در فصل بهار از چه گیاهانی استفاده کنیم؟

۱۶ بازديد
باغ گل رضوان

 
شما باید اطلاعاتی در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و از رشد و نگهداری یک باغ چه انتظاری دارید داشته باشید. شما باید بدانید که چه منابعی در دسترس شما هستند و چه کسی می تواند به شما پاسخ دهد که چه چیزی نیاز دارید. نکات زیر می تواند به شما در نحوه شروع کمک کند.
 
از مالچ برای افزودن مواد مغذی به خاک خود استفاده کنید. مالچ راه بسیار بهتری برای اصلاح خاک شما نسبت به کودها است زیرا از مواد طبیعی موجود در باغ شما می آید. کودهای تجاری ممکن است حاوی مواد شیمیایی نامطلوب باشند. علاوه بر این، مالچ رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بریده ها و زباله های حیاط خود را در یک سطل کمپوست کمپوست کنید. خیلی زود، مالچ کافی برای کل باغ خود خواهید داشت.
 
دانه ها را خیس کنید و یک شب در یک منطقه تاریک نگهداری کنید. از یک ظرف کوچک پر از آب تا قسمت بالایی آن استفاده کنید و چندین دانه را در آن قرار دهید. این به آب اجازه می دهد تا در دانه ها خیس شود و در هنگام شروع رشد به آنها هیدراتاسیون بیشتری می دهد. گیاهان جوان بهتر زنده می مانند و به بلوغ می رسند.
 
فوراً از شر هرگونه آفت باغ خلاص شوید. آفات باغی مانند کنه‌های عنکبوتی قرمز، مورچه‌ها، مگس سفید و شته‌ها می‌توانند گیاهان شما را به بیماری‌های مختلفی مبتلا کنند، بنابراین اگر متوجه شدید که هر یک از گیاهان باغ خود می‌میرند یا رشد نمی‌کنند، ابتدا آفات را بررسی کنید. برای خلاص شدن از شر آفات باغ، روی یک آفت کش خوب سرمایه گذاری کنید.
 
رسوبات نمک می تواند علائم ناخوشایندی را روی گلدان های سفالی شما ایجاد کند. برای از بین بردن آسان رسوبات، آب، الکل و سرکه سفید را به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی گلدان ها اسپری کنید. با یک پد یا برس پلاستیکی تمیز کنید و اجازه دهید گلدان کاملا خشک شود. پس از خشک شدن گلدان، آماده کاشت هستید.
 
وقتی صحبت از باغبانی گل می شود به کاشت گیاهان چند ساله فکر کنید تا یکساله. چرخه زندگی یک سالانه حداکثر فقط یک سال طول می کشد که می تواند باعث اتلاف وقت و پول شود. گیاهان چند ساله سال به سال به مدت چهار سال بازمی گردند، که به معنای زمان کمتری برای کاشت هر سال و زمان بیشتری برای لذت بردن است.
 
یک سیستم آبپاش برای آبیاری باغ خود نصب کنید. پیدا کردن زمانی برای آبیاری گیاهان در هر روز ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر خارج از خانه کار می کنید. هیدراتاسیون مناسب برای موفقیت باغ شما ضروری است، بنابراین قرار دادن یک سیستم آبپاش ساده می تواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند.
 
هنگام کار در حیاط از دستان خود مطمئن شوید. کثیفی و مواد شیمیایی می توانند برای پوست شما بسیار خشن باشند. با این حال، راه حل این مشکل بسیار آسان است: دستکش های باغبانی. دستکش‌ها از پنبه‌های ارزان‌تر (که به راحتی پوشیده می‌شوند) تا چرم بادوام‌تر (که گران‌تر هستند) متغیر است. به اطراف مرکز تامین باغ محلی خود نگاه کنید تا یک جفت دستکش پیدا کنید که برای حفظ دستان خود احساس راحتی می کنید با آن کار کنید.
 
اگر خانه شما فقط یک پاسیو کوچک دارد، باز هم می توانید با پرورش گیاهان در ظروف یک باغ داشته باشید. باغبانی کانتینری می تواند به شما امکان پرورش انواع گل، گیاه و حتی سبزیجات را بدهد. همچنین می توانید با بردن ظروف خود در هوای یخبندان، مشکل یخ زدگی را دور بزنید.
 
اگر خاک رسی دارید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که آن را اصلاح کنید و با نوعی کمپوست اصلاح کنید. گیاهان پس از استقرار این نوع خاک را به خوبی انجام می دهند، زیرا می توانند ریشه های خود را به اندازه کافی عمیق در منطقه ای فرو ببرند که هرگز خشک نمی شود. برعکس، گیاهان در خاک سبکتر به آبیاری مداوم نیاز دارند. به یاد داشته باشید که یک مالچ ارگانیک روی سطح قرار دهید تا در تابستان از پختن سطح جلوگیری کند.
 
برای صرفه جویی در هزینه بذر، فقط از قسمت کوچکی از بسته استفاده کنید. در بیشتر موارد، فقط یک دانه دانه لازم است و دانه ها را می توان به راحتی برای سال بعد ذخیره کرد. همچنین می توانید بسته های دانه را با همسایگان و دوستان خود تقسیم کنید. این یک راه عالی برای باغبانی با بودجه است.
 
برای کسانی که تازه کار باغبانی می کنند، پیشنهاد می شود با گیاهان یکساله آزمایش کنند. واریته‌های زیر مقاوم هستند، در خاک متوسط رشد می‌کنند و کمترین مراقبت را انجام می‌دهند: گل ختمی شیرین، گل همیشه بهار، زینیا، آفتابگردان، گل اطلسی، گل اطلسی و گیلاس. فقط به یاد داشته باشید که مرتباً آنها را سرکوب کنید تا گلهای جدید رشد کنند.
 
یک ترفند عالی برای باغبانان ارگانیک و یک روش منظم برای استفاده مجدد از پارچ های پلاستیکی شیر، استفاده از آنها به عنوان آبیاری خود برای باغ خود است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوراخ‌های کوچکی را در کف پارچ‌های پلاستیکی یک گالن ایجاد کنید، کوزه‌ها را در کنار گیاهان خود دفن کنید و مطمئن شوید که دریچه باز می‌کنید. کوزه ها را پر کنید تا آب به آرامی به داخل زمین نفوذ کند.
 
سعی کنید در باغ خود قدم نزنید مگر اینکه برای مراقبت از آن کاملاً مجبور باشید. تا جایی که می توانید از راه دور کار کنید. راه رفتن روی خاک باعث فشرده شدن آن می شود که نفوذ ریشه ها به مواد مغذی مورد نیاز را سخت تر می کند. اگر خاک شما از قبل پر شده است، آن را به آرامی بدون آسیب رساندن به ساختار ریشه هوا دهید.
در فصل بهار از گیاهانی استفاده کنید که گلدار هستند. گیاهانی مانند بنفشه می تواند گیاه مناسبی باشد. این گیاه زیبا با گل های رنگارنگ می تواند باعث نشاط و شادابی برای اعضای خانواده شما شوند. البته که پیش از آن باید با نحوه نگهداری گل بنفشهhttps://www.rezvangol.ir/how-to-maintain-violet-flowers/ آشنا شوید.
 
 
 
هنگام کاشت گیاهان خود از یک تخت باغچه بلند استفاده کنید. نه تنها دفاعی جزئی در برابر آفات رایج سبزیجات ایجاد می کند، تخت های باغچه های بلند نیز در فصل بهار گرمتر می شوند. گلدان گرم تر می شود زیرا توسط چندین اینچ خاک جدا شده از زمین احاطه نشده است. آب و هوای گرمتر باعث می شود که بتوانید زودتر بکارید.
 
اگر قصد دارید یک باغ ارگانیک راه اندازی کنید، همیشه باید بذرهای خود را به درستی بپوشانید. اگر بذرهای شما به درستی پوشانده نشوند، رشد نخواهند کرد. شما باید سعی کنید بیشتر دانه های خود را حدود سه برابر ضخامت دانه های خود بپوشانید تا از رشد بهینه اطمینان حاصل کنید. با این حال، بذرهای خاصی مانند alyssum و snapdragons نباید پوشانده شوند زیرا برای جوانه زدن به نور زیادی نیاز دارند.
 
همانطور که در نکات بالا مشاهده کردید، دانش زیادی وجود دارد که می توانید قبل از شروع به پرورش باغ خود کسب کنید و این دانش است که می تواند به شما کمک کند. هر کاری را که باید انجام دهید تا بفهمید چه چیزی برای شما کار می کند، در رابطه با نیازهای باغبانی شما.
در آخر به شما پیشنهاد می کنیم مقاله تاثیر کوددهی بر گیاهان چقدر است؟ را مطالعه کنید. 

تاثیر کوددهی بر گیاهان چقدر است؟

۱۸ بازديد


بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی کدام است؟ 

در دنیای باغبانی ارگانیک، منابع بسیار خوبی برای باغبانان ارگانیک جدید و باتجربه وجود دارد. بسیاری از راهنماهای الکترونیکی، کتاب ها، ویدئوها و منابع دیگر در دسترس هستند. این مجموعه نکات حاوی برخی از بهترین توصیه ها برای کمک به باغبان ارگانیک خوب برای تبدیل شدن به یک باغبان ارگانیک عالی است.

 

کاشت گل رز با ریشه برهنه. رزهای ریشه لخت بهتر است در ابتدای دوره خواب کاشته شوند تا شوک ناشی از پیوند کاهش یابد. اگر ریشه ها خشک به نظر می رسند، قبل از کاشت آن ها را چند ساعت در یک سطل آب خیس کنید. ساقه های بیمار یا آسیب دیده را بردارید و ریشه های ضخیم را به اندازه یک سوم کوتاه کنید. گل رز را در یک سوراخ تازه حفر شده قرار دهید، ریشه ها را باز کنید و بررسی کنید که جوانه ها کمی بالاتر از سطح زمین باشد. با خاک و آب کاملاً پر کنید.

 

غذایی پرورش ندهید که هیچ کس نمی خورد. فقط به این دلیل که می توانید چیزی را رشد دهید، به این معنی نیست که باید آن را رشد دهید. اگر بچه‌های شما الان اسفناج دوست ندارند، اسفناج تازه باغ این را تغییر نمی‌دهد و خیلی چیزها هدر می‌رود. در نظر بگیرید که خود و خانواده تان چه چیزی بخورید و سپس باغ خود را بر اساس آن تعیین کنید.

 

دفعه بعد بذرهای باغ را برای یک محصول جدید ذخیره کنید. نه تنها دانه ها گران هستند، بلکه چرا حتی وقتی می توان آنها را از محصول قبلی تهیه کرد، به فروشگاه بروید. راحتی از داشتن یک منبع ثابت در دسترس نیز یک مزیت است. برای بهترین نتیجه از سبزیجاتی که پس از رسیدن کامل برداشت می شوند مانند خربزه، گوجه فرنگی، لوبیا و کدو استفاده کنید.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن مزایای باغ این است که یاد بگیریم چطور می‌توانیم. کنسرو کردن در حمام آب روشی موثر برای نگهداری سبزیجات تازه برای مدت طولانی است و یادگیری نحوه انجام آن چندان دشوار نیست. این شامل غوطه ور کردن کوزه های محصولات خانگی باغ ها در حمامی با آب جوش است. با این کار سبزیجات تا یک سال یا بیشتر حفظ می شود.

 

قبل از کاشت محصولات و دانه های خود، سلامت خاک خود را بهبود بخشید. سه یا چهار هفته قبل از ترکیبات آلی مانند مالچ، کود و کمپوست برای افزایش ارزش غذایی و حفظ خاک خود استفاده کنید. همچنین حفظ آب را بهبود می بخشد، یک بافر خاک ایجاد می کند و موارد دیگر.

 

صابون ظرفشویی می تواند حشرات را دفع کند. اگر متوجه شدید که حشرات باغ شما را ویران می کنند، یک بطری اسپری را با آب پر کنید و کمی صابون ظرفشویی به آن اضافه کنید. شاخ و برگ گیاهان خود را اسپری کنید و فرار حشرات را تماشا کنید. آنها باغ شما را تنها خواهند گذاشت تا زمانی که صابون شسته شود. به سادگی در صورت نیاز دوباره درخواست دهید.

 برای کوددهی به گیاهان خود از کود مناسب و با کیفیت استفاده کنید. استفاده از کود با کیفیت می تواند به به رشد سریع و بهتر گیاه شما کمک کند. همچنین مطالعه مقاله بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی کدام است؟ https://www.rezvangol.ir/what-is-the-best-fertilizer-for-houseplants/ نیز می تواند برای شما مناسب باشد.

اگر ماهی دارید، آب خود را ذخیره کنید. تعویض آب در تانکر ماهی یک کار ضروری هنگام مراقبت از این حیوانات خانگی است. با این حال می تواند برای باغ شما نیز مفید باشد. آب مخزن ماهی کثیف در واقع سرشار از مواد مغذی مورد نیاز گیاهان است. بنابراین وقتی زمان تعویض آب فرا می رسد، به جای ریختن آن آب قدیمی در زهکشی، از آب برای کود دادن به گیاهان خود استفاده کنید.

 

اگر چکمه‌ها و دستکش‌های باغبانی شما شروع به ایجاد بو کرده‌اند، سعی کنید از تکه‌های پرتقال استفاده کنید! به سادگی یک تکه پرتقال را در چکمه یا دستکش قرار دهید و یک شب آن را بگذارید. پرتقال برای از بین بردن بوی نامطبوع که اغلب در باغ گرفته می شود ایده آل است. اگر پرتقال ندارید، سایر مرکبات مانند لیمو یا لیموترش نیز موثر خواهند بود.

 بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی

Deadhead گل سالانه به طور مداوم. این امر باعث رشد جدید و ترویج گلدهی در تمام فصل می شود. با گیاهان چند ساله، کل گیاه را پس از گل دهی به یک سوم کاهش دهید. این بوته ها بیرون می زند و در اواخر فصل گل های جدیدی را برای شما فراهم می کند. در پایان فصل، گل های مصرف شده را روی گیاهان بگذارید تا خشک شوند و دانه ها را جمع آوری کنید.

 

برای باغ خود نیازی به خرید پارچه های گران قیمت مانع از علف های هرز ندارید. به جای آن از یک لایه روزنامه یا مقوای قدیمی زیر تخت خود استفاده کنید. این علف های هرز را از بین می برد و یک لایه محافظ مقرون به صرفه و زیست تخریب پذیر است. این همچنین می تواند در مسیرها یا هر جایی که می خواهید رشد علف های هرز را محدود کنید استفاده شود.

 

هنگام راه اندازی باغ ارگانیک خود، باید مطمئن شوید که محیط مناسبی را برای رشد گیاهان خود انتخاب کرده اید. گیاهان مختلف به محیط های مختلف نیاز دارند. بسیاری از نهال های شما باید قبل از قرار دادن آنها در باغ خود در یک ظرف بزرگتر قرار داده شوند. با این حال، برخی از گیاهان، مانند خربزه و خیار، باید از ظرف اصلی خود مستقیماً به باغ شما بروند.

 

گیاهان زینتی و خوراکی را به عنوان بخشی از محوطه سازی منظم حیاط خود بکارید. گیاهان خوب برای شروع عبارتند از رزماری، انواع آویشن، مریم گلی، پونه کوهی و ریحان. همه اینها در ترکیب با گیاهان چند ساله عالی به نظر می رسند، و به اندازه کافی برای شما تامین می کنند که دیگر نیازی به خرید آنها نخواهید داشت - گیاهان دارویی در سوپرمارکت گران هستند.

 

وقتی برای اولین بار یک باغ را پرورش می دهید، سعی کنید تا آنجا که ممکن است برای اولین بستر تلاش کنید. زمینی که برای مدتی مورد استفاده قرار نگرفته است، نیاز به تعمیر اساسی دارد تا تبدیل به یک مکان مناسب برای گیاهان شود. معمولاً این مناطق یا فاقد مواد مغذی مناسب یا قوام خاک هستند. اگر قصد دارید باغی را بدون تکه بسازید، مطمئن شوید که تمام پیش شرط های مناسب برای کاشت در آن وجود دارد.

 

یکی از مهم ترین مواردی که باید هنگام طراحی باغ خود در نظر بگیرید، توجه به فضای موجود است. بسیاری از مردم فضای مورد نیاز برای رشد گیاهان به اندازه کامل خود را دست کم می گیرند. گیاهان برای رشد فیزیکی و برای گردش هوا در خاک به فضایی نیاز دارند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین نهال های خود را در نظر بگیرید.

 

ساخت تخت های مرتفع را در نظر بگیرید. اگر تخت‌های مرتفع خود را می‌سازید، می‌توانید اندازه مناسبی را برای باغ خود انتخاب کنید و می‌توانید آن را با نوعی خاک پر کنید که برای چیزی که قصد دارید رشد کنید، مناسب است. از آنجایی که خاک فشردگی کمی دارد، اکسیژن بیشتری در خاک وجود خواهد داشت و زهکشی آب بسیار بهتر خواهد بود. خاک در یک بستر مرتفع در بهار خیلی زودتر گرم می شود و فصل رشد را افزایش می دهد.

 

تبدیل شدن به یک باغبان ماهر یک شبه اتفاق نمی افتد، اما اگر بتوانید از اطلاعاتی که در اینجا آموخته اید استفاده کنید، مطمئناً می توانید برای تبدیل شدن به یک باغبان عالی تلاش کنید. اطلاعات زیادی وجود دارد که باید داشته باشید و باید بدانید که چگونه آنها را به کار ببرید. یک باغ ارگانیک زیبا از نظر زیبایی بسازید که با به کارگیری نکات ساده ای که در این مقاله به دست آورده اید، به خوبی به شما غذا می دهد.