گیاه آپارتمانی از کجا تهیه کنیم؟

۹ بازديد
گلهای آپارتمانی
 
آیا می خواهید در حیاط خود یک باغ راه اندازی کنید اما نمی دانید چگونه؟ این احتمال وجود دارد که دانش لازم را برای داشتن یک باغ موفق نداشته باشید. این جایی است که مقاله زیر وارد می شود - توصیه هایی به شما داده می شود که باغبانی را آسان و سرگرم کننده می کند.
 
انتخاب لامپ بیشتر لامپ ها در دوره خواب فروخته می شوند. آنها را هر چه زودتر قبل از شروع به تولید ریشه بخرید. بیشتر پیازهای گلدار بهاره تا اوایل پاییز شروع به رشد ریشه می کنند و با کاشت زودهنگام آنها اطمینان حاصل می کنید که زمان لازم برای استقرار خود را دارند. اگر لامپ ها برای مدت طولانی دور از زمین نگهداری شوند، خراب می شوند. هیچ لامپی را که نرم یا لطیف است یا به نظر بیمار است نخرید.
 
اگر می خواهید باغ پاییزی چشم نواز با ارتفاع زیاد و رنگ های متضاد ایجاد کنید، سعی کنید گیاهان سیخ دار مانند کتان نیوزلند، یوکا یا علف های زینتی بلند بکارید. با افزودن گیاهان چارتری مانند بوته دودی گلدن اسپیریت یا سماق Tiger Eyes، درام به بافت و رنگ اضافه کنید. برای تضاد رنگ چارتروس، گیاهان بنفش را در کنار گیاهان چارتری مانند سیاه‌دانه توری سیاه یا لوروپتالوم بکارید .
 
چه زمانی و چرا باید درختچه ها را هرس کرد؟ بیشتر درختچه ها برای افزایش گلدهی نیاز به هرس دارند. درختچه های خزان کننده بهاره و زود گل باید بلافاصله پس از گل دهی هرس شوند. برای تشویق رشد جدید، چوب های قدیمی را قطع کنید. جوانه های گل های سال آینده روی این چوب جدید ظاهر می شوند. درختچه های گلدار اواخر تابستان باید در بهار هرس شوند. آنها روی شاخه هایی که بلافاصله پس از هرس رشد می کنند گل تولید می کنند. درختچه های گلدار زمستانی در اوایل بهار به هرس نیاز دارند تا شاخه های مرده یا بیمار پاک شوند.
 
برای باغبانان در آب و هوای سردتر که می خواهند گیاهان خود را کمی زودتر در باغچه بیرونی شروع کنند، از پارچ های پلاستیکی شیر برای گلخانه های کوچک استفاده کنید. ته کوزه شیر را جدا کرده و روی گیاه قرار دهید، کوزه را به اندازه کافی به زمین فشار دهید تا در جای خود بماند. درپوش پارچ شیر را در روزهای آفتابی، اما همچنان تا حدودی سرد، بردارید تا مقداری هوا جریان داشته باشد و درپوش را در شب تعویض کنید تا گرما در آن حفظ شود. هنگامی که روزها کمی گرمتر هستند، در طول روز کوزه را بردارید، فقط آن را در ساعت تعویض کنید. شب، و به آرامی اجازه دهید گیاه شما با آب و هوا سازگار شود.
 
هنگامی که در باغ خود کار می کنید، حتما آخوندک نمازگزار را به حال خود رها کنید. این حشرات شکارچیان ماهری هستند که از هر تعداد آفت مضر مراقبت می کنند. علاوه بر این، این آخوندک‌های نمازگزار به هیچ وجه به باغ شما آسیبی نمی‌رسانند، پس بگذارید تا به کار خود ادامه دهند تا از باغ شما در برابر آفات محافظت کنند.
 
به دقت در مورد نحوه چیدمان باغ سبزیجات خود فکر کنید. برخلاف بسیاری از باغ‌های دیگر، شما می‌خواهید کاربردی بودن را بیش از زیبایی‌شناسی برای سبزیجات خود در نظر بگیرید. برخی از سبزیجات مواد شیمیایی منتشر می کنند که می تواند رشد دیگران را مهار کند. برخی از سبزیجات بلند ممکن است سبزیجات کوچک را تحت الشعاع قرار دهند، که ممکن است به آنها اجازه رشد و رسیدن را ندهد. به خواص هر گیاه سبزی نگاه کنید و به دقت در نظر بگیرید که آن را در باغچه خود قرار دهید.
 
سعی کنید از استفاده از آفت کش ها در باغ خود اجتناب کنید. وقتی آفت کش ها را روی گیاهان خوراکی خود اسپری کنید، به راحتی وارد غذا می شوند. این آفت کش ها می توانند شما را بیمار کنند و با مشکلات سلامتی بیشتری مرتبط هستند. جایگزین های ارگانیک زیادی برای آفت کش ها وجود دارد که برای شما و محیط زیست بی خطر هستند.
می توانید برای تهیه انواع گیاهان اپارتمانی به  ایباغ مراجعه کنید. 
 
اگر باغبان ارگانیک و عاشق قهوه هستید از آسیاب قهوه خود در باغ خود استفاده کنید! می‌توانید از تفاله‌های قهوه برای تهیه یک مالچ کامل با مقدار مناسب اسید استفاده کنید. این یک روش فوق العاده برای کمپوست سازی به روشی سازگار با محیط زیست است.
 
هنگام آبیاری گیاهان از آب بازیافتی استفاده می شود، اما از استفاده مجدد از آب منابعی مانند حمام، ماشین لباسشویی یا ظرفشویی خودداری کنید. این منابع آب ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضری باشند که می توانند در سبزیجات شما جذب شوند مانند نیترات ها و فسفات ها. این آب حتی ممکن است حاوی عوامل بیماری زا باشد که به شما یا گیاهانتان آسیب برساند.
 
نوشیدن آب هنگام باغبانی مهم است. شما در معرض نور خورشید خواهید بود و خیلی آسان است که به سرعت کم آب شوید. شما به راحتی می توانید یک بطری آب را با خود به باغ خود ببرید تا در طول روز آب را در دسترس داشته باشید.
 گلهای آپارتمانی
با افزودن یک لایه خوب از مواد زیست تخریب پذیر (مالچ) در اطراف گیاهان خود، می توانید از توانایی طبیعی مبارزه با آفات در مالچ برای جلوگیری از ورود شکارچیان به گیاهان خود استفاده کنید. با قرار دادن یک لایه یک تا دو اینچی در اطراف گیاهان خود، منبعی از مواد مغذی و منبع آب را نیز اضافه می کنید.
 
یک نکته مهم برای باغبانی ارگانیک که به طور طبیعی به جلوگیری از بروز بیماری در گیاهان شما کمک می کند این است که گیاهان خود را هر ساله به نقاط مختلف باغ خود منتقل کنید. این امر از گسترش هر بیماری جلوگیری می کند زیرا خاک هر ساله ارگانیسم های مضری را از کاشت در همان نقطه ایجاد نمی کند.
 
در حالی که باغبانی ارگانیک راهی عالی برای دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی به بدن شما وارد می شود، باید در شستشو و نگاه کردن به محصولات خود کمی دقت بیشتری به خرج دهید. این به این دلیل است که هیچ محصولی روی محصول استفاده نمی شود که می تواند منجر به کبودی و آفات بیشتر شود.
 
باغ ارگانیک خود را کاملاً آبیاری کنید. اگر باغ خود را فقط برای دوره های کوتاه آبیاری کنید، آب در نزدیکی سطح خاک و ریشه های گیاه شما نیز نزدیک سطح خاک باقی می ماند. برای ایجاد ریشه های عمیق و قوی روی گیاهان خود، زمین را کاملاً آبیاری کنید تا آب و ریشه ها به عمق خاک بروند.
 
علف های هرز کوتاه و کم ارتفاع می توانند در هر باغ ارگانیک سردرد باشند. بهترین تاکتیک برای مقابله با چنین متجاوزانی استفاده از بیل برای بریدن آنها در سطح ریشه و دفن کامل آنها در زیر خاک تازه است. علف های هرز متراکم و خزنده برای جدا کردن آنها بسیار سخت است، اما خوشبختانه آنها به راحتی به صورت فله ای کنترل می شوند.
 
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، اگر نمی دانید چگونه یک باغ راه اندازی کنید، احتمالاً به این دلیل است که نمی دانید چه چیزی باعث شکوفایی یک باغ می شود. توصیه هایی که در مقاله بالا به شما داده شد به شما کمک می کند تا برای باغ ایده آل آماده شوید.