به چه نکته ای قبل از خرید گلدان باید توجه کنید؟

۱۱ بازديد
 خرید گلدان
 
انجام سرگرمی خود در باغبانی و استفاده از مواد ارگانیک می تواند برای گیاهانی که پرورش می دهید و همچنین محیط زیست مفید باشد! به جای استفاده از آفت کش ها و محلول های سمی از بین بردن علف های هرز، از جایگزین های طبیعی مانند سرکه و آب صابون استفاده کنید. این مقاله را برای نکات بیشتر در مورد باغبانی ارگانیک بخوانید.
 
هنگام پرورش گیاهان جدید، شناسایی بهترین ترکیب خاک که مناسب گیاه شماست، مفید است. گیاهان برای رشد فسفر، نیتروژن و پتاسیم به 3 ماده غذایی اصلی نیاز دارند. یادگیری ترکیب خاص برای خاک شما معمولاً منجر به بهترین رشد گیاه می شود. از طرف دیگر داشتن ترکیب نامناسب به طور کلی منجر به رشد متوسط یا توقف می شود.
 
قبل از شروع به کاشت باغ خود باید خاک را بررسی کنید. از گزارش خاک ارزان قیمت می توان برای تنظیم مواد مغذی خاک در سطوح بهینه استفاده کرد که از شکوفایی باغ شما اطمینان حاصل می کند. با تماس با بخش تعاونی محلی خود برای انجام آزمایش خاک، از مشکل یک محصول ناموفق نجات دهید.
 
کود دادن به باغ خود را فراموش نکنید! برای پرورش سبزیجات خوشمزه و سالم، آب کافی نیست. کودی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. برخی از مردم کود را ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگر نمی توانند فکر آن را دور بزنند. گزینه های کود زیادی در فروشگاه باغبانی محلی شما موجود است، بنابراین مطمئناً کود مناسب برای شما وجود دارد.
 
برای اینکه هنگام باغبانی خاک زیر ناخن هایتان نرود، قبل از آن یک تکه صابون دراز کنید! به همان اندازه که همه ما عاشق باغبانی هستیم، هیچ یک از ما واقعاً از آن همه خاکی که زیر ناخن هایمان گیر می کند و از بین بردن آن بسیار چالش برانگیز است لذت نمی بریم. کافی است قبل از شروع کار در باغ، یک صابون را پنجه کنید و پس از پایان کار، دستان خود را زیر آب بکشید و همانطور که صابون شسته می شود، کثیفی ها نیز از بین می روند!
 
از نهال برای اجرای کاشت رله استفاده کنید. استفاده از نهال ها به شما این امکان را می دهد که در فصل رشد شروعی جهشی داشته باشید و با افزایش زمان، عملکرد محصول را بهبود بخشید. اگر کاشت کاهو و برداشت کدو برای تابستان مورد نیاز است، پس از برداشت کاهو می‌توانید نهال‌هایی بکارید تا محصول دیگری را شروع کنید و محصول بیشتری برای باغ داشته باشید.
 در زمان خرید گلدان https://www.rezvangol.ir/product-category/flower-pot باید به سوراخ های ته گلدان توجه کنید. زیرا این سوراخ ها باعث می شود که آب اضافه از ته گلدان خارج شود.
حتماً مراقب آفات باغ خود باشید. آنها می توانند گیاهان یا غذاهای شما را بخورند و صدمات جبران ناپذیری به بار آورند. اگر آنها را در باغ خود پیدا کردید، مهم است که قبل از تکثیر و ایجاد مشکلات بیشتر در اسرع وقت از شر آنها خلاص شوید.
 
مراقب باشید که باغ خود را بیش از حد آبیاری نکنید. آب دادن بیش از حد به گیاهانتان در واقع می تواند سریعتر از آب ندادن به آنها باعث مرگ آنها شود. خاکی که آب زیادی در آن وجود دارد از رشد مناسب سیستم ریشه جلوگیری می کند. حتی می تواند باعث پوسیدگی گیاهان شما از پایین به بالا شود.
 
گاهی اوقات لازم است گیاهان خود را دوباره گلدان کنید. یک راه خوب برای بررسی اینکه آیا گیاهان شما نیاز به گلدان مجدد دارند یا نه این است که آنها را برگردانید و به پایین نگاه کنید. اگر ریشه های زیادی می بینید، وقت آن است که آن را در یک گلدان جدید قرار دهید. اگر ریشه های کمی می بینید، ممکن است نیازی به مزاحمت گیاه نداشته باشید.
 
ریحان شیرین را به راحتی پرورش دهید. ریحان گیاهی یک ساله و بسیار حساس به سرما است، بنابراین سعی کنید آن را در گلدانی در پنجره آشپزخانه آفتابگیر پرورش دهید. برداشت مداوم گیاه رشد را تشویق می کند، بنابراین مطمئن شوید که به طور مداوم برگ های بالایی را بچینید. می توان آن را در باغ پرورش داد، اما مراقب دماهای پایین تر در شب باشید زیرا باعث پژمرده شدن یا حتی مرگ گیاه می شود.
 
اگر می خواهید بدون نیاز به مواد شیمیایی موفق باشید، قبل از کاشت باغ خود حتماً خاک خود را آزمایش کنید. یک کیت آزمایش خانگی می تواند PH خاک شما را به شما بگوید، که نشان دهنده احتمال بقای گیاه است. یک باغ سبزیجات به pH حدود 6.5 نیاز دارد. اگر خاک شما خالی است، می توانید قبل از شروع به مردن گیاهان، مکمل را مصرف کنید.
 
به محض اینکه بذرهای شما شروع به جوانه زدن کردند مطمئن شوید که نور کافی دارند. گیاهان خود را در کنار یک پنجره آفتابی قرار دهید یا آنها را داخل گلخانه قرار دهید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از چراغ های فلورسنت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که گیاهان شما روزانه به شانزده ساعت نور نیاز دارند.
 
هنگام پرورش یک باغ ارگانیک، گاهی اوقات راه حلی برای رفع خاک بد این است که تخت باغ خود را بالا ببرید. ساختن یک تخت باغچه یا محل نگهداری بالای خاک معمولی، به شما این امکان را می دهد که بدون خطر رقیق شدن یا مخلوط شدن خاک با محیط اطراف، خاک بارور شده خود را در بستر قرار دهید.
 
تنوع باعث ایجاد توده کمپوست بهتری می شود. با استفاده از طیف گسترده ای از مواد در توده کمپوست خود، تعادل pH بهتر، مواد مغذی بیشتر و موجودات میکروبی را فراهم می کنید. در صورت امکان، مواد را خرد کنید، زیرا ذرات کوچکتر بسیار سریعتر تجزیه می شوند، اما وجود چند ماده بزرگتر در آن به بهبود هوادهی کمک می کند. برای بهترین نتیجه، پس از شروع فرآیند کمپوست، مواد دیگری اضافه نکنید.
 
بهترین زمان برای آبیاری باغ ارگانیک صبح زود است. با آبیاری در ابتدای روز، اجازه می‌دهید رطوبتی که روی برگ‌ها جمع می‌شود از بین برود. این به جلوگیری از رشد هر گونه کپک یا قارچ روی برگ ها کمک می کند که هوای سرد و آب با هم ترکیب می شوند و ایجاد می کنند.
 
خرید گلدان


اگر در مورد باغبانی ارگانیک جدی هستید، باید با بذر ارگانیک شروع کنید. دانه‌های ارگانیک از میوه‌ها و سبزیجاتی به دست می‌آیند که توسط هیچ ماده شیمیایی درمان نشده‌اند و همچنین نمی‌توانند از میوه‌ها یا سبزیجاتی باشند که به هیچ وجه از نظر ژنتیکی تغییر یافته‌اند. بذر ارگانیک می‌تواند گران‌تر از غیرارگانیک باشد، با این حال، این سرمایه‌گذاری است که فقط باید یک بار برای اکثر گیاهان استاندارد باغ انجام دهید، زیرا محصول خود را برداشت می‌کنید و سپس بذرها را برای کاشت بعدی ذخیره می‌کنید.
 
شما می توانید یک باغ را بدون صرف هزینه زیاد برای مالچ های خریداری شده از فروشگاه یا استفاده از آفت کش ها روی گیاهان خود نگهداری کنید. هر چیزی که قبلاً زنده بود منبع خوبی برای مالچ است، مانند برگ ها یا زباله های آشپزخانه. نکات این مقاله را به خاطر بسپارید تا از یک باغ ارگانیک عالی، بدون صرف هزینه زیاد نگهداری کنید!

پیش از خرید گل آپارتمانی توجه به چه چیزی مهم است؟

۱۰ بازديد

خرید گل آپارتمانی

 

آیا همیشه می خواستید یک تخت زیبا از گل رز داشته باشید اما کاملاً مطمئن نیستید که چگونه آنها را رشد دهید؟ اگر چنین است، ممکن است به نکات عالی باغبانی ارگانیک نیاز داشته باشید. چه بخواهید گل بکارید و چه ردیف پیاز، این نکات می تواند به شما کمک کند امروز یک باغ ارگانیک کاملا طبیعی را شروع کنید.

 

هنگام کاشت باغ سبزیجات فصل آینده، چرخاندن برخی از محصولات مهم است. به عنوان مثال، سیب زمینی و گوجه فرنگی را باید در یک مکان متفاوت کاشت، زیرا هر دو مستعد ابتلا به بیماری های مشابه هستند. با یادگیری اینکه کدام محصولات و چرا به چرخش نیاز دارند، باغ سبزی خود را سالم و پر رونق نگه دارید.

 

یک ترفند برای کمک به اندازه گیری در باغ این است که یکی از ابزارهای باغبانی دسته بلند مانند بیل را بردارید و با استفاده از متر روی دسته آن علامت بزنید. با استفاده از یک نشانگر دائمی، پاها و اینچ ها را روی دسته آن علامت بزنید و در صورت نیاز به فاصله مشخص در برنامه ریزی، یک دستگاه اندازه گیری دستی در دسترس داشته باشید.

 

از مواد شیمیایی برای کنترل آفات اجتناب کنید. مواد شیمیایی موثر هستند اما می توانند به گیاهان شما نیز آسیب برسانند. در عوض باید به دنبال روش های طبیعی باشید. به عنوان مثال، می توانید شیشه های کفشدوزک را بخرید و آنها را روی گیاهان خود رها کنید. کفشدوزک ها شکارچی های طبیعی برای انواع حشرات کوچکتر هستند که گل ها و گیاهان دیگر را می خورند.

 

تصور نکنید که حشرات مقصر همه بیماری های گیاهی هستند. موارد زیادی وجود دارد که می تواند بر سلامت یک گیاه تأثیر بگذارد. PH آبی که استفاده می کنید، محل گیاه (زیر سایه در مقابل آفتاب مستقیم)، مقدار خاک گلدان و چندین دلیل دیگر می تواند یک عامل تعیین کننده باشد.

 

در پاییز خوراکی های هوای خنک بکارید. به جای استفاده از ظروف سفالی استاندارد هنگام کاشت محصولات کاهو و کلم پیچ، به جای آن به استفاده از کدو تنبل فکر کنید. هنگامی که یک دهانه در بالای کدو تنبل بریدید و داخل آن را بیرون کشیدید، داخل و لبه‌های آن را با Wilt-Pruf اسپری کنید تا از پوسیدگی کدو جلوگیری شود. وقتی این کار را انجام دادید، می توانید بکارید.

 

در فصل گرما، چند ساعت قبل از طلوع خورشید، چمن خود را آبیاری کنید. اگر در طول روز آبیاری کنید، مقدار زیادی از آب قبل از جذب شدن در زمین تبخیر می شود. وقتی قبل از طلوع آفتاب آبیاری می کنید، آب این فرصت را پیدا می کند که به عمق خاک برود و به ریشه ها اجازه دهد آب را جذب کنند.

 

برای جذب حیات وحش محلی، گیاهان چند ساله بومی را در حیاط خود پرورش دهید. پوشش گیاهی بومی بهترین منبع غذایی برای حیوانات بومی شماست. با استفاده از این روش پرندگان و حشرات رنگارنگ بیشتری خواهید دید. این یک راه آسان برای جذب حیات وحش است، زیرا گیاهان بومی معمولاً برای رشد به کار کمتری از شما نیاز دارند.

 بهتر است قبل از خرید گل آپارتمانی https://www.rezvangol.ir/product-category/plants/house-plants توجه کنید که آیا در منزل شما شرایط مناسب نگهداری از گیاه وجود دارد یا خیر.

هنگام انتخاب گیاهان برای باغ خود، گیاهانی را انتخاب کنید که بومی منطقه جغرافیایی شما هستند. گیاهان بومی منطقه شما به طور طبیعی در باغ شما خوب عمل می کنند زیرا قبلاً با آب و هوای شما سازگار شده اند. هنگامی که گیاهان بومی را می کارید، از نتایج غیرمنتظره ای که گیاهان شما بالغ می شوند شگفت زده نخواهید شد.

 

داشتن یک چرخ دستی خوب و یک چهارپایه زانو زده کارهای باغ را بسیار آسان می کند. باغبانی می تواند برای زانوها بسیار سخت باشد زیرا زمان زیادی را صرف تکیه دادن به زمین می کنید، بنابراین یک چهارپایه قابل حمل می تواند تفاوت را در راحتی شما ایجاد کند. همچنین، باغبانی می تواند شامل بسیاری از وسایل سنگین و جابجا شود، بنابراین یک چرخ دستی مقاوم می تواند این جنبه را بسیار آسان کند.

 

با شاخ و برگ های طلایی یا زرد گرما ایجاد کنید. نشاط بصری و گرما از شاخ و برگ های طلایی و زرد نشات می گیرد. آنها به ویژه در مکان های سایه موثر هستند و باعث ایجاد توهم نور و عمق می شوند. آنها به زیبایی با گل های بنفش یا شاخ و برگ های برنز عمیق هماهنگ می شوند. انتخاب های خوب عبارتند از Caryopteris 'Worcester Gold'، Viburnum 'Aureum'، Hostas های مختلف و Spirea 'Gold Flame'.

 

یک درمان غیر سمی برای لکه های سیاه روی گل رز ایجاد کنید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین، یک قاشق غذاخوری روغن نباتی و یک قطره مایع شوینده را در یک گالن آب ترکیب کرده و تکان دهید. یک بطری اسپری را با این مخلوط پر کنید و وقتی رطوبت بالا رفت، گل رز خود را به پایین اسپری کنید - مطمئن شوید که هر دو طرف برگ ها را بگیرید.

 

برای اینکه علف‌های هرز را راحت‌تر شناسایی کنید، حتماً همه گل‌هایتان را در یک خط مستقیم بکارید. یک چیدمان غیرعادی تر ممکن است از نظر بصری جالب باشد، اما مکان های زیادی برای پنهان شدن به علف های هرز می دهد. ساده نگه داشتن باغچه باعث می شود علف های هرز و بیماری ها راحت تر پیدا شوند و راحت تر از شر آنها خلاص شوید.

 

مطمئن شوید که باغ خود را روزانه آبیاری می کنید. اگر شما یا شخص دیگری نمی توانید هر روز این کار را انجام دهید، ممکن است بخواهید به راه اندازی یک سیستم اسپرینکلر نگاه کنید. راحتی داشتن سیستم آبپاش بیشتر از هزینه آن است. به این ترتیب باغ شما هر روز آبیاری می شود.

 خرید گل آپارتمانی

اگر گل رز سفارش دادید و از طریق پست به دستتان رسید، حتماً در اسرع وقت آنها را در زمین بگیرید. اگر نمی توانید، حتما آنها را در ظرف مرطوب و خنک نگه دارید. اگر آنها را چند روز قبل از کاشت در یک سطل آب بچسبانید خوب می شوند. فقط مطمئن شوید که اجازه ندهید خشک شوند زیرا می تواند گیاه را از بین ببرد.

 

سعی کنید گیاهان مختلف را با ارتفاع های مختلف مخلوط کنید تا یک چیدمان باغ جالب ایجاد کنید. داشتن گیاهانی که به یک ارتفاع رشد می کنند، باعث ایجاد یک بستر مشترک و صاف می شود.

 

بذرهای خود را بکارید تا محصولات ارگانیک را تضمین کنید. کاشت بذرهای گیاهی خود به شما این اطمینان را می دهد که محصول شما به صورت ارگانیک از دانه به سفره دیگر رشد کرده است. گیاهانی را انتخاب کنید که به راحتی جوانه می زنند مانند کلم بروکلی، کلم، ریحان و گوجه فرنگی. بهترین زمان سال برای جوانه زدن محصول انتخابی خود را بیابید.

 

نکته مهم در مورد این نکات این است که به طور کلی با باغبانی ارگانیک سروکار دارند. بنابراین مهم نیست که برای پرورش میوه، سبزیجات، درختان، بوته‌ها یا گل‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید، نکات موجود در مقاله بالا به شما در شروع کار کمک می‌کند. انگشت شست شما یک شبه سبز نمی شود، اما یاد خواهید گرفت که چگونه ارگانیک شوید.