال، اگر می خواهید یک گل رز را برای عطر به باغ خود اضافه کنید، مینی گل رز ممکن است انتخاب خوبی نباشد زیرا آنها عطر کمی تولید می کنند یا اصلاً عطر ندارند. اگر عطر ترجیح شماست، یک گل رز هیبریدی بزرگتر را برای تندترین عطر امتحان کنید.

 

اگر می‌خواهید بچه‌ها را سرگرم کنید، چند توت فرنگی بکارید، در صورت امکان. توت فرنگی به دلیل شیرینی که دارد مورد علاقه کودکان است. و از آنجایی که انتخاب آنها بسیار آسان و سرگرم کننده است، این یک فعالیت سالم، سازنده و ایمن است که کودکان می توانند به بزرگسالان کمک کنند.

 کاج مطبق کاج مطبق یا آروکاریا درختچه ای است چند ساله و همیشه سبز که بسیار مناسب برای اداره ها و سالنهای بزرگ بوده و جلوگری می نماید البته به شرط داشتن نور بسیار خوب. رشد کاج مطبق تقریبا کند بوده و در سال یک طبقه و یا دو طبقه می تواند بر طبقات خود اضافه کند نگهداری در فضای داخلی در محلی پرنور و روشن. مقدار تابش آفتاب برایش سود مند است.
                                          

گوجه فرنگی ارگانیک خود را به راحتی پرورش دهید. گوجه فرنگی عاشق نور است، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که در تمام طول روز در معرض نور خورشید باشد. بین بوته های گوجه فرنگی خود فاصله بگذارید تا احتمال بیماری های خاکی که بر محصول شما تأثیر می گذارد کاهش یابد. اگر به جای جوانه زدن نهال خود را خریداری می کنید، از نهال های کوچک با سیستم ریشه ضعیف خودداری کنید. هفته ها طول می کشد تا رشد واقعی را نشان دهند.

 

از مالچ برای کود دادن به تخت های خود استفاده کنید. شما باید مطمئن شوید که مالچ را به طور یکنواخت پخش می کنید، زیرا به مقدار مشخصی نیاز دارید و نمی خواهید هیچ یک از آن را هدر دهید. تا جایی که می توانید مالچ را بپاشید و با استفاده از یک قفسه آن را صاف و یکنواخت پهن کنید. مطمئن شوید که تمام مناطقی که به آن نیاز دارند را پوشش داده اید.

 

اگر حیاط بزرگ یا اصلاً حیاط ندارید، هنوز هم می توانید محصولات ارگانیک عالی را در ظروف پرورش دهید. بیشتر سبزیجات، به غیر از برخی سبزیجات ریشه ای، به همان خوبی در گلدان رشد می کنند که در زمین رشد می کنند. واریته های زیادی نیز وجود دارد که برای عملکرد خوب در ظروف پرورش داده شده اند.

 

برای بهبود کیفیت خاک خود از کمپوست استفاده کنید. کمپوست از تجزیه پوشش گیاهی طبیعی به دست می آید و ارگانیک است. ساختار خاک شما را با تراکم کمتر آن بهبود می بخشد، بنابراین نفوذپذیری بهتر آب را امکان پذیر می کند. همچنین می توان از کمپوست برای متعادل کردن سطح pH خاک استفاده کرد.

 

هنگامی که گیاهان ارگانیک خود را پرورش می دهید، باید نهال های خود را بلافاصله پس از جوانه زدن از هر گونه دریچه هوا یا رادیاتور دور کنید. این به این دلیل است که نهال های شما مانند دانه های جوانه زده نیازی به گرم بودن ندارند. آنها باید خنک تر باشند تا بتوانند به بهترین شکل رشد کنند.

 

برای داشتن بهترین باغ ارگانیک، گیاهانی را انتخاب کنید که در نوع خاک و آب و هوای شما بهترین عملکرد را دارند. گیاهانی که با نوع خاصی از محیط سازگار شده اند، شانس بیشتری برای رشد بدون سر و صدا در آن محیط دارند. این گیاهان همچنین در زمان نگهداری شما صرفه جویی می کنند زیرا به طور طبیعی مقاوم هستند.

 

هنگامی که باغ ارگانیک خود را راه اندازی می کنید، در همان زمان یک مجله باغ نیز راه اندازی کنید. زمانی که بذرها را کاشتید، میزان موفقیت آنها، آفاتی که متوجه شدید و ترفندهایی که موثر بوده اند، یادداشت کنید. این اطلاعات زمانی که باغ خود را در سال های بعد بکارید بسیار مفید خواهد بود.

 

اگر قصد راه اندازی یک باغ ارگانیک را دارید، حتما به چند وبلاگ آنلاین بپیوندید. هزاران نفر هستند که تجربه زیادی در این زمینه دارند که می توانند نکاتی را که قبلاً استفاده کرده اند و می دانند مؤثر هستند با شما در میان بگذارند.

 

در حالی که کار در آفتاب و خاک به اندازه کافی هیجان انگیز به نظر می رسد، اکنون که می دانید چگونه آن را به درستی انجام دهید، باید احساس بهتری داشته باشید. اکنون می توانید دانش تازه به دست آمده خود را برای رشد و نگهداری یک باغ سالم تر و فراوان از گیاهان و محصولات برای خود یا کسب و کارتان به کار ببرید.

مشکلات باغبانی ارگانیک؟ این ایده های عالی را امتحان کنید!

۹ بازديد

باغبانی ارگانیک می تواند برای کسی که قبلاً آن را انجام نداده است بسیار ترسناک باشد. این امر به راحتی می تواند منجر به کمی بیش از حد اطلاعات شود زیرا تمام منابع موجود در دسترس باغبانان ارگانیک جدید است. در زیر نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا همه این اطلاعات را سازماندهی کنید تا بتوانید به طور موثر رشد گیاهان ارگانیک را شروع کنید.

 

باغبانی می تواند یک تمرین بسیار مفید باشد. نه تنها می توانید ظاهر بیرونی خانه خود را بهبود بخشید، بلکه می توانید به آن افتخار کنید. ابزارها و چیزهای زیادی برای استفاده در باغبانی وجود دارد و این می تواند یک فعالیت بسیار مفید باشد. شما می توانید نه تنها خانه، بلکه محله خود را بهبود ببخشید و احتمالاً با پرورش غذای خود در خواربار پس انداز کنید!

 

اگر می خواهید باغ پربارتری داشته باشید، با استفاده از پوشش های ردیفی، فصل رشد خود را تا پاییز گسترش دهید. روکش های ردیف گرما را به داخل نگه می دارند، یخ زدگی را خارج می کنند و همچنین در برابر نفوذ گوزن محافظت می کنند. محصولات زیر پوشش ردیف هنوز هم باید تا حدودی در برابر سرما مقاوم باشند، بنابراین بهتر است سبزیجات و سبزیجات ریشه دار را انتخاب کنید.

 

از مواد شیمیایی برای کنترل آفات اجتناب کنید. مواد شیمیایی موثر هستند اما می توانند به گیاهان شما نیز آسیب برسانند. در عوض باید به دنبال روش های طبیعی باشید. به عنوان مثال، می توانید شیشه های کفشدوزک را بخرید و آنها را روی گیاهان خود رها کنید. کفشدوزک ها شکارچی های طبیعی برای انواع حشرات کوچکتر هستند که گل ها و گیاهان دیگر را می خورند.

 

هنگام تصمیم گیری در مورد مکانی برای باغ، خورشید را فراموش نکنید. باغ ها به آفتاب نیاز دارند. تقریباً همه گیاهان گلدار و سبزیجات در نور عالی خورشید بهترین رشد را دارند. سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی به نور خورشید زیادی نیاز دارند و بدون آن تولید نمی کنند. اگر درختانی در بالای منطقه وجود دارد، آنها را کوتاه کنید یا به دنبال مکان دیگری بگردید زیرا باغ بدون آفتاب محکوم به شکست است.

 

استفاده از کودهای آلی را در باغ خود در نظر بگیرید. این کودها بی خطرتر از کودهای شیمیایی هستند که می توانند در طول زمان نمک در زمین ایجاد کنند. نمک ها توانایی گیاهان را برای دریافت آب و مواد مغذی از خاک محدود می کنند. آنها همچنین می توانند کرم های خاکی و میکروارگانیسم های مفیدی را که کاهگل می خورند، بکشند.

 

اگر داشتن رنگ زیاد در باغ چیزی است که دوست دارید اما می خواهید حس تداوم داشته باشید، بهترین راه برای رسیدن به این اثر استفاده از دو رنگ به طور مداوم در بین تمام کاشت های خود است. همانطور که به باغ خود نگاه می کنید، چشمان شما به تداوم رنگ جلب می شود و منظره با حواس هماهنگ تر می شود.

 

پس از یک روز طولانی باغبانی، دست های کثیف را با یک وعده صبحانه تمیز کنید. مخلوطی از بلغور جو دوسر و آب ایجاد کنید. آن را غلیظ کنید! از این مخلوط به عنوان ساینده استفاده کنید تا کثیفی از پوست و زیر ناخن هایتان خارج شود. آن را با شستشوی معمولی خود با آب و صابون دنبال کنید تا هرگونه کثیفی از بین برود.

 

عنبیه ها را شکافت. اگر توده هایی از آنها را تقسیم کنید، در نهایت تعداد بیشتری از این گل خواهید داشت. شما می توانید این کار را با برداشتن عنبیه های پیازدار پس از خشک شدن شاخ و برگ انجام دهید. اگر پیازهایی را که بالا می کشید تقسیم کنید و دوباره بکارید، سال بعد شکوفا می شوند. اگر ریزوم دارید، باید آن را با چاقو تقسیم کنید. از بیرون قطعات جدید را برش دهید و سپس از شر مرکز قدیمی خلاص شوید. هر قطعه باید حداقل یک شاخه قوی داشته باشد. بلافاصله آنها را دوباره بکارید.

 

هنگامی که گیاهی را پیوند می دهید، خاک را بالاتر از قسمت بالای ریشه انباشته نکنید. تاج ریشه ای که همیشه خیس باشد در نهایت پوسیده می شود. آن را طوری بکارید که آب از ساقه خارج شود. اگر آب به سمت گیاه سرازیر شود، خاک بیشتری را به بالای ریشه می شویید و باعث پوسیدگی ریشه می شود.

 زاموفیلیا  این گیاه به نور کم مقاوم است البته اگر مکان گیاه نور کافی داشته باشد ساقه هایش ضخیم تر می گردد و تأثیر در رشدش هم دارد ولی از تابش نور آفتاب باید به دور باشد. آبیاری آن به گونه ای باید باشد که فاصله بین دو آبیاری سطح خاک بطور کامل خشک باشد که تقریباً بین 7 تا 10 روز متغیر می باشد.
                                            

برای اینکه حیوانات از کندن و تخریب لامپ های شما جلوگیری کنند، لامپ ها را در یک لایه نازک پشم فولادی بپیچید. این به هیچ وجه از رشد لامپ ها جلوگیری نمی کند، اما هر حیوانی را که شروع به کندن آن کرده است، می ترساند. می توانید پشم فولادی را از هر فروشگاه لوازم خانگی خریداری کنید.

 

گام بسیار مهمی که باید هنگام کاشت گل رز به خاطر بسپارید، استفاده از خاک، مالچ یا کمپوست برای تپه زدن در پایه گیاه تا اولین عصاها است. تپه زدن به این روش از گیاه محافظت می کند تا زمانی که رشد جدید ظاهر شود و ریشه های تغذیه کننده جدید برای جذب آب برای گیاه رشد کنند.

 

برای حفظ جریان هوا از طریق توده کمپوست خود، یک لوله پی وی سی بزرگ با سوراخ های سوراخ شده در مرکز شمع خود قرار دهید تا هوا در لوله بالا و پایین جریان یابد و سپس از طریق سوراخ ها مستقیماً وارد شمع شود. حرکت هوا به تجزیه کننده های خاک شما کمک می کند تا گرمای لازم برای شروع سریع فرآیند پوسیدگی را ایجاد کنند.

 

گیاهان شما باید به محض شروع جوانه زدن برگها به درستی تغذیه شوند. اگر از کمپوست در خاک خود استفاده نکردید، باید گیاهان خود را کود دهید. می توانید آب را با محلول ماهی یا علف های هرز دریایی مایع مخلوط کرده و روی گیاهان خود اسپری کنید یا این مخلوط را به آبی که سینی ها و گلدان های خود در آن استحمام می کنید اضافه کنید.

 

گل همیشه بهار در یک باغ ارگانیک نیروگاه است. با پوسیدگی گل‌ها و برگ‌های گل همیشه بهار مواد شیمیایی آزاد می‌کند که قورباغه‌ها را جذب می‌کند، مارها را دفع می‌کند و آفات نماتد را که به بسیاری از گیاهان سبزی از جمله گوجه‌فرنگی حمله می‌کنند، می‌کشد. به دنبال راه هایی باشید که به گل همیشه بهار زرد روشن رنگ و دکوراسیونی درخشان به باغ شما بیاورد، زیرا برای محافظت از سلامت گیاهان شما کار می کند.

 

محاسبه کنید که گیاهان شما واقعاً به چه مقدار آب نیاز دارند. گیاهان لاغرتر معمولاً به آب بیشتری نیاز دارند. آنها دارای سطح بزرگتر با ظرفیت کمتر برای ذخیره آب هستند. گیاهانی با برگ های مومی شکل و ضخیم اغلب برای محیط های کم آب مناسب تر هستند. آبیاری بیش از حد نیز ممکن است به دلیل رشد میکروبی روی ریشه گیاه، مشکلاتی را برای گیاه ایجاد کند.

 

امیدواریم این نکات اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار داده باشد و همچنین راهی برای سازماندهی تمام افکار و اطلاعاتی که قبلاً در مورد باغبانی ارگانیک جمع آوری کرده اید به شما ارائه کرده باشد. در نظر گرفتن این نکات هنگام شروع رشد گیاهان می تواند به شما کمک کند تا به یک باغبان ارگانیک بسیار موفق تبدیل شوید.

با این نکات برتر باغ خود را ارگانیک کنید

۱۱ بازديد

باغبانی ارگانیک می تواند چیز شگفت انگیزی باشد. از نظر نشان دادن مهارت در راه های کمک به رشد چیزی واقعاً فوق العاده است. برای اینکه بتوانید یاد بگیرید که چگونه این کار را برای خود انجام دهید، به نکات این مقاله مراجعه کنید.

 

از کپک گل رز اجتناب کنید. این قارچ بسیاری از انواع گل رز را تحت تاثیر قرار می دهد، به خصوص در هوای مرطوب که روزها گرم و شب ها سرد است. لکه های خاکستری یا سفید کوچکی روی گیاه ظاهر می شود که به شکل کرک نمدی شکل می گیرد. نوک ساقه از بین می رود و جوانه ها باز نمی شوند. گل رز را نزدیک به هم نکارید - آنها برای جلوگیری از کپک زدن به گردش هوای خوب نیاز دارند. هر گونه گیاه آسیب دیده را با صابون قارچ کش اسپری کنید.

 

دانه های خود را به خوبی ذخیره کنید. اگر دانه های خود را به درستی نگهداری نکنید، دوام زیادی نخواهند داشت. مکانی عالی برای نگهداری بذرها در یک نقطه تاریک که خنک است و رطوبت کمی دارد. حتی می توانید از یخچال استفاده کنید. می توانید از کیسه های زیپی برای نگهداری خود دانه ها استفاده کنید.

 

اکثر مردم باغ های خود را با گیاهان در دست و بیل طراحی می کنند. با این حال، بهترین ایده این است که پس از تصمیم گیری در مورد چیدمان یا طراحی محوطه، منتظر بمانید تا گیاهان خود را انتخاب کنید. پس از تکمیل محوطه سازی، به آخرین مرحله باغ خود بروید. کاشت گل ها، درختچه ها و درختان مورد علاقه خود

 

مهم است که هنگام کار در باغ خود از دستان خود محافظت کنید. اگر در حین کار در حیاط خود دستکش نپوشید، دستان شما ممکن است دچار عفونت و سایر آلودگی ها شوند. با پوشیدن لباس های محافظ و دستکش مطمئن شوید که بدن خود را ایمن نگه دارید.

 

آیا می دانستید آبیاری گیاهان باغچه در فضای باز با آب سیر می تواند به دفع آفات کمک کند؟ کافی است چندین حبه سیر را پوست کنده و در یک ظرف بزرگ مانند یک پارچ پلاستیکی تمیز به اندازه گالن قرار دهید. ظرف را با آب پر کنید و قبل از آبیاری گیاهان خود اجازه دهید سیر یک یا دو روز دم بکشد.

 

اگر خانه شما فقط یک پاسیو کوچک دارد، باز هم می توانید با پرورش گیاهان در ظروف یک باغ داشته باشید. باغبانی کانتینری می تواند به شما امکان پرورش انواع گل، گیاه و حتی سبزیجات را بدهد. همچنین می توانید با بردن ظروف خود در هوای یخبندان، مشکل یخ زدگی را دور بزنید.

یاس هلندی گیاهی چند ساله همیشه سبز دارای گل هایی خوش بو می باشد. هرس پذیر، دارای رشد خوب و سریع می باشد. در ایران انواع پایه دار، پاپر، توپی ، هرمی و..... به فروش می رسد. یاس هلندی از خانواده زیتون (oleaceae) می باشد جنس Ligustrum دارای 40 گونه می باشد. این گیاه بومی کره و ژاپن می باشد. برگها سبز تیره و براق می باشند. تاقریبا در نیمه اول بهار گل های یاس هلندی آشکار می شوند که دارای راحیه دلپذیر هستند، گل ها ریز بوده و بر روی خوشه قرار می گیرند و باعث جلب پروانه ها می شوند. هرچه به اواخر تابستان نزدیک میشویم میوه های بِری مانند یاس هلندی آشکار شده این میوه ها باعث جلب پرندگان میشوند. شرایط نگهداری : نگهداریدر فضاهای باز مکانهای افتاب یا نیمه آفتاب ویا حنی سایع روشن. در مناطق خیلی گرم اگر در مکان های آفتابگیر کاشته شود سوختگی برگ پیدا خواهد کرد که پس از رفع گرمای هوا می توان گیاه را هرس نمود. در مناطق سردسیر مانند دماوند حتما باید یاس هلندی را با نایلون شفاف بپوشانیم تا از آسیب یخ زدگی محفوظ بماند. یاس هلندی برای اینکه  برگ های سبز و متراکم داشته باشد از نیتروژن زیادی استفاده می کند. در ایران برای کوددهی یاس هلندی بیشتر از کود 202020 استفاده می شود. در فصول سرد استفاده از کود ها دامی باعث گرم نگه داشتن گیاه می شود. اگر از کودی استفاده می کنید که درصد نیتروژن آن 30 تا 50 است باید به صورت آهسته رهش یا غیر قابل حل در آب باشد که به تدریج جذب شده و گیاه را در یک دوره طولانی تغذیه کند. اگر یاس هلندی دارای شاخ و برگ هایی با رنگ شفاف و ظاهری زنده و سرحال دارد و دارای رشد رضایت بخش است، کوددهی خاصی نیاز ندارد. اگر تصمیم بر این داریم که به یاس هلندی هایمان کود بدهیم پس رشد خوبی که پس از کاشتن داشته است کوددهی را شروع میکنیم ولی با میزان کمی. کوددهی یاس هلندی وقتی است که گیاه رشدی انجام نمیدهد ریشه ها در این زمان بیشترین جذب عناصر را خواهند داشت. اگر می خواهید رشد یاس هلندی را زیاد کنید یا رنگ شاخ و برگ ها را بهتر شود بهتر است وسط تابستان هم از کو استفاده نمائید. یاس هلندی گیاهی پر  آب می باشد.
                                                                         

بذرهای خود را بکارید تا محصولات ارگانیک را تضمین کنید. کاشت بذرهای گیاهی خود به شما این اطمینان را می دهد که محصول شما به صورت ارگانیک از دانه به سفره دیگر رشد کرده است. گیاهانی را انتخاب کنید که به راحتی جوانه می زنند مانند کلم بروکلی، کلم، ریحان و گوجه فرنگی. بهترین زمان سال برای جوانه زدن محصول انتخابی خود را بیابید.

 

رشد بذرها نسبت به کاشت نهالستانی به زمان و تلاش بسیار بیشتری نیاز دارد. همانطور که گفته شد، کاشت بذر بسیار ارزان‌تر است و احساس رضایت بیشتری از دیدن چیزی که واقعاً از بذر رشد می‌کند، ایجاد می‌کند. گیاهان سخت یا چند ساله را بهتر است از مهد کودک خریداری کنید. این یک راه عالی برای داشتن یک باغ آماده است!

 

باغ ارگانیک خود را با یک برنامه استراتژیک خوب شروع کنید. این به شما کمک می کند دقیقاً بدانید که هر گیاه در باغ شما کجا خواهد رفت تا بتوانید چند ساعتی را که باید در هر روز باغبانی کنید به حداکثر برسانید. به عنوان بخشی از برنامه خود، در مورد گیاهانی که برای جایگزینی گیاهان کوتاه مدت مانند اسفناج و کاهو استفاده خواهید کرد، یادداشت برداری کنید.

 

یک راه عالی برای تضمین یک باغ ارگانیک موفق سال به سال، نگه داشتن یک دفترچه باغبانی است. شما فقط باید یادداشت کنید که چه سبزیجاتی خوب عمل می کنند و چه سبزیجاتی که این کار را نمی کنند و همچنین آفات خاص یا سایر مسائلی که باغ شما با آن مواجه است. با انجام این کار، می‌دانید چه چیزی را باید تغییر دهید یا در سال بعد همان چیزی را حفظ کنید و در نتیجه یک باغ ارگانیک باشکوه ایجاد کنید.

 

از کمپوست خود کود مایع درست کنید. با افزودن کمی آب به پوسیدگی بیولوژیکی، می توانید معجون غنی از مواد مغذی را برداشت کرده و به روشی کارآمد روی گیاهان خود پخش کنید. تخمیر کمپوست با تقریباً مقدار مساوی آب می تواند شکل عالی کود مایع به شما بدهد که بدون عوارض جانبی منفی یا رواناب سمی به رشد کمک می کند.

 

برای عایق کاری خاک و محافظت در برابر علف های هرز، باید انواع مالچ ها را در نظر بگیرید. از چیزهایی مانند خرده چوب، برگ، یونجه و بریده چمن استفاده کنید. محافظت از گیاهان با مالچ به طرق مختلف به آنها کمک می کند، مانند محافظت از خاک در برابر فرسایش. حتی می‌توانید به مالچ‌های زنده نگاه کنید، گیاهانی که همان هدف مالچ را دارند.

 

اگر می‌خواهید محصولات ارگانیک عالی داشته باشید اما خودتان قادر به رشد آن نیستید، باید حتماً بازار کشاورزان محلی خود را بررسی کنید. این مکان‌ها همیشه دارای چرخش متفاوتی از محصولات هستند، اما معمولاً برای برخی از بهترین محصولاتی که می‌توانید در این منطقه پیدا کنید، قیمت‌های عالی دارند.

 

هنگام رشد یک گیاه باید مطمئن شوید که تمام تغذیه و آب مورد نیاز آن را دارد. مرحله جوانه زدن برای اکثر گیاهان زمانی است که در معرض خشک شدن یا مردن هستند. با مراقبت مناسب، جوانه به یک گیاه بالغ کامل تبدیل می شود که در برابر تهدیدات محیطی و حیوانی بسیار مقاوم تر است.

 

خرگوش ها را از استفاده از باغ خود به عنوان یک تنقلات منع کنید. اگر به آنها فرصت دهید، خرگوش ها از مزیت باغ ارگانیک شما استفاده خواهند کرد. آنها تمایلی به تمایز قائل شدن بین غذاهای خاص ندارند و هر چیزی را که با آن مواجه می شوند می خورند. غذای خون، خاکستر چوب، تکه های فلفل تند، پودر چیلی یا پودر سیر که در اطراف گیاهان شما پاشیده می شود آنها را از بین می برد. همچنین می‌توانید فلفل سیاه را مستقیماً روی گیاه بپاشید که به خرگوش حالت عطسه می‌دهد.

 

ممکن است از مزایای بسیاری که کمپوست برای یک باغ ارگانیک به همراه دارد آگاه باشید، اما آیا ایده ای دارید که در واقع چه موادی در آن وجود دارد؟ بسیاری از مردم سطل های کمپوست خود را از برگ و علف، تکه های غذا، یونجه و خرده چوب می سازند. این یک جایگزین بهتر برای کود تجاری است.

 

آیا اکنون می بینید که چرا باغبانی ارگانیک چنین چیز شگفت انگیزی است؟ کشف اینکه می‌توانید گیاهان سالم پرورش دهید و آنها را به رژیم غذایی سالم خود اضافه کنید، در واقع یک چیز شگفت‌انگیز و همچنین یک مهارت عالی است. نکات موجود در این مقاله باید نکاتی عالی را برای شروع ساختن یک پایه خوب و رشد موفقیت آمیز باغ ارگانیک خود به شما ارائه می داد.

از یک حیاط زشت خسته شده اید؟ از این نکات برای تغییر آن استفاده کنید!

۷ بازديد

باغبانی اساساً در مورد رشد است و فرقی نمی کند که یک درخت بکارید یا یک سر کاهو. اگر زندگی گیاهی را پرورش دهید، هنوز هم باغبان هستید. اگر اصلاً باغبانی می کنید و می خواهید نکاتی در مورد اینکه چگونه می توانید آن را به صورت ارگانیک انجام دهید، حتماً مقاله زیر را بخوانید و از این نکات باغبانی استفاده کنید.

 

همه گیاهان برای رشد به مقدار کافی دی اکسید کربن نیاز دارند. اگر سطح CO2 بسیار بالا باشد، گیاهان شما رشد بسیار بهتری خواهند داشت. بهترین راه برای به دست آوردن سطح بالا، کاشت آنها در گلخانه است. بهتر است سطوح CO2 را برای بهترین رشد گیاهان خود بالا نگه دارید.

 

اگر می خواهید باغتان موفق باشد، روی خاک خود تمرکز کنید. برای محافظت از گیاهان خود در برابر آفات ناخواسته، داشتن خاک سالم ضروری است. این گیاه شما را تغذیه می کند و به آنها کمک می کند تا به گیاهان قوی تبدیل شوند که قادر به مبارزه با بیماری ها و آسیب های ناشی از حشرات هستند.

 

همانطور که امسال باغ خود را برنامه ریزی می کنید، چیدمان را طوری تغییر دهید که با جایی که گیاهان مختلف در سال گذشته قرار داشتند متفاوت باشد. به عنوان مثال، گوجه فرنگی های خود را در قسمتی از باغ قرار دهید که ذرت فصل گذشته در آن رشد کرده است. این چرخش محصولات به جلوگیری از تهی شدن خاک شما از مواد مغذی مورد نیاز هر نوع سبزی کمک می کند.

 

هنگامی که درختی را هرس می کنید، از تیز بودن ابزارتان مطمئن شوید. برش با یک ابزار کسل کننده می تواند پوست درخت را کنده و باعث آسیب غیر ضروری به درخت شود. نه تنها این، برش با یک ابزار کسل کننده باعث می شود انرژی بیشتری برای برش صرف کنید. یک ابزار تیز با کمترین تلاش، برشی تمیزتر را به شما می دهد.

 

برای ساختن یک آبخوری خانگی از یک بطری مواد شوینده قدیمی استفاده کنید! به سادگی درب درپوش را سوراخ کنید و مطمئن شوید که بطری کاملا تمیز شده است. ضخامت ظرف مواد شوینده این ظرف را به یک قوطی آبی بسیار مستحکم تبدیل می کند و دسته آن به شما این امکان را می دهد که به راحتی از آن استفاده کنید.

 

برای کامل کردن یک باغ، نکات جالب را فراموش نکنید. یک حیاط بزرگ را با استفاده از نقاط دیدنی مانند نیمکت‌ها، آب‌نماها و هنر حیاط به چندین قسمت مختلف تقسیم و تقسیم کنید. این یک فضای در حال حاضر سالم را بهبود می بخشد و آن را به اتاق بیرونی خانه شما تبدیل می کند.

 

گیاهانی را که می خواهید رشد دهید با دقت انتخاب کنید. برخی از گیاهان به سادگی برای رشد در داخل خانه ساخته نشده اند. اگر می خواهید سبزیجات بکارید، می توانید به راحتی کلم بروکلی یا کلم بروکسل را در داخل خانه پرورش دهید. آلیسوم ها و زینیاها گل های عالی برای رشد در داخل خانه هستند. شما همچنین می توانید با انواع دیگر گیاهان آزمایش کنید، اما به خاطر داشته باشید که ممکن است کارساز نباشد.

 

برای باغ خود نیازی به خرید پارچه های گران قیمت مانع از علف های هرز ندارید. به جای آن از یک لایه روزنامه یا مقوای قدیمی زیر تخت خود استفاده کنید. این علف های هرز را از بین می برد و یک لایه محافظ مقرون به صرفه و زیست تخریب پذیر است. این همچنین می تواند در مسیرها یا هر جایی که می خواهید رشد علف های هرز را محدود کنید استفاده شود.

 

اگر قصد دارید یک باغبان ارگانیک را شروع کنید، یک نکته عالی این است که بذرهای خود را با شیشه یا پوشش پلاستیکی بپوشانید. این مورد نیاز است تا بذرهای شما گرم بمانند زیرا بیشتر بذرها برای جوانه زدن مناسب به دمای حدود 70 درجه فارنهایت نیاز دارند.

 

کمپوست کردن یک راه عالی برای سوخت باغ شما است. شما می توانید تقریباً هر چیزی را اضافه کنید، مانند بریده های چمن، کاغذ خرد شده، تفاله قهوه و موارد دیگر. اساسا، شما می توانید از هر چیزی که در یک زمان زندگی می کرد استفاده کنید (اما سعی کنید از محصولات حیوانی خودداری کنید). اگر مقداری کرم بخرید و سطل کمپوست را در مکانی گرم و آفتابی نگه دارید، در کمترین زمان به خاک کاملاً تاریک و غنی تبدیل می شود.

 

یک تخت مرتفع را می توان با چوب، آجر یا سنگ تصفیه نشده ساخت. برای بهترین نتیجه، فقط باید از چوبی استفاده کنید که با مواد شیمیایی یا پوشش محافظ درمان نشده باشد. برخی از گزینه های عالی برای انتخاب عبارتند از سرو، ملخ و سرو. از چوب های تصفیه شده در باغ سبزی خود استفاده نکنید. چوب فرآوری شده را می توان با پلاستیک پوشانده و مانع ایجاد کرد.

 

در حالی که باغبانی ارگانیک راهی عالی برای دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی به بدن شما وارد می شود، باید در شستشو و نگاه کردن به محصولات خود کمی دقت بیشتری به خرج دهید. این به این دلیل است که هیچ محصولی روی محصول استفاده نمی شود که می تواند منجر به کبودی و آفات بیشتر شود.

 

اگر در باغبانی ارگانیک تازه کار هستید، با گیاهان مقاوم در برابر بیماری شروع کنید. برخی از گیاهان فقط سخت تر از بقیه هستند و به همین دلیل به نگهداری کمتری نیاز دارند. گیاهی که به خودی خود به خوبی زنده می ماند شما را تشویق می کند تا به کارهای باغبانی ارگانیک خود ادامه دهید. از فروشگاه باغ محلی خود بپرسید، زیرا انواع مختلف در مناطق مختلف کشور مقاوم هستند.

 

برای ایجاد یک کمپوست مغذی برای باغ خود روی زمان و تلاش اضافی سرمایه گذاری کنید. یک کمپوست به خوبی حفظ شده می تواند قوام، ساختار و تهویه خاک را افزایش دهد. همچنین می تواند توانایی خاک در جذب و حفظ سطح آب را بهبود بخشد. به عنوان یک امتیاز اضافی، کمپوست همچنین می تواند رشد ریشه های سالم تر را تحریک کند.

 

تصمیم به استفاده از جایگزین های طبیعی و ارگانیک به جای کودهای شیمیایی رایج تر و سنتی می تواند برای گیاهان، خاک و حتی محیط شما مفید باشد. با گذشت زمان، استفاده از کودهای معدنی می تواند به تدریج باعث تجمع مواد شیمیایی سمی در آب و خاک شود که در نهایت نه تنها حیاط خانه شما، بلکه کل منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

بسیاری از مردم کلمه کمپوست را شنیده اند، اما نمی دانند چگونه ساخته می شود. کمپوست از مخلوطی از بریده‌های علف، برگ‌ها، خرده‌های چوب، کاه، شاخه‌ها و ضایعات تولید می‌شود که به نوعی خاک تجزیه شده‌اند. توصیه می شود از این کمپوست به جای کود تجاری در باغ ارگانیک خود استفاده کنید.

 

اگر بتوانید نکاتی را برای کمک به شما در هر کاری که می‌خواهید انجام دهید، داشته باشید، همیشه خوب است. اما شما نمی خواهید فقط از هیچ راهنمایی استفاده کنید. مطمئن شوید که از این نکات باغبانی خاص ارگانیک به جای نکات صرفاً مبتنی بر باغ استفاده می کنید. ارگانیک ژانر خاص خودش است و برای رشد ارگانیک به اطلاعاتی مانند آنچه در بالا خواندید نیاز دارید.

نکاتی برای بهبود باغ ارگانیک امروز!

۱۴ بازديد

یکی از مزایای (اگر بتوان آن را اینطور نامید) محصولات شیمیایی تقویت‌شده این است که بزرگ‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر از محصولات ارگانیک رشد می‌کنند. اما عامل خطر درگیر برای برخی از افراد بسیار زیاد است که با آن زندگی کنند، و بنابراین آنها سعی می کنند محصولات خود را به صورت ارگانیک رشد دهند. اگر با این شرایط مطابقت دارید، این نکات باغبانی را بررسی کنید.

 

یک راه عالی برای به حداکثر رساندن پتانسیل باغ، کاشت گیاهان چند ساله است. برخی از سبزیجات خوراکی سال به سال با حداقل نگهداری مانند علف های هرز، مالچ پاشی و کوددهی بازمی گردند. مارچوبه، پیاز خوشه ای، و ترب کوهی همه هر سال برمی گردند. بسته به آب و هوا، گزینه های زیادی برای رشد سبزیجات چند ساله برای حداکثر عملکرد وجود دارد.

 

پول خود را صرف مواد شیمیایی برای مبارزه با کپک نکنید. بهترین راه حل مخلوط کردن جوش شیرین، یک قطره مایع ظرفشویی و آب با هم در یک بطری اسپری است. این را روی گیاهان خود حدود یک بار در هفته یا تا زمانی که فروکش کند اسپری کنید. نگران گیاهان خود نباشید. جوش شیرین نمی تواند به آنها آسیب برساند.

 

گیاهان باید از هوای سرد محافظت شوند. در فصل زمستان، سرما می تواند خطراتی را برای گیاهان ایجاد کند، چه با یخ زدن آب در ساقه آنها یا تشکیل کریستال های تیز یخ که ممکن است اندام های مهم را از بین ببرد یا سوراخ کند. گوجه فرنگی، به ویژه، بسیار مستعد یخبندان است و باید به آب و هوای داخلی گرمتر منتقل شود، یا بیرون با پارچه مقاوم در برابر سرما پوشانده شود.

 

غذایی پرورش ندهید که هیچ کس نمی خورد. فقط به این دلیل که می توانید چیزی را رشد دهید، به این معنی نیست که باید آن را رشد دهید. اگر بچه‌های شما الان اسفناج دوست ندارند، اسفناج تازه باغ این را تغییر نمی‌دهد و خیلی چیزها هدر می‌رود. در نظر بگیرید که خود و خانواده تان چه چیزی بخورید و سپس باغ خود را بر اساس آن تعیین کنید.

 

با خشک کردن بذرهای یکساله خود برای کاشت در سال آینده در هزینه خود صرفه جویی کنید. گل اطلسی، زینیا و ایمپاتیانس تنها تعدادی از گل هایی هستند که استخراج و ذخیره دانه از آنها آسان است. شما باید غلاف بذر را از چند گل بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا باز شود. با دیگران، مانند گل همیشه بهار، باید گل را باز کنید و خودتان دانه ها را استخراج کنید. پس از استخراج دانه ها، اجازه دهید حداقل یک هفته خشک شوند. آن ها را در یک شیشه درب دار قرار دهید و کیسه های سیلیکاژل را اضافه کنید تا رطوبت را جذب نکنند. آنها را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید تا زمانی که برای کاشت در سال آینده آماده شوید.

 

سعی کنید به جای دستکش های پارچه ای باغبانی از دستکش های لاتکس یا پلاستیکی استفاده کنید. دستکش های باغبانی پارچه ای رطوبت را به خوبی مسدود نمی کنند - مشکلی در هنگام کار با خاک مرطوب است و اغلب پس از چند بار استفاده سفت، چروک و ناراحت کننده می شوند. یک جفت دستکش محکم پلاستیکی یا لاتکس، مانند آنهایی که برای تمیز کردن استفاده می شوند، انتخاب بسیار بهتری هستند. آنها در برابر رطوبت محافظت می کنند و تمیز کردن آنها به سادگی شستن آنها در زیر شلنگ و آویزان کردن برای خشک کردن است.

 

قبل از خرید برگ عبایی به نکات های او بپیوندید را آزمایش کنید. کودها مواد مغذی ضروری مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن را برای گیاهان فراهم می کنند. با این حال، کودها می توانند بسیار گران باشند. با آزمایش خاک باغچه خود برای مشاهده کمبود مواد مغذی، می توانید از صرف هزینه اضافی برای کودهای پیچیده جلوگیری کنید و در عوض کودی را خریداری کنید که فقط حاوی مواد مغذی مورد نیاز خاک شما باشد

                                                                  

برای اینکه گیاهانتان تمام آهن مورد نیازشان را بدهید، قطعات فولاد زنگ زده و قدیمی را در باغ خود دفن کنید. فولاد آسیب دیده باید به سرعت تجزیه شود و به خاک اجازه دهد آهن را از آن جذب کند و آن را به گیاهان شما برگرداند. این همچنین یک راه مفید برای خلاص شدن از شر زباله هایی است که ممکن است گاراژ شما را مسدود کند.

 

قبل از کاشت سبزیجات خاصی را در باغ خود برنامه ریزی کنید. شما باید بدانید که ارتفاع و پهنای گیاهان خاص چقدر است، تا بتوانید از شلوغی گیاهان خود جلوگیری کنید. دانستن اینکه چه انتظاراتی می توانید از گیاهان خود داشته باشید به شما کمک می کند تا آنها را به اندازه کافی از هم دور کنید تا در صورت لزوم بتوانید به راحتی بین آنها راه بروید.

 

هنگام باغبانی سعی کنید از آفت کش های با طیف وسیع استفاده نکنید. این نوع آفت کش ها حشرات مفیدی را که آفات را از بین می برند از بین می برند. حشرات مفید نسبت به حشراتی که واقعاً سعی می کنید از شر آنها خلاص شوید، مستعد ابتلا به آفت کش های قوی هستند. این باعث می شود تا در نهایت حشرات خوب باغ خود را از بین ببرید و زمینه را برای موارد مضر کاملاً باز کنید. این می تواند باعث شود که برای رفع این مشکل از مقدار بیشتری آفت کش استفاده کنید.

 

شما باید ابزار باغبانی خود را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز در شرایط خوبی هستند. تیغه های چمن زنی، هرس و چمن زنی همه پس از استفاده های زیاد کدر می شوند. می توانید به راحتی تیغه ها را خودتان تیز کنید یا از یک متخصص تیز کنید. با تیز کردن تیغه ها دیگر نیازی به تعویض ابزار نخواهید داشت.

 

رشد بذرها نسبت به کاشت نهالستانی به زمان و تلاش بسیار بیشتری نیاز دارد. همانطور که گفته شد، کاشت بذر بسیار ارزان‌تر است و احساس رضایت بیشتری از دیدن چیزی که واقعاً از بذر رشد می‌کند، ایجاد می‌کند. گیاهان سخت یا چند ساله را بهتر است از مهد کودک خریداری کنید. این یک راه عالی برای داشتن یک باغ آماده است!

 

هنگام کاشت یک باغ ارگانیک باید فضا را به خاطر بسپارید. گیاهان در حین رشد فضای کمی را اشغال می کنند و به راحتی می توان میزان آن را دست کم گرفت. فضا برای گیاهان شما نه تنها به دلیل الزامات واقعی اندازه فیزیکی آنها بلکه به دلیل فضای مورد نیاز باغ شما برای گردش هوا بسیار حیاتی است. بر این اساس برنامه ریزی کنید و فاصله مناسبی بین دانه ها قرار دهید.

 

یک نکته عالی هنگام راه اندازی باغ ارگانیک خود این است که همیشه دانه های خود را تا آنجا که می توانید به طور یکنواخت در مخلوط قرار دهید. اگر این کار را انجام دهید، اطمینان حاصل می شود که هر یک از دانه های شما فضای مساوی برای رشد بهینه ترین شکل را دارند.

 

غذای تولید انبوه همیشه مزایای خاص خود را خواهد داشت، اما ممکن است برای شما یا خانواده تان ارزشی نداشته باشد که سلامت خود را برای چند دلار پس انداز اضافی به خطر بیندازید. با این حال، اگر تصمیم به رشد ارگانیک دارید، می توانید صدها نفر را پس انداز کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی که می خورید تازه و سالم هستند. فقط از این نکات برای کمک به رشد خود استفاده کنید.

نکاتی برای هر باغبانی برای استفاده در باغ خود

۱۰ بازديد

ممکن است به تنهایی یا با دیگران باغبانی کنید، اما از بسیاری جهات باغبانی یک فعالیت گروهی است. با جمع آوری دانش چندین پرورش دهنده متخصص و قرار دادن آن در اینجا، نکات بسیار خوبی را در دسترس شما قرار داده ایم. از این نکات برای ایجاد یک باغ فوق العاده یا به اشتراک گذاری اطلاعات با خانواده و دوستان استفاده کنید.

 

روغن نباتی می تواند ماشین صاف کننده شما را به خوبی کار کند. اگر متوجه شدید که مرتباً برای مقابله با پارگی و پارگی خط صاف کننده توقف می کنید، دفعه بعد که نیاز به پر کردن مجدد دارید مقداری اسپری پخت و پز یا روغن نباتی تهیه کنید. قبل از نصب خط موبر را کاملاً اسپری کنید و بدون شکستگی تغذیه می شود.

 

قبل از استقرار در فضای باغ خود، چندین بار در طول روز از آن بازدید کنید. شما باید بدانید که این نقطه به صورت ساعتی چه نوع نوری دریافت می کند، زیرا می تواند بر روی گیاهانی که می توانید رشد کنید و توانایی شما برای رشد هر چیزی را داشته باشد! اگر مکان نور مستقیم خورشید را دریافت نمی کند، در گزینه های خود تجدید نظر کنید.

 

اگرچه ممکن است اتصالات راه آهن در باغ شما بسیار زیبا به نظر برسد، اما تصور می شود که مواد شیمیایی موجود در آنها برای سلامت باغ خطرناک و سمی هستند، بنابراین جایگزین هایی را در نظر بگیرید. چوب طبیعی به راحتی پیدا می شود و جلوه زیبایی به باغ شما می بخشد.

 

قبل از خرید هر گونه بوته رز، به منطقه کاشت خود نگاه کنید. برخی از انواع گل رز می توانند از نظر نوع خاک یا محیط کاشت مورد نیازشان نازک باشند. از سوی دیگر، انواع دیگری نیز وجود دارند که به اندازه کافی دلچسب هستند تا شرایط مختلفی را تحمل کنند. بنابراین، هنگامی که می دانید گل های رز شما در چه نوع محیطی رشد می کنند، می توانید مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.

 

از کمپوست خانگی و رایگان استفاده کنید. عادت کردن به استفاده از برگ ها، گیاهان کشیده و سایر تکه های ارگانیک، یک کمپوست غنی و مغذی برای باغ ایجاد می کند که رایگان و ارگانیک است. علاوه بر این، اگر از یک کمپوستر محصور استفاده شود، می‌توان ضایعات آشپزخانه و زباله‌ها را در مخلوطی ریخت تا یک کمپوست عالی که رایگان نیز باشد.

 

شما می توانید از ضایعات طبیعی در اطراف خانه خود برای استفاده از گیاهان خود استفاده کنید. به عنوان مثال، گیاهانی که خاک اسیدی بالا را ترجیح می دهند، مالچ مخلوط با تفاله قهوه را دوست دارند. دارچین را می توان به عنوان یک قارچ کش طبیعی برای گیاهان گلدانی استفاده کرد. و البته، مزایای بی شماری از یک توده کمپوست خانگی وجود دارد.

 

اگر قصد دارید نخود فرنگی را پرورش دهید، قبل از قرار دادن آن در فضای باز در باغ خود، آن را در داخل خانه شروع کنید. وقتی آنها را ابتدا در داخل خانه بکارید، بذرها بهتر جوانه می زنند. شما همچنین نهال های مقاومی خواهید داشت که می توانند در برابر بیماری ها و آفات بسیار بهتر مقاومت کنند. نهال ها را می توان پس از اینکه به اندازه کافی قوی شد تا در برابر عناصر مقاومت کند، در بیرون پیوند زد.

 

شما باید پیازچه را در اطراف تخت گل قرار دهید زیرا یک دافع حشرات طبیعی است. مگس ها، شته ها و سایر آفات با استفاده از گیاهان ساده مانند پیازچه به راحتی دفع می شوند. پیازچه را می توان پرورش داد یا می توان آن را به عنوان هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد. مقدار سخاوتمندانه ای را در اطراف گل رز قرار دهید و متوجه شوید که حشرات در خلیج باقی می مانند.

 

یک راه عالی برای محاسبه زمان کاشت گیاهان در یک باغ ارگانیک، استفاده از نمودار شروع بذر است. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و نمودار را از قبل پر کنید. هنگامی که آن را تهیه کردید، می توانید از نمودار برای برنامه ریزی کاشت خود در کل فصل استفاده کنید.

 

نقره ای و خاکستری را انتخاب کنید تا در روزهای کسل کننده، باغ را روشن کنید و در نور ماه بدرخشید. در حالی که بیشتر گیاهان با برگ های خاکستری به اندازه کافی جذاب هستند که بتوانند خود را در باغ نگه دارند، اغلب به دلیل تأثیری که بر رنگ های اطراف دارند از آنها استفاده می شود. آنها رنگ های پاستلی را روشن تر نشان می دهند و جلوه رنگ های زنده را کاهش می دهند. اکثر گیاهان با شاخ و برگ نقره ای یا خاکستری بومی مدیترانه هستند، بنابراین در ماه های خشک به آبیاری کمی نیاز دارند. شناخته شده ترین گیاهان نقره ای و خاکستری عبارتند از: آسیاب غبارآلود، لیکنیس، توری نقره ای و درمنه.

 

مراقب ظروف خود باشید. لازم نیست پول زیادی برای ظروف خرج کنید: می توانید از اقلام معمولی به عنوان گلدان دوباره استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ظروف خود را به طور کامل تمیز کرده و آنها را ضد عفونی کنید تا از بیماری جلوگیری کنید. چند سوراخ در قسمت زیر ایجاد کنید تا آب اضافی آن تخلیه شود.

 

یک نکته عالی هنگام شروع یک باغبانی ارگانیک این است که آهک را به مخلوط شروع کننده بذر خود اضافه کنید. این کار برای کاهش اسیدیته پیت شما انجام می شود. اسیدیته زیاد می تواند به آن آسیب برساند. شما باید سعی کنید حدود 1/4 قاشق چای خوری آهک را در هر گالن مخلوط دانه و شروع کننده خود اضافه کنید.

 

هنگامی که هوا سرد می شود از پوشش های یخبندان برای گیاهان خود استفاده کنید. سرمازدگی ممکن است باعث ایجاد کریستال های ریز یخ در گیاه شما شود و گوشت طبیعی و نرم گیاه را خرد کند. ظروف پارچ شیر و سایر پلاستیک ها می توانند به شما در ایجاد یک محیط بسته در اطراف گیاه کمک کنند. در حالت ایده آل شما می خواهید گیاه خود را از قرار گرفتن در معرض هوای سرد بیرون محافظت کنید.

 

از مالچ ارگانیک استفاده کنید. هر ماده ای که روی خاک پخش شود مالچ محسوب می شود. به دور نگه داشتن علف های هرز کمک می کند، رطوبت را در خاک نگه می دارد و زمین را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه می دارد. نمونه‌هایی از مالچ شامل کمپوست، برگ‌های خرد شده، خرده‌های چوب، نی و بریده‌های علف است.

 

مکانی را که برای کاشت گل به لیمو انتخاب می کنید به دقت در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که درختان شما احتمالاً بزرگ خواهند شد. اطمینان حاصل کنید که درختان خیلی نزدیک به هیچ سازه یا پایه ای کاشته نشده اند. هزینه‌های مربوط به حذف درخت و ریشه‌هایی که وارد ساختار شما شده‌اند، می‌تواند نجومی باشد. جلوگیری از این امر با برنامه ریزی صحیح آسان خواهد بود.

 

بیشتر کودهای آلی بر خلاف کودهای مصنوعی به ریشه های نرم گیاهان آسیب نمی رسانند. یک راه عالی برای استفاده از کود آلی این است که آن را با دو اینچ بالای خاک کنار گیاه مخلوط کنید. این عمل ساید پانسمان نامیده می شود و معمولاً در طول فصل رشد در خاک کار می شود.

 

کمی تلاش اضافی می تواند راه درازی داشته باشد. این نکات می تواند باغ شما را به طور چشمگیری بهبود بخشد یا فقط یک تغییر کوچک اما مهم ایجاد کند. با معرفی یک ایده جدید به روش‌های خود، باغبانی می‌تواند برای شما آسان‌تر شود و همچنین تجربه مثبت‌تری را تجربه کنید. دوستان و همسایگان خود را با باغی سالم و سرسبز تحت تأثیر قرار دهید.

 

نکات و ترفندهایی در مورد چگونگی به دست آوردن بهترین باغ ارگانیک

۸ بازديد

باغبانی می تواند بیش از یک سرگرمی آرامش بخش باشد. یک باغ به خوبی نگهداری شده می تواند افتخار یک خانه خوب باشد، و حتی فروتن ترین خانه با یک باغ زیبا بهتر به نظر می رسد. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که چگونه مراقبت از گیاهان در حال رشد در اطراف یک خانه می تواند تأثیرات قدرتمندی بر خود خانه و صاحبان آن داشته باشد.

 

بدانید چه چیزی در منطقه شما رشد می کند. هنگامی که طیف گسترده ای از بسته های بذر را به صورت آنلاین مشاهده می کنید، به راحتی می توانید به فکر رشد همه چیز و هر چیزی بپردازید! با این حال، در واقعیت، فقط برخی از آنها ممکن است در محیط منطقه ای شما شکوفا شوند. در مورد منطقه خود و اینکه چه محصولاتی می توانند زنده بمانند مطالعه کنید.

 

دانه های خود را با خیساندن آنها در محیطی تاریک آماده کنید. مقداری دانه در ظرفی بریزید و ظرف را تا لبه با آب پر کنید. این کار باعث هیدراته نگه داشتن دانه ها و رشد سریعتر آنها می شود. سپس دانه های شما بهترین شانس ممکن را برای زنده ماندن تا بلوغ خواهند داشت.

 

نه تنها باغبانی یک راه عالی برای پرورش غذای خود است، بلکه می توانید نوشیدنی خود را نیز پرورش دهید. شما می توانید نعناع سیب را برای تهیه یک چای خوشمزه یا ساقه ریواس بکارید تا یک تارت جایگزین لیموناد درست کنید. همچنین می‌توانید انواع توت‌ها و میوه‌های خود را فریز کرده یا آن‌ها را به نوشابه، آب سیب سفت یا شراب تبدیل کنید.

 

هنگام باغبانی، حتما از وضعیت بدنی مناسب استفاده کنید. با پشت بلند نشوید و سعی کنید به جای کمر، از زانوها خم شوید. هنگام خم شدن پشت خود را صاف نگه دارید. این به شما امکان می دهد از گروه های عضلانی قوی تر و انعطاف پذیرتر برای بلند کردن استفاده کنید و همچنین از ستون فقرات خود محافظت می کند.

 

یک ایستگاه تمیز کردن راحت در کنار شیر آب یا شلنگ باغچه خود ایجاد کنید. تمام تکه های صابون قدیمی خود را از اطراف خانه جمع آوری کنید (یا به سادگی از یک نوار کامل استفاده کنید) و در یک کیسه مشبک پلاستیکی قرار دهید. شما اغلب می توانید این کیسه ها را در بخش محصولات فروشگاه مورد علاقه خود برای نگهداری سبزیجات در یخچال یا در بخش خشکشویی برای محصولات ظریف پیدا کنید. کیسه را نزدیک شلنگ خود آویزان کنید و مش به عنوان یک اسکرابر و همچنین حاوی صابون برای شستشوی آسان دست عمل می کند.

 

اگر گل رز یا بوته های رز می کارید، هفته ای یک بار یا بیشتر از آن را با محلول 1/3 فنجان شیرخشک در حدود یک لیتر آب اسپری کنید. محلول شیر برقی روی برگ ها و ساقه های رز شما چسبناک خواهد بود که شته ها را به دام می اندازد و از گل رز شما محافظت می کند.

 

آیا شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که برخی از برگ‌های تازه نعناع را دوست دارند، اما کاملاً از روشی که آنها تمایل دارند هر باغی را که در آن کاشته‌اند تصرف کنند متنفر هستید؟ می توانید رشد آنها را با قرار دادن آنها در گلدان یا ظرف کنترل کنید. حتی می توانید ظرف را در زمین بکارید. به این ترتیب، ریشه ها نمی توانند از ظرف فرار کنند و گیاه بونسای به باغچه شما غلبه نمی کند.

 

گیاهان جدید را روزانه یا یک روز در میان آبیاری کنید. هنگامی که برای اولین بار گیاهان را در خاک جدید شروع می کنید، باید با احتیاط از آنها مراقبت کنید. گیاهان زمانی که در یک محیط جدید قرار می گیرند دچار شوک می شوند. اطمینان از داشتن آب کافی به آنها بهترین فرصت را برای رشد در باغ شما می دهد.

 

اگر در حال تمرین باغبانی ارگانیک هستید، سعی کنید از جوش شیرین برای جلوگیری از تشکیل کپک پودری روی گیاهان خود استفاده کنید. به سادگی یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف قاشق چایخوری صابون مایع ملایم مخلوط کرده و به یک گالن آب اضافه کنید. در هوای مرطوب یا مرطوب هر هفته گیاهان خود را که مستعد ابتلا به کپک پودری هستند با این مخلوط اسپری کنید. مخلوط استفاده نشده را نمی توان ذخیره کرد و بعدا استفاده کرد.

 

هنگام آبیاری صرفه جویی کنید. هنگام آبیاری باغ خود، سعی کنید به جای شلنگ از یک ظرف آبیاری کنید: به این ترتیب می توانید آب را مستقیماً به سمت ریشه ها هدایت کنید. استفاده از شلنگ به این معنی است که مقدار زیادی آب روی برگ ها می نشیند و ممکن است قبل از اینکه فرصتی برای رسیدن به خاک پیدا کند تبخیر شود. فقط در اوایل صبح یا اواخر عصر آبیاری کنید، زیرا می تواند به کاهش تبخیر کمک کند. هر زمان که چیز جدیدی بکارید، برای استقرار آن نیاز به آبیاری مداوم دارد، بنابراین در صورت امکان، کاشت جدید را تا پاییز موکول کنید. به این ترتیب، طبیعت می تواند بسیاری از آبیاری ها را برای شما انجام دهد.

 

گوجه فرنگی ارگانیک خود را به راحتی پرورش دهید. گوجه فرنگی عاشق نور است، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که در تمام طول روز در معرض نور خورشید باشد. بین بوته های گوجه فرنگی خود فاصله بگذارید تا احتمال بیماری های خاکی که بر محصول شما تأثیر می گذارد کاهش یابد. اگر به جای جوانه زدن نهال خود را خریداری می کنید، از نهال های کوچک با سیستم ریشه ضعیف خودداری کنید. هفته ها طول می کشد تا رشد واقعی را نشان دهند.

 

دانه های خود را گرم و مرطوب نگه دارید. بیشتر دانه ها در دمای حدود هفتاد درجه سالم هستند. گلدان های خود را در کنار دریچه گرمایش قرار دهید یا در صورت نیاز یک بخاری اضافی نصب کنید. می توانید گلدان های خود را با فیلم های پلاستیکی بپوشانید تا دانه ها بتوانند رطوبت و گرمای خود را حفظ کنند.

 

با افزودن یک لایه خوب از مواد زیست تخریب پذیر (مالچ) در اطراف گیاهان خود، می توانید از توانایی طبیعی مبارزه با آفات در مالچ برای جلوگیری از ورود شکارچیان به گیاهان خود استفاده کنید. با قرار دادن یک لایه یک تا دو اینچی در اطراف گیاهان خود، منبعی از مواد مغذی و منبع آب را نیز اضافه می کنید.

 

تاک ها را به چشم انداز خود اضافه کنید. شما می توانید طیف گسترده ای از گیاهان را که انگور هستند تهیه کنید. برخی از انواع زینتی و برخی از انواع میوه یا سبزیجات. تاک ها می توانند بیشتر نرده ها یا سازه ها را رشد دهند. از آنها برای ایجاد مناظر جالب تری در حیاط خود استفاده کنید. از آنها بخواهید یک سایبان بزرگ کنند و برای شما سایه ایجاد کنند.

 

اطراف زباله های ماهی مرده خود را در باغ پخش کنید. اندام ها و روده ها می توانند تجزیه شده و مواد غذایی حیاتی را در خاک باقی بگذارند. می توانید از انبوه کمپوست استفاده کنید یا زباله ها را در اطراف خاک باغ خود بگذارید. در هر صورت، در نهایت طبیعت تمام مواد مغذی گیاه را به خاک باز می گرداند.

 

یک باغ خوب چیزهای زیادی در مورد باغبانانش می گوید. بهترین باغبانان مبتکرانی هستند که همیشه به دنبال ایده های جدید و نکات مفید هستند. باغی که به خوبی نگهداری می شود، که دارای چرخشی از کاشت ها و ویژگی های جدید است، دقت، حساسیت و تخیل باغبانی را که از آن نگهداری می کند به هر ناظری منتقل می کند.

 

باغ خود را خاص کنید.

۱۰ بازديد

یادگیری در مورد باغبانی ارگانیک می تواند بسیار ترسناک باشد، اما درست مانند چیزهای دیگر، می توان آن را نیز به راحتی تحقیق و آموخت. اکنون که این لیست از نکات را پیدا کردید، امیدواریم که بتوانید در مورد باغبانی ارگانیک کمی آگاه تر باشید تا بتوانید روش های خود را اصلاح کنید و باغبان بزرگی شوید.

 

ناخن های خود را روی یک تکه صابون بکشید تا از ورود کثیفی به زیر ناخن جلوگیری کنید. کثیفی لزوماً به شما صدمه نمی زند، اما در زمان و تلاش برای تمیز کردن دستان خود بعداً صرفه جویی خواهید کرد. به جای اینکه مجبور شوید زیر ناخن های خود را حفر کنید، فقط می توانید از یک برس ناخن برای پاک کردن سریع باقی مانده های صابون استفاده کنید.

 

قبل از شروع یک باغ، مهم است که یک برنامه داشته باشید. بدون یکی، باغ شما ممکن است آنطور که می خواهید ظاهر نشود. برخی از چیزهایی که باید برنامه ریزی کنید عبارتند از اینکه باغ را در کجای حیاط خود قرار دهید، چه چیزی را می خواهید رشد دهید و اینکه آیا از بذر یا گیاهان شروع کنید.

 

آیا برای کاشت باغ آماده هستید؟ دانه ها را با افراد دیگری که می شناسید عوض کنید، یا به صورت آنلاین به تبادل دانه با دیگران بپیوندید. غیر معمول نیست که برای هر فصل رشد فقط به تعداد کمی بذر از هر بسته بذر نیاز داشته باشید. تجارت به شما کمک می‌کند تا بذرهایی را که در فروشگاه‌های شما یافت نمی‌شوند، به دست آورید. همچنین شما را از صرف هزینه بیشتر صرفاً برای به دست آوردن تنوع بیشتر بذر نجات می دهد!

 

مطمئن شوید که از درختچه های حساس خود در برابر عوامل محافظت کنید. درختچه های نرم به هوای سرد بسیار حساس هستند، به ویژه آنهایی که در گلدان کاشته می شوند. عصاها را در بالا به هم بکشید و محکم ببندید. در مرحله بعد، با استفاده از یک ملحفه یا حتی یک پتو، ساختار را بپوشانید. این روش به بسته بندی گیاه در پلاستیک ترجیح داده می شود، زیرا گردش خون را بهبود می بخشد و از پوسیدگی جلوگیری می کند.

 

گل های خود کاشت بکارید. بگذارید گل هایتان کار ذخیره سازی مجدد باغ را برای شما انجام دهند. اگر اجازه دهید گل‌هایتان بذر شوند، سال بعد نهال‌های جدیدی در همه جا ظاهر می‌شوند. اگر همه چیز خیلی شلوغ شد، یا اگر گیاهان در مکان نامناسبی ظاهر شدند، به سادگی آنها را نازک کنید. خود بذرهای خوب آلیسوم، گل زنگوله، فراموشکار، خشخاش و کلمبین هستند.

 

از ابزار مناسب استفاده کنید و آنها را در حالت نوک نگه دارید تا استرس وارده به بدن خود را هنگام باغبانی کاهش دهید. بیل ها و بیل ها باید به صورت دوره ای تیز شوند تا در بهترین حالت خود کار کنند. اگر فضای کافی دارید، ابزارهایی مانند بیل دسته بلند را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد در حین کار بایستید. هرچه بعد از باغبانی احساس بهتری داشته باشید، بیشتر اوقات از کثیف شدن دستان خود لذت خواهید برد!

 

برای اینکه گیاه خود را بدون صرف هزینه زیاد تغذیه کنید، از برگ استفاده کنید! برگ ها یکی از بهترین غذاهای گیاهی موجود هستند. سعی کنید هر خاک در معرض باغ خود را با برگ های کوچک و خرد شده بپوشانید. این خاک را غنی می کند و به آن اجازه می دهد تغذیه بهتری برای گیاهان شما فراهم کند.

 

عنبیه های خود را از هم جدا کنید. اگر توده هایی از آنها را تقسیم کنید، در نهایت تعداد بیشتری از این گل خواهید داشت. هنگامی که شاخ و برگ می میرند، وقت آن است که عنبیه های پیازدار را از زمین بلند کنید. لامپ ها باید به طور خودکار در کف دست شما تقسیم شوند و هنگامی که آنها را دوباره در زمین قرار دهید، معمولا سال بعد گل می دهند. ریزوم ها باید با استفاده از چاقو تقسیم شوند. شما می توانید تولید ریزوم ها را با بریدن قسمت های نازک از قسمت بیرونی و دور انداختن قسمت های داخلی باقی مانده تقسیم کنید. در هر یک از بخش های جوانه جدید باید حداقل یک شاخه سالم وجود داشته باشد. بلافاصله بکارید.

 

اطمینان حاصل کنید که سوراخی که برای درخت یا درختچه کاشته اید حداقل سه برابر پهن تر از ساقه ریشه نهال باشد. بیشتر سیستم ریشه یک درخت یا درختچه در قسمت بالایی خاک یافت می شود. کاشت نهال در یک سوراخ کوچک باعث رشد کندتر و عدم رشد می شود.

 

برای ساختن یک آبخوری خانگی از یک بطری مواد شوینده قدیمی استفاده کنید! به سادگی درب درپوش را سوراخ کنید و مطمئن شوید که بطری کاملا تمیز شده است. ضخامت ظرف مواد شوینده این ظرف را به یک قوطی آبی بسیار مستحکم تبدیل می کند و دسته آن به شما این امکان را می دهد که به راحتی از آن استفاده کنید.

 

هنگام قرار دادن گیاهان در باغ ارگانیک خود همیشه باید فاصله را در نظر بگیرید. شما باید به این فکر کنید که گیاهان در حین رشد چقدر فضای اشغال می کنند و به راحتی می توان این را دست کم گرفت. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فضای کافی را در اطراف گیاهان کامل برای گردش هوا در نظر بگیرید. وقتی صحبت از فاصله بین دانه ها می شود، گیاهان را به درستی بکارید.

 

اجازه ندهید کارهای باغبانی شما زیاد شود. اگر آنقدر مشغول هستید که نمی‌توانید همه آن کارهای کوچک را هر روز انجام دهید، چند قدم کوچک وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا آن همه کار روی شما جمع نشود. به عنوان مثال، اگر خانواده شما در حال پخت و پز روی گریل هستند، می توانید چند دسته از علف های هرز را بین بررسی همبرگرها پاک کنید.

 

خاک را از نظر وضعیت فیزیکی آن بررسی کنید. اگر خاک شما متراکم باشد، آب به اندازه کافی به عمق خاک نمی رود و ریشه های گیاه نزدیک به سطح می مانند و در نتیجه ریشه های کم عمقی ایجاد می شود. حفر خاک نیز سخت خواهد بود. شما می خواهید خاک شما به اندازه کافی شل باشد تا ریشه های گیاه به جای رشد به سمت پایین، به سمت پایین رشد کنند.

 

کمپوست یک جزء کلیدی در بسیاری از طرح های باغبانی ارگانیک است. باغبان عاقل می تواند تلاش خود را با کمپوست کردن در دسته های کوچک مستقیماً در مجاورت بسترهای کاشت که به کمپوست نیاز دارند، به حداقل برساند. این باعث صرفه جویی در زمانی می شود که در غیر این صورت برای چرخاندن کمپوست از یک توده متمرکز و منفرد لازم است.

 

به لیمو گیاهی چند ساله و همیشه سبز از خانواده شاه پسند (verbena ceae) که ارتفاع آن به 2 متر هم می رسد. برگهای آن ساده ، کامل ، سبز، بیفی دراز،نوک تیز و هر چند برگ از یک نقطه خارج میشود. دارای برگهای معطر می باشد که اگر به برگ ها دست بخورد و یا مالش داده شود بوی عطر خوشایندی مانند لیمو از آن میاید. گلهای آن خیلی کوچک خوشه ای به رنگ ارغوانی مایل به سفید و رنگ داخل جام آّی مایل به بنفش است.این گیاه بومی آمریکا جنوبی ، شیلی ، پرو و آرژانتین است.

آنقدر که فکر می کردید بد نیست، درست است؟ مانند هر موضوع دیگری، دنیای سبز باغبانی ارگانیک وسیع است و اطلاعات زیادی در مورد آن در دسترس است. گاهی اوقات شما فقط به راهنمایی نیاز دارید که از کجا با آن شروع کنید تا بتوانید "درست بپرید". اکنون شما اطلاعات لازم برای ایجاد اطمینان در راه اندازی باغ ارگانیک خود را دارید.

این اطلاعات را دنبال کنید تا باغچه شما رشد کند

۷ بازديد

باغبانی می تواند کاملاً فاجعه باشد اگر شما به صورت کاملاً دستی و با دانش کمی در مورد آنچه که باید انجام دهید وارد این فرآیند شوید. این مقاله بهترین اطلاعات را در مورد باغبانی در اختیار شما قرار می دهد تا با اتلاف وقت و هزینه مواجه نشوید. بدون پاداش برای تلاش های خود گیر نکنید، ابتدا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید!

 

ترکیب گزینش های مختلف گیاهان در یک محوطه باغ باعث جلب توجه می شود و بر لذت بیننده می افزاید. گیاهان متضاد را ادغام کنید تا ترکیبات جالبی ایجاد کنید. گیاهان برگ بزرگ را با گیاهان برگ ریز اضافه کنید و آن ها را با گیاهانی که از نظر بافت و رنگ متفاوت هستند ترکیب کنید تا چشم انداز چشم گیرترین و جالب ترین باغ را ایجاد کنید.

 

اگر می خواهید باغ پاییزی چشم نواز با ارتفاع زیاد و رنگ های متضاد ایجاد کنید، سعی کنید گیاهان سیخ دار مانند کتان نیوزلند، یوکا یا علف های زینتی بلند بکارید. با افزودن گیاهان چارتری مانند بوته دودی گلدن اسپیریت یا سماق Tiger Eyes، درام به بافت و رنگ اضافه کنید. برای تضاد رنگ چارتروس، گیاهان بنفش را در کنار گیاهان چارتروس مانند سیاه‌دانه توری سیاه یا لوروپتالوم بکارید.

 

روی یک تستر PH الکترونیکی سرمایه گذاری کنید. از کیت های PH مایع (آنهایی که کد رنگی دارند) خودداری کنید زیرا دقت کمتری دارند. برای کاربرانی که برای اولین بار می‌خوانند، بسیار آسان است که خوانش‌ها را نادرست کنند. همچنین از کیت های تست PH خاک استفاده نکنید زیرا قابل اطمینان نیستند و برای مصارف خانگی در نظر گرفته نشده اند.

 

از کمپوست خانگی و رایگان استفاده کنید. عادت کردن به استفاده از برگ ها، گیاهان کشیده و سایر تکه های ارگانیک، یک کمپوست غنی و مغذی برای باغ ایجاد می کند که رایگان و ارگانیک است. علاوه بر این، اگر از یک کمپوستر محصور استفاده شود، می‌توان ضایعات آشپزخانه و زباله‌ها را در مخلوطی ریخت تا یک کمپوست عالی که رایگان نیز باشد.

 

قبل از خرید کود خاک خود را آزمایش کنید. کودها مواد مغذی ضروری مانند فسفر، پتاسیم و نیتروژن را برای گیاهان فراهم می کنند. با این حال، کودها می توانند بسیار گران باشند. با آزمایش خاک باغچه خود برای مشاهده کمبود مواد مغذی، می توانید از صرف هزینه اضافی برای کودهای پیچیده جلوگیری کنید و در عوض کودی را خریداری کنید که فقط حاوی مواد مغذی مورد نیاز خاک شما باشد.

 

مراقب حفظ رطوبت گیاهان خود باشید. رطوبت بیش از حد روی گیاه انگل ها یا بیماری های ناخواسته را به گیاه دعوت می کند. یکی از انگل هایی که باید به طور خاص مراقب آن باشید قارچ ها هستند. اسپری‌های قارچ‌کش می‌توانند حاوی قارچ باشند، اما سمپاشی قبل از ایجاد مشکلات حتی در وهله اول بهترین راه برای رفع آن است.

 

هنگام باغبانی کفش و لباس راحت بپوشید. هرگز با پای برهنه یا صندل در باغ کار نکنید. کفش‌هایی بپوشید که بند دارند و بالشتک‌ها و قوس‌های خوبی را پشتیبانی می‌کنند. اگر هوا گرم و آفتابی است، کلاهی بپوشید تا در برابر نور آفتاب قرار بگیرد و لباسی بپوشید که پوست را از سوختن محافظت کند. هرچه راحت تر باشید، بیشتر از باغ خود لذت خواهید برد.

 

روزنامه بازیافتی را می توان در باغ استفاده کرد. روزنامه ها افزودنی سازگار با محیط زیست برای باغ شما هستند که می توانند علف های هرز را دور نگه دارند و به خاک شما کمک کنند رطوبت مهمی را حفظ کند. به سادگی مقداری روزنامه را خیس کنید و آن را در اطراف پایه گیاهان باغچه خود قرار دهید. با خاک بپاشید تا مطمئن شوید که کاغذ باد نمی کند. هر نهال علف هرزی را که سعی در بیرون آمدن دارند خفه می کند و به خاک کمک می کند رطوبت خود را حفظ کند.

 

یک درمان غیر سمی برای لکه های سیاه روی گل رز ایجاد کنید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی و یک قطره مایع شوینده را در یک گالن آب ترکیب کرده و تکان دهید. یک بطری اسپری را با این مخلوط پر کنید و وقتی رطوبت بالا رفت، گل رز خود را به پایین اسپری کنید - مطمئن شوید که هر دو طرف برگ ها را بگیرید.

 

هنگام پرورش سبزیجات سعی کنید سبزیجاتی بکارید که همراه یکدیگر باشند. این برای دفع آفات مفید است. برخی از سبزیجات زمانی که با هم کاشته می شوند می توانند عطری را تولید کنند که برای آفات نامطلوب است. هنگامی که گیاهان همراه را با هم پرورش دهید، بدون استفاده از آفت کش ها نتایج سالم تری دریافت خواهید کرد.

 

گیاهان خاصی را برای مناطق سایه انتخاب کنید. همه گیاهان برای زنده ماندن به نور نیاز دارند، اما همه آنها به نور خورشید نیاز ندارند. به عنوان مثال، بومیان جنگل‌ها وقتی از اشعه‌های خورشید محافظت می‌کنند بسیار خوشحال می‌شوند. اگر گیاهان زیر سایه بان درختان هستند، هنگام غنی سازی خاک سخاوتمند باشید، زیرا آنها برای تامین غذا با بچه های بزرگ رقابت می کنند! آجوگا، شقایق، دستکش روباه، سیکلامن، هاستا، ویولا و آلیوم همگی از یک منطقه سایه دار لذت می برند.

 

اشیاء نقره ای براق را در سراسر باغ خود آویزان کنید. اینها می توانند به عنوان بازدارنده آفات طبیعی عمل کنند. بدون نیاز به مواد شیمیایی انعکاس‌ها می‌توانند آفات پرنده مانند شته‌ها را که به نور خورشید برای هدایت پروازشان نیاز دارند، منحرف کنند و ممکن است آفات بزرگ‌تری مانند پرندگان، و حتی خرگوش یا گوزن را بترسانند.

 

آیا مشغول باغ ارگانیک خود هستید؟ به یاد داشته باشید، قبل از اینکه در هوای سردتر گل یا سبزیجات خود را دوباره در بیرون بکارید، باید آنها را برای تغییر دما و نور آماده کنید! برای چند هفته، گیاهان خود را به مدت چند ساعت به مکان سردتر و بدون نور منتقل کنید. مدت زمانی که گیاهان خود را در سرما می گذارید به تدریج افزایش دهید. پس از چند هفته، گیاهان شما باید برای خنک شدن در فضای باز آماده شوند.

 

شما باید باغ خود را سازماندهی کنید و همه چیز را برنامه ریزی کنید. اگر نمی دانید بذرها را کجا می کارید، نخرید. برای گیاهان خاص باید در بلندمدت برنامه ریزی کنید و برای گیاهان کوتاه مدت که باید خیلی سریع جایگزین شوند، در کوتاه مدت.

 گیاهان همواره با زیبایی چشم نوازی دارند میتواند آرامش و طراوت را به منازل ما ببخشند. هر گیاهی برای اینکه بتواند رشد کند و سلامت خود را حفظ کند یکسری نیاز های اولیه دارد که یکی از آن نیاز ها نیاز به نور می باشد. برای داشتن گیاهان سالم و با رشد خوب باید نور مورد نیاز آن را در تمام فصول تأمین کنیم. عده ای نور محل کار و یا منزلشان بسیار اندک است و دوست دارند که از گیاهان گوناگون استفاده کنند در این صورت بایستی از لامپ رشد گیاهان آپارتمانی استفاده کنید، این چراغ ها نوری بسیار شبیه به نور خورشید دارند که این نور برای رشد نهال های جوان و تنومند شدن آنها بسیار مهم و حیاتی هستند و نور کافی را در اختیار گیاه ما قرار می دهد. توجه داشته باشید زمانی که از لامپ رشد گیاه استفاده میکنید به اندازه مورد نیاز گیاه را آبیاری کنید.


                                                                     

یک سایت برای درختان میوه بسته به نیازهای خاص آنها انتخاب کنید. بیشتر درختان میوه به 8 ساعت آفتاب در روز نیاز دارند. آفتاب صبحگاهی مهم است، زیرا شبنم را به سرعت خشک می کند و به جلوگیری از قارچ کمک می کند. از کاشت درختان میوه در مکانی کم در باغ که یخبندان یا هوای سرد در آن جمع می شود خودداری کنید. برخی از درختان میوه به ویژه در معرض آسیب سرمازدگی دیررس هستند و بهتر است در شیب رو به شمال کاشته شوند. این امر به ویژه در مورد درختان هلو، آلو، گیلاس و زردآلو صادق است.

 

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، اگر اطلاعات مورد نیاز خود را نداشته باشید، باغبانی می‌تواند فاجعه‌بار و همچنین وقت‌گیر بدون پاداش باشد. اکنون که این مقاله را خوانده اید و اطلاعات مورد نیاز خود را دارید، آن را در باغ خود اعمال کنید و پاداش خود را دریافت کنید!

این توصیه را دنبال کنید تا درباره باغبانی ارگانیک بیشتر بدانید

۸ بازديد

باغبانی ارگانیک آنطور که برخی فکر می کنند آسان نیست! چیزهای بیشتری جز آبیاری چند دانه یا کندن اطراف در خاک وجود دارد. این واقعا یک شکل هنری است. این به تکنیک ها و محصولات زیادی نیاز دارد که برای دستیابی به یک باغ ارگانیک عالی به یک انگشت شست سبز و همچنین کار سخت نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در مورد خودتان وجود دارد:

 

برای صرفه جویی در فضا در باغ خود، سعی کنید محصولات خود را در بلوک ها بکارید تا در ردیف های سنتی. ردیف ها در نهایت فضای زیادی بین گیاهان برای مسیرهای بی نیاز باقی می گذارند. بلوک ها به محکم نگه داشتن گیاهان در کنار هم بدون کاهش تولید کمک می کنند. انواع کوچک سبزیجات آشپزخانه در بلوک هایی که در یک تخت پهن چیده شده اند بهترین عملکرد را دارند.

 

اگر در منطقه ای با خاک رسی زندگی می کنید، قبل از شروع به حفاری باغ، بیل یا ماله باغبانی خود را با آرد یا موم ماشین بپوشانید. این کار از چسبیدن خاک به تیغه بیل شما جلوگیری می کند و کار شما را بسیار آسان می کند. همچنین با جلوگیری از زنگ زدگی، عمر بیل شما را افزایش می دهد.

 

دریافت گزارش تجزیه و تحلیل خاک برای خاک باغ خود را در نظر بگیرید. این روش نسبتاً ارزان است و می تواند به شما بگوید که چه مواد مغذی باید به خاک خود اضافه کنید تا باغ پربارتری داشته باشید. یک تامین کننده یا تعاونی مزرعه محلی می تواند گزارش را بررسی کند و شما را راهنمایی کند که چه چیزی بخرید.

 

اگر متراژ زیادی برای باغبانی ندارید، سعی کنید در باغ خود از نرده یا ستون استفاده کنید. اجازه دادن به سبزی‌های خاص به‌جای پخش شدن در امتداد زمین، به‌جای اینکه در امتداد زمین رشد کنند، به شما امکان می‌دهد در هر فوت مربع رشد بیشتری داشته باشید. می توانید این کار را با گوجه فرنگی، نخود فرنگی و لوبیا انجام دهید.

 

هنگامی که برای اولین بار نهال را می کارید، مطمئن شوید که خاک را تا زمانی که جوانه بزند مرطوب نگه دارید. این بسیار مهم است زیرا اگر خاک خشک شود، خطر مرگ نهال را تهدید می کند. هنگامی که نهال جوانه زد، می توان اجازه داد خاک در فاصله بین آبیاری خشک شود، اما به یاد داشته باشید که هنوز هم ظریف است و باید از آن مراقبت شود.

 

حتی اگر فکر می کنید بعداً به یاد می آورید که کدام گیاهان هستند، از ابتدا گیاهان خود را به درستی برچسب گذاری کنید. گیاهان می توانند پس از چند هفته بسیار متفاوت به نظر برسند. نام گیاهان را روی سنگ های مسطح با یک نشانگر دائمی به صورت تزئینی بنویسید و آنها را در کنار هر گیاه قرار دهید تا بتوانید از سردرگمی در جاده نجات پیدا کنید.

 

باغ خود را در پایان فصل رشد تمیز کنید. اگر زمانی که فصل رشد به پایان رسیده است، باغ خود را تمیز کنید، ظاهر را بهتر می کند و در سال بعد کار کمتری برای شما ایجاد می کند. شاخه‌های مرده یا آسیب‌دیده درختان و درختچه‌ها را جدا کنید، علف‌های هرز را قبل از اینکه بذر بذر دهید، از بین ببرید و برگ‌ها را از چمن جدا کنید. گیاهان یکساله قدیمی را حذف کنید و در صورتی که معمولاً در زمستان از بین می روند، گیاهان چند ساله را روی زمین ببرید. هر ماده گیاهی که بیمار نباشد را می توان در توده کمپوست قرار داد.

 

هنگامی که برای انجام باغبانی خود زانو می زنید، باید مطمئن شوید که از زانوهای خود در برابر سنگ ها و چوب هایی که ممکن است روی زمین باشند محافظت کنید. زانو زدن بر روی سنگ می تواند آسیب جدی به کاسه زانو شما وارد کند. گرفتن زانوبند یک راه ساده و آسان برای کمک به محافظت از زانوها و افزایش راحتی کلی شما در هنگام باغبانی است.

درختچه توری درختچه ای است که می تواند باغ ها و حیاط های شما جلوه زیبایی ببخشد در روز های گرم تابستان گل های زیبا و رنگارنگ روی این درختچه پدید می‌آید که می تواند زینت بخش حیاط و باغچه های شما باشد. این درختچه زیبا به آب فراوان و آبیاری روزانه احتیاج دارد. همچنین می توانید برای زیبا تر شدن دکور منزل خود از درختچه های فضای باز استفاده کنید.

                                                                    
  

هنگامی که یک باغ ارگانیک سرپوشیده دارید، باید گیاهان را به طور منظم بچرخانید. گیاهان برای رشد مناسب باید از همه جهات نور دریافت کنند. اگر آنها چرخانده نشوند، گیاهان به سمت منبع نور خم می شوند، که در واقع می تواند باعث شود میوه و سبزیجات کمتری نسبت به زمانی که می چرخانند تولید کنند.

 

هنگام کاشت بذر عجله نکنید. ابتدا خاک را آبیاری کنید. سپس می خواهید دانه های خود را به طور مساوی پخش کنید و در عین حال مطمئن شوید که فضای کافی برای رشد دارند. بذرهای خود را سه برابر بیشتر از اندازه آنها در عمق دفن کنید. قرار نیست همه دانه ها در خاک دفن شوند، انواع خاصی از دانه ها وجود دارند که فقط در نور رشد می کنند.

 

توت فرنگی های کم رشد را در چشم انداز حیاط خود ادغام کنید. به جای کنار گذاشتن گیاهان میوه در یک منطقه جداگانه، توت فرنگی مانند انواع آلپ را انتخاب کنید تا از پوشش زمینی استفاده کنید که به عنوان باغ میوه دو چندان می شود. این گیاهان پراکنده و کم رشد ظاهری جذاب دارند و در مناطقی که آفتاب زیادی دارند به خوبی رشد می کنند.

 

خاک خود را با کمپوست ارگانیک بارور کنید. باغبانان ارگانیک تمایل دارند خاک خود را دو بار در یک فصل بارور کنند: یک بار قبل از کاشت، و سپس دوباره در میانه یک چرخه رشد. بهترین کود برای استفاده، کمپوست ارگانیک است، زیرا برخلاف کودهای شیمیایی، مواد مغذی را به آرامی آزاد می کند، که مواد مغذی را یکباره آزاد می کنند و سپس اثر خود را از دست می دهند.

 

هنگام رشد گیاهان ارگانیک، باید ظروف خود را بلافاصله پس از جوانه زدن به یک منطقه روشن منتقل کنید. این به این دلیل است که نهال ها برای رشد مناسب به حداقل 12 ساعت نور در روز نیاز دارند. می توانید از یک گلخانه، یک منطقه آفتابی یا چند چراغ فلورسنت استفاده کنید.

 

اگرچه کشاورزی ارگانیک می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند که کشاورزی سنتی با استفاده از مواد شیمیایی انجام نمی‌دهد، برداشت محصول خود پاداش کار سخت است. غول های شیمیایی ادعا می کنند معجزه می کنند، اما این محصولات معجزه آسا برای هر کسی که محصول را می خورد، بهایی دارد.

 

اگر بچه دارید و می خواهید بیشتر با آنها درگیر شوید، راه اندازی یک باغ کوچک ارگانیک می تواند راه بسیار خوبی باشد. این نوع سرگرمی برای پیوند خانوادگی فوق‌العاده است، اما همچنین به فرزندان شما کمک می‌کند تا بسیاری از اصول دایره زندگی و رشد را درک کنند.

 

اگر در حال پرورش گوجه فرنگی هستید، باید مطمئن شوید که آنها را در مکانی قرار دهید که در تابستان حداقل ده ساعت نور داشته باشند. در غیر این صورت، گوجه فرنگی های شما به درستی رشد نمی کنند. همچنین می‌خواهید بین بوته‌های گوجه‌فرنگی خود فضایی داشته باشید تا هوا بتواند گردش کند.

 

بنابراین، باغبانی ارگانیک بسیار بیشتر از ریختن دانه ها در زمین است. در بیرون مهارت و کار سخت می خواهد. بدون شک، شما می خواهید از ثمره تلاش خود لذت ببرید! از نکات مفید بالا استفاده کنید تا به شما کمک کند بهترین استفاده را از باغبانی به روش طبیعی ببرید!