نگهداری از گیاه کاکتوس سخت است؟

۱۳ بازديد

خرید کاکتوس

 

باغبانی می تواند استرس را کاهش دهد و آرامش را به زندگی شما بیاورد. خیلی هم گران نیست. خانواده و دوستان می توانند یک بعد از ظهر لذت بخش را با هم سپری کنند و در باغ کار کنند. بچه ها از دیدن همه آن گیاهان که شروع به رشد می کنند شگفت زده خواهند شد. باغبانی همچنین یک راه عالی برای درک جدید از فضای باز و طبیعت است. این مقاله حاوی اطلاعاتی است که شما و عزیزانتان برای لذت بردن از رشد یک باغ زیبا در کنار هم نیاز دارید.

 

به سازگاری گیاهان خود توجه کنید. شما می توانید گیاهان بلندی مانند گوجه فرنگی بکارید و از آنها برای سایه زدن گیاهان حساس به آفتاب مانند کاهو و اسفناج استفاده کنید. این ترکیب ها می توانند مقدار فضای حاصلخیز مورد نیاز باغ شما را کاهش دهند و در عین حال عملکرد همه انواع گیاهانی را که دارید افزایش دهند.

 

سعی کنید مقداری گندم یا علف گربه در اطراف گیاهان مورد علاقه گربه خود بکارید. رایحه‌های زننده همچنین برای دفع گربه‌ها و دیگر حیوانات مزاحم از خوردن گیاهان شما کار می‌کنند. سعی کنید گلوله ماهانه، پوست مرکبات، سیر و سایر مواد تند را روی سطح خاک قرار دهید.

 

اکثر مردم باغ های خود را با گیاهان در دست و بیل طراحی می کنند. با این حال، بهترین ایده این است که پس از تصمیم گیری در مورد چیدمان یا طراحی محوطه، منتظر بمانید تا گیاهان خود را انتخاب کنید. پس از تکمیل محوطه سازی، به آخرین مرحله باغ خود بروید. کاشت گل ها، درختچه ها و درختان مورد علاقه خود

 

رسوبات نمک می تواند علائم ناخوشایندی را روی گلدان های سفالی شما ایجاد کند. برای از بین بردن آسان رسوبات، آب، الکل و سرکه سفید را به مقدار مساوی مخلوط کرده و روی گلدان ها اسپری کنید. با یک پد یا برس پلاستیکی تمیز کنید و اجازه دهید گلدان کاملا خشک شود. پس از خشک شدن گلدان، آماده کاشت هستید.

 

نکته ای را برای خلاص شدن از شر راب ها به محض دیدن آنها ذکر کنید. راب ها به خوردن گیاهان شما ادامه می دهند تا زمانی که باغ شما فقط پوسته ای از خود قبلی خود باشد. انواع روش های شیمیایی و آلی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد و از گیاهان خود محافظت کنید!

 

زمانی که می‌خواهید باغ خود را در کجا قرار دهید، مکانی را انتخاب کنید که به آن اجازه می‌دهد آفتاب زیادی داشته باشد. اگر آن را در سایه قرار دهید، انواع گیاهانی را که می توانید رشد دهید محدود خواهید کرد. به عنوان مثال، گوجه فرنگی ها برای رشد به نور خورشید زیادی نیاز دارند و یک منطقه سایه دار برای آنها کار نمی کند.

 

یک پیش نیاز مهم برای داشتن یک باغ موفق، آماده کردن خاک برای کاشت بذر یا نهال شماست. خاک ضعیف باعث رشد گیاهان فقیر می شود. یکی از راه‌های بدست آوردن خاک غنی، خرید یا ساخت کمپوست ارگانیک و مخلوط کردن آن با خاکی است که قصد کاشت باغ را دارید. همچنین می توانید کود دامی را به خاک اضافه کنید تا حاصلخیزتر شود. عاقلانه است که از استفاده از کودهای شیمیایی خودداری کنید، زیرا آنها می توانند محصولات شما را بسوزانند و همچنین برای سلامتی شما مضر هستند.

 

نوشیدن آب هنگام باغبانی مهم است. شما در معرض نور خورشید خواهید بود و خیلی آسان است که به سرعت کم آب شوید. شما به راحتی می توانید یک بطری آب را با خود به باغ خود ببرید تا در طول روز آب را در دسترس داشته باشید.

 

برای اینکه بدانید چه زمانی باید بذرهای خود را بکارید، یک برنامه دقیق تنظیم کنید. حتی اگر گیاهان خود را در داخل خانه پرورش می دهید، باید برنامه ای را دنبال کنید که با فصل و دمای بیرون مطابقت داشته باشد. در ابتدای فصل، مدتی را روی برنامه خود صرف کنید و باید بتوانید آن را در سال آینده بهبود بخشید.

 پیش از خرید کاکتوس بهتر است که محیط نگهداری از آن را فراهم کنید تا دچار مشکل نشوید. نگهداری از گیاه کاکتوس ساده است اما نیاز به رعایت نکاتی دارد.

آماده سازی سریع خاک خود برای کاشت یک باغ چند ساله ساده است. قبل از پخش تراشه های چوب در اطراف باغ خود، خاک باغ خود را برگردانید تا کاشت آن نرم و آسان باشد. دو هفته صبر کنید، سپس حفاری کنید و گیاهان چند ساله جدید را بکارید.

 

هنگامی که از گیاهان اسید دوست نگهداری می کنید، هر پاییز خاک خود را با سوزن کاج مالش دهید. همانطور که سوزن‌های کاج در طول ماه‌های زمستان تجزیه می‌شوند، اسید خود را در خاک رسوب می‌کنند و به جای تکیه بر کودهای شیمیایی خشن، به گیاهان گیاه‌شناسی اسید دوست شما آنچه را که برای رشد نیاز دارند، می‌دهند.

 

هنگام برداشت گوجه فرنگی از باغ ارگانیک خود، می خواهید گوجه فرنگی رسیده را بچینید. با این حال، شما نمی خواهید گوجه فرنگی های شما خیلی رسیده باشند. برخی از گوجه فرنگی های خیلی رسیده ممکن است آرد آلود باشند. شما باید زمانی که گوجه‌فرنگی‌ها رنگ کامل خود را دارند و در بزرگ‌ترین اندازه‌شان هستند، برداشت کنید.

 

شما باید آفات باغ خود را بدون استفاده از آفت کش ها یا حشره کش ها مدیریت کنید. یکی از مهمترین اقدامات در مدیریت آفات، داشتن خاک سالم است. این به تولید گیاهان بسیار سالم تر کمک می کند. گیاهانی که قوی تر هستند و می توانند در برابر بسیاری از بیماری ها و آسیب های ناشی از حشرات بهتر مقاومت کنند.

 

آیا با آن شته های کوچک در باغ خود مشکلی دارید؟ اگر چنین است، سعی کنید هر برگ، ساقه و جوانه آلوده را با محلول بسیار رقیق آب صابون اسپری کنید و سپس محل را با آب شفاف بشویید. این تکنیک حتی بر روی شدیدترین هجوم شته ها نیز جواب می دهد.

 

سبزیجات «برش و بیا» بکارید. گیاهانی مانند کاهو با برگ شل و کلم بروکلی هر هفته در مدت زمان طولانی به شما محصول کوچکی می دهند. به سادگی آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید و بگذارید گیاه بقیه کارها را انجام دهد. هرچه بیشتر انتخاب کنید، بیشتر تولید خواهد کرد!

 

یک محیط باغ مناسب نیاز به مداخله در قالب کود، آفت کش ها و جابجایی خاک را به حداقل می رساند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک باغ کنترل‌شده‌تر این است که تلاش خود را در باغبانی کانتینری امتحان کنید. این یک ایده به خصوص برای باغبانان ارگانیک است که در آپارتمان ها یا خوابگاه ها زندگی می کنند یا زمین های بسیار کوچکی برای کار دارند.

 

تهیه کمپوست یک راه فوق العاده برای تهیه کود برای باغ است. سطل کمپوست کرم بسیار کارآمد و سرگرم کننده است. سعی کنید مقداری کرم در سطل کمپوست خود با کمی خاک، ضایعات آشپزخانه و روزنامه قرار دهید.

 

باغبانی یک سرگرمی فوق العاده است که می توان به تنهایی یا با دیگران از آن لذت برد. با استفاده از این توصیه می توانید از باغبانی با خود، دوستان یا خانواده خود لذت ببرید.

چه گیاهانی در طول سال به صورت مداوم گل می دهد؟

۱۲ بازديد

نحوه نگهداری از گیاه مرجان 
پرورش باغ ارگانیک خود می تواند راهی عالی برای وارد کردن محصولات تمیز و سالم به خانه شما باشد و در عین حال سرگرمی آرامش بخش و کاهش استرس را برای خود فراهم کند. اگر این عالی به نظر می رسد، اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، نگران نباشید. در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه باغچه خانه خود را بسازید!
 
سبزیجات باغ را اغلب و زودتر انتخاب کنید. در حالی که نابالغ هستند، بسیاری از انواع سبزیجات در مرحله جوانی بسیار خوشمزه هستند. نخود فرنگی، کدو حلوایی تابستانی کوچک، خیار و کلم بروکلی جوانه زده را می توان برای نگهداری گیاهان در حالت تولید مثل برای مدت زمان طولانی تری انتخاب کرد. این همچنین با برداشت دوم از همان گیاهان، عملکرد را افزایش می دهد.
 
یک دفترچه ثبت برای باغ خود ایجاد کنید. زمانی که بذرهای خود را کاشتید، چه زمانی جوانه زدند، تعداد آنها به اندازه کامل رشد کردند، عملکرد و غیره را پیگیری کنید. شما اطلاعات بیشتری در مورد گیاهان خود خواهید داشت و ایده خوبی از موفقیت روش های خود خواهید داشت. از این اطلاعات برای چرخه های رشد بعدی خود استفاده کنید.
 
با اجازه دادن به بچه‌ها و نوه‌هایتان در باغبانی و بردن آنها به مهدکودک‌ها و باغ‌بانی‌ها به شما کمک کنند. کودکان عموماً دوست دارند بیرون از خانه باشند و هر دانشی را که مایلید در مورد نور خورشید، آب و کیفیت خاک به اشتراک بگذارید، جذب می کنند. باغبانی یک راه عالی برای کودکان است تا در مورد طبیعت بیاموزند و با شما ارتباط برقرار کنند.
 
آیا می دانستید که یک قاشق غذاخوری شیرخشک که در اوایل فصل به دور بوته های رز شما بپاشید می تواند به جلوگیری از رشد قارچ روی گل های زیبای شما در اواخر بهار کمک کند؟ اگر ترجیح می دهید از اسپری استفاده کنید، می توانید مقداری شیر بدون چربی را رقیق کنید و برگ های گیاه را اسپری کنید. محتوای چربی کمتر در شیر بدون چربی احتمال فاسد شدن آن را کاهش می دهد.
 
برای اطمینان از موفقیت بوته های گل رز خود باید چهار مرحله ساده را دنبال کنید. هفته ای دو بار به جای کم عمق آبیاری کنید و از پاشیدن آب به برگ ها برای جلوگیری از بیماری خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که گل های رز شما در جایی کاشته می شوند که حداقل شش ساعت در روز آفتاب داشته باشند. رزهای خود را به اندازه کافی از هم فاصله دهید تا از گردش هوا و جلوگیری از کپک زدن اطمینان حاصل کنید. در نهایت PH خاک را بین 6.5 تا .8 نگه دارید.
 گیاه مرجان جز گیاهانی است که به طور مداوم در طول سال گل می دهد. البته پیش از آن باید نحوه نگهداری از گیاه مرجان آشنا باشید تا گیاه به سرعت از بین نرود.
برای استفاده حداکثری از باغ خود، آبیاری مناسب و محافظه کارانه زمین بسیار مهم است. در حالی که برخی ممکن است تمایل داشته باشند که باغ های خود را با آب زیاد تغذیه کنند، این نه تنها هدر دادن آب است، بلکه برای گیاهان شما مفید نیست. مطمئن شوید که گیاهان خود را به طور متوسط آبیاری می کنید تا سالم ترین باغ ممکن باشد.
 
با این روش ساده در پاییز بستر باغچه خود را برای کاشت بهاره آماده کنید. چندین لایه روزنامه را در جایی که قصد دارید باغچه خود را رشد دهید، بگذارید و در حین رفتن آن را خیس کنید. روزنامه را با پلاستیک مشکی ضخیم بپوشانید، مطمئن شوید که لبه‌های آن محکم شده است تا از بین نرود. در بهار، پلاستیک را بردارید و بذرها را درست از طریق روزنامه و داخل خاک بکارید.
 
هنگامی که در محیطی مرطوب باغبانی ارگانیک می کنید، گیاهان خود را در ساعات اولیه صبح آبیاری کنید. این به شما در جلوگیری از کپک زدن کمک می کند. آبیاری در صبح همچنین رشد قارچی را که می تواند در آب و هوای مرطوب رخ دهد، منع می کند. شما نمی خواهید کپک یا بیماری های قارچی گسترش یابد، می تواند منجر به رشد ضعیف و خاک ناسالم شود.
 
زمان های شکوفه را همپوشانی کنید. گیاهان زود گل و دیرگل را در کنار یکدیگر بکارید تا در تمام فصل گل داشته باشید. گیاهان یکساله با ریشه کم عمق را می توان در اطراف پیازهای بهاری کاشت عمیق کاشت - وقتی پیازها از بین رفتند، یکساله ها تازه به گل می رسند. برای هر فصل، یک گیاه برجسته را به عنوان گل کلیدی انتخاب کنید. در سرتاسر بستر بکارید و با گلهای ثانویه پر کنید.
 
هنگام باغبانی از دستان خود محافظت کنید. دستکش‌های باغی برای اندازه‌های مختلف دست ساخته شده‌اند. آنها نه تنها از دستان شما در برابر کثیف شدن محافظت می کنند، بلکه از ترکش، بریدگی و خراش نیز محافظت می کنند. بیشتر دستکش ها ارزان هستند و ارزش سرمایه گذاری را دارند.
 
کمربند نجار یک سرمایه گذاری عالی برای هر باغبان ارگانیک است. این به این دلیل است که باغبانی ارگانیک شامل بسیاری از ابزارهای کوچک است که همگی اغلب استفاده می شوند مانند ماله، اسپری آب، هرس و دستکش. به جای چند بار رفت و آمد بین سوله و باغ، یک تسمه ابزار می تواند به شما کمک کند تا همه ابزارهای خود را همیشه حمل کنید.
 
هنگام راه اندازی یک باغ ارگانیک، سطح pH خاک خود را آزمایش کنید. برای انتخاب گیاهان مناسبی که در آن رشد خواهند کرد، باید سطح PH خاک خود را بدانید. به عنوان مثال، گیاهانی که به خاک قلیایی علاقه دارند در خاک اسیدی خوب عمل نمی کنند. کیت های تست را می توان برای آزمایش سطح pH خاک خریداری کرد.
 
خاک را از نظر وضعیت فیزیکی آن بررسی کنید. اگر خاک شما متراکم باشد، آب به اندازه کافی به عمق خاک نمی رود و ریشه های گیاه نزدیک به سطح می مانند و در نتیجه ریشه های کم عمقی ایجاد می شود. حفر خاک نیز سخت خواهد بود. شما می خواهید خاک شما به اندازه کافی شل باشد تا ریشه های گیاه به جای رشد به سمت پایین، به سمت پایین رشد کنند.
 
درختان و تخت گل ها حداقل به سه اینچ مواد آلی نیاز دارند. این امر هوموس، مواد مغذی را اضافه می کند، آب را در خاک حفظ می کند و از رشد علف های هرز ناخواسته جلوگیری می کند! این همچنین به تخت گل شما ظاهری زیبا، یکنواخت و کامل می دهد. مالچ های ارگانیک زیادی وجود دارد یا می توانید خودتان آن را بسازید.
 
نحوه نگهداری از گیاه مرجان


یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان و تلاش در باغ ارگانیک این است که کمپوست را مستقیماً در مسیرهای پیاده روی تخت های خود قرار دهید. با انجام این کار، نیازی به بارگیری و کشیدن چرخ های پر از کمپوست را از بین خواهید برد. اکنون زمان بیشتری برای انجام کارهای دیگر در باغ خود خواهید داشت.
 
باغ ارگانیک خانه خود را از امروز شروع کنید و به زودی محصولات تازه و خوشمزه فراوانی خواهید داشت و از دانستن این موضوع که از گیاهانی که با دستان خود پرورش داده اید به دست می آیند، احساس رضایت خواهید کرد. دریغ نکنید، از اطلاعاتی که اکنون یاد گرفته اید برای شروع ساختن باغ ارگانیک خود در خانه خود استفاده کنید!

چه گیاهانی به کم نوری مقاوم است؟

۱۷ بازديد
گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم‌نوری کدامند؟

 
اگر به دنبال راهی برای زیباسازی خانه خود هستید، باغبانی یک انتخاب عالی است! وقتی گل، فضای سبز و حتی سبزیجات خانگی را به منظره خود اضافه می کنید، می تواند عرشه، پاسیو یا حیاط شما را خنک، سرسبز و جذاب جلوه دهد. حتی اگر مبتدی هستید، شروع به این سرگرمی لذت بخش آسان است.
 
اگر در حال کاشت سبزیجات هستید، انواعی را انتخاب کنید که برای نگهداری نیازی به پردازش ندارند. به عنوان مثال، سیب زمینی شیرین و پیاز تا زمانی که خنک و خشک نگه داشته شوند، ماه ها بدون هیچ گونه کار اضافی از جانب شما نگهداری می شوند. این باعث می شود مدت زمان پس از برداشت کاهش یابد.
 
از یک کیسه گلف قدیمی برای حمل وسایل خود مانند بیل و چنگک در اطراف باغ خود استفاده کنید. شما در زمان و تلاش زیادی صرفه جویی خواهید کرد (و بهانه ای برای یک کیف گلف جدید خواهید داشت!). کیف همه آنها را با هم نگه می دارد، بنابراین دیگر ابزار گم شده ای نیز وجود ندارد. بسیاری از کیسه های گلف حتی پایه دارند، در این صورت دیگر نگران واژگون شدن آن و بروز حادثه نخواهید بود.
 
تخت گل های خود را با گل های سالانه و دوسالانه روشن کنید. گیاهان یکساله و دوساله با رشد سریع می توانند یک تخت گل را درخشان کنند و به شما این امکان را می دهند که ظاهر را از فصلی به فصل دیگر و سالی به سال دیگر تغییر دهید. اگر بین گیاهان چندساله و درختچه‌هایی که در منطقه‌ای با نور آفتاب کاشته‌اید فاصله‌ای وجود دارد، سعی کنید این شکاف‌ها را با گیاهان یکساله و دوساله پر کنید. دوسالانه ها و سالانه های قابل توجه عبارتند از گل همیشه بهار، گل آفتابگردان، هالی هاک، گل اطلسی و کیهان.
 
از کمپوست خانگی و رایگان استفاده کنید. عادت کردن به استفاده از برگ ها، گیاهان کشیده و سایر تکه های ارگانیک، یک کمپوست غنی و مغذی برای باغ ایجاد می کند که رایگان و ارگانیک است. علاوه بر این، اگر از یک کمپوستر محصور استفاده شود، می‌توان ضایعات آشپزخانه و زباله‌ها را در مخلوطی ریخت تا یک کمپوست عالی که رایگان نیز باشد.
 
برای شروع زودهنگام نهال از یک کارتن تخم مرغ استفاده کنید. کارتن های تخم مرغ ارزان و آسان به دست می آیند و می توانند حاوی خاک کافی برای شروع یک گیاه باشند. پس از آماده شدن برای کاشت، می توانید به سادگی کارتن را از روی نهال جدا کنید بدون اینکه به گلوله ریشه آسیب برسانید و کل توپ خاک را در زمین قرار دهید.
 
اطراف باغ خود را حصار بکشید. از سگ‌ها، بچه‌ها و طیف گسترده‌ای از موجودات دیگر که ممکن است سعی کنند به فضای شما حمله کنند، جلوگیری می‌کند. اگر در جایی که شما زندگی می‌کنید گوفرهایی وجود دارد، می‌توانید از تخت‌های مرتفع در باغ خود استفاده کنید که قسمت‌های پایینی آن‌ها پر شده است. تلاش اضافی ارزش ناامیدی را دارد که شما را نجات می دهد.
 
هنگام تصمیم گیری برای کاشت یک باغ، بررسی مناطق موجود برای کاشت و تعیین بهترین مکان برای کاشت بسیار مهم است. چه میوه و سبزیجات خود را در حیاط خود بکارید، چه در پاسیو خود در ظروف یا در بالکن آپارتمان خود، گیاهان شما باید در مکانی قرار داشته باشند که در معرض نور خورشید باشد. برای برداشت بهترین محصول، بیشتر محصولات زراعی باید در منطقه ای قرار گیرند که مکانی باز و آفتابی است.
گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم‌نوری کدامند؟ گیاهانی مانند سانسوریا، زاموفیلیا، شامادورا جز گیاهان مقاوم به کم نوری هستند.
 
برای اینکه حیوانات از کندن و تخریب لامپ های شما جلوگیری کنند، لامپ ها را در یک لایه نازک پشم فولادی بپیچید. این به هیچ وجه از رشد لامپ ها جلوگیری نمی کند، اما هر حیوانی را که شروع به کندن آن کرده است، می ترساند. می توانید پشم فولادی را از هر فروشگاه لوازم خانگی خریداری کنید.
 
برای اینکه گربه‌ها، مارها و سایر موجودات را از باغ خود دور نگه دارید، از توپ‌های پروانه استفاده کنید. گلوله های پروانه ممکن است برای ما بوی خوشی نداشته باشند، اما برای بیشتر حیوانات بوی بدتری دارند و به راحتی آنها را می ترسانند. به سادگی چند گلوله پروانه را در لبه های باغ خود پراکنده کنید. گلوله های پروانه را می توان بسیار ارزان از داروخانه ها و فروشگاه های دلار تهیه کرد.
 
اگر باغبان ارگانیک و عاشق قهوه هستید از آسیاب قهوه خود در باغ خود استفاده کنید! می‌توانید از تفاله‌های قهوه برای تهیه یک مالچ کامل با مقدار مناسب اسید استفاده کنید. این یک روش فوق العاده برای کمپوست سازی به روشی سازگار با محیط زیست است.
 
با محصولات طبیعی از دانه های خود در برابر قارچ محافظت کنید. می توانید از خزه اسفاگنوم آسیاب شده برای محافظت از همه گیاهان خود استفاده کنید. اگر دانه های شما برای رشد نیاز به نور دارند، ابتدا خزه ها را بپاشید و سپس دانه های خود را قرار دهید. این محلول بسیار بهتر از هر ماده شیمیایی است که می توانید در فروشگاه پیدا کنید و به طور موثر از دانه های شما محافظت می کند.
 
یک راه عالی برای تضمین یک باغ ارگانیک موفق سال به سال، نگه داشتن یک دفترچه باغبانی است. شما فقط باید یادداشت کنید که چه سبزیجاتی خوب عمل می کنند و چه سبزیجاتی که این کار را نمی کنند و همچنین آفات خاص یا سایر مسائلی که باغ شما با آن مواجه است. با انجام این کار، می‌دانید چه چیزی را باید تغییر دهید یا در سال بعد همان چیزی را حفظ کنید و در نتیجه یک باغ ارگانیک باشکوه ایجاد کنید.
 
یک نکته عالی هنگام باز کردن باغ ارگانیک خود این است که مخلوط خود را با یک بطری اسپری غبارآلود کنید. اگر بطری اسپری ندارید، سینی های خود را در آب قرار دهید. این مورد نیاز است تا مخلوط شما مقدار مناسبی از رطوبت را از زیر سطح دریافت کند.
 
ادامه دهید و درختان بیشتری بکارید. درختان برخی از بهترین انتخاب ها برای رشد در چشم انداز شما هستند. آنها هر پاییز سایه، حفظ رطوبت و غذا را برای کمپوست شما فراهم می کنند. درختان نیز بیشتر از هر گیاه دیگری که می توانید در حیاط خود قرار دهید، مقدار زیادی به ارزش ملک شما اضافه می کنند.
 
زمانی که به راه اندازی یک باغ ارگانیک فکر می کنید، برنامه ای را در نظر بگیرید. ایجاد یک برنامه برای جایی که می خواهید هر گیاه را در آن قرار دهید باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد. اگر زمان کوتاهی دارید که می توانید در باغ خود سپری کنید، داشتن یک برنامه می تواند به شما کمک کند از آن زمان بهترین استفاده را ببرید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم‌نوری کدامند؟
 
اگر روی گیاهان خود شته دارید و نمی خواهید از اسپری های مضر حشرات استفاده کنید، می توانید از آب صابون استفاده کنید. آب صابون بسیار رقیق شده را می توان روی تمام قسمت های گیاه، برگ ها، ساقه ها و جوانه ها اسپری کرد. بعد از اینکه آب صابون را اسپری کردید، با آب تمیز اسپری کنید. این باعث می شود شته ها از گیاهان شما دور شوند.
 
با پیروی از این نکات ساده، می توانید باغ خود را تنها با چند انتخاب مقاوم و آسان در گیاهان راه اندازی کنید. این به شما کمک می کند تا با تخصص باغبانی خود، دوستان، روابط و محله خود را تحت تاثیر قرار دهید. همانطور که مهارت شما رشد می کند، می توانید به سراغ انواع چالش برانگیزتری از گیاهان بروید.

از چه درختچه ای می توانید در باغ خود استفاده کنید؟

۱۱ بازديد
نحوه نگهداری از درختچه توری 
بسیاری از ما دوست داریم باغی داشته باشیم که بتوانیم از آن مراقبت کنیم و به آن نگاه کنیم، اما زندگی ما خیلی شلوغ است. پرورش یک باغ می تواند حس غرور زیادی به شما بدهد، ناگفته نماند که می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند و به سلامتی شما کمک کند. در این مقاله نحوه رشد سریع یک باغ ارگانیک را بیابید که به آن افتخار خواهید کرد.
 
از کوهنوردها برای پوشش نرده ها و دیوارها استفاده کنید. گیاهان بالارونده فقط پس از یک فصل رشد می توانند دیوار را بپوشانند. آنها همچنین روی پوشش گیاهی قدیمی و احتمالاً مرده کار می کنند. تعدادی از کوهنوردان باید به یک تکیه گاه متصل شوند، اما دیگران فقط از طریق پیچک ها و ساقه هایی که ریسمان می شوند، از اتصالات خود مراقبت می کنند. می توانید مطمئن باشید که گونه هایی مانند گل رز کوهنوردی، ویستریا، یاس، کلماتیس و پیچ امین الدوله رشد بسیار خوبی خواهند داشت.
 
عنکبوت های باغ خود را نکشید. عنکبوت ها حشرات دیگر را شکار می کنند و می توانند حشرات ناخواسته را تحت کنترل داشته باشند. آنها منبع طبیعی کنترل آفات رایج باغ هستند. وقتی عنکبوت می بینید باید او را به حال خود رها کنید تا کارش را انجام دهد. این امر نیاز شما به حشره کش ها را در باغ کاهش می دهد.
 
یک راه حل مفید برای خلاص شدن از شر چند راب در باغتان، قرار دادن یک ظرف آبجو است. فقط یک فنجان یا ظرف پلاستیکی کوچک بردارید (کاسه مارگارین پلاستیکی عالی عمل می کند) و آن را در تختخواب باغچه خود در نزدیکی منطقه ای که راب ها ظاهر می شوند قرار دهید. دقت کنید که لبه ظرف با سطح زمین همسطح باشد و سپس آن را با آبجو پر کنید. آبجو راب ها را به داخل ظرفی جذب می کند که در آن غرق می شوند. شما باید هر چند روز یکبار راب ها را دور بریزید و "تله" آبجو را بازنشانی کنید، اما راب های شما ناپدید می شوند.
 
برای کمک به رشد سریع گیاهان خود، قبل از شروع کاشت، خاک باغ خود را از قبل گرم کنید. بیشتر گیاهان خاک گرم را دوست دارند و این به آنها اجازه می دهد تا به سرعت رشد کنند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پیش‌گرم کردن خاک، پوشاندن آن با پلاستیک سیاه، مانند کیسه‌های زباله یا برزنت است.
 از درختچه توری می توانید در باغ خود نگهداری کنید، اما پیش از آن بهتر است که با نحوه نگهداری از درختچه توری آشنا شوید تا دچار مشکل نشوید.
می توانید از گلدان های سفالی کوچک یا کوزه های شیر برای محافظت از گیاهان خود در برابر سرمازدگی اواخر فصل استفاده کنید. ملحفه همچنین پوشش موثری بر روی بوته ها یا مناطق بزرگ است. به طور معمول، جوانه های جوان آسیب پذیرترین هستند. اگر فراموش کردید یا تلاشتان با شکست مواجه شد، ممکن است مجبور شوید محصول را دوباره بکارید.
 
برای کامل کردن یک باغ، نکات جالب را فراموش نکنید. یک حیاط بزرگ را با استفاده از نقاط دیدنی مانند نیمکت‌ها، آب‌نماها و هنر حیاط به چندین قسمت مختلف تقسیم و تقسیم کنید. این یک فضای در حال حاضر سالم را بهبود می بخشد و آن را به اتاق بیرونی خانه شما تبدیل می کند.
 
هنگام بلند کردن وسایل سنگین در باغچه، محافظت از کمر بسیار مهم است. وقتی در حال بلند کردن چیزی در باغ هستید، همیشه باید با زانو بلند کنید. اگر چیزی بسیار سنگین است، باید از کسی کمک بخواهید آن را بلند کنید تا آسیبی به کمر یا زانوهایتان وارد نشود.
 
در باغ ارگانیک کرم های خاکی را در آغوش بگیرید! کرم های خاکی بهترین دوست یک باغبان ارگانیک هستند. از طریق تونل سازی و ریخته گری غنی از نیتروژن آنها می توانند به هوادهی خاک کمک کنند. این باعث بهبود میزان اکسیژنی که به ریشه گیاه می رسد، ظرفیت نگهداری آب را بهبود می بخشد و خاک را سست و قابل کار نگه می دارد. آنها در واقع مواد معدنی بسیار مورد نیاز را از زیر خاک باغ به سطح خاک بالا می برند، جایی که گیاهان می توانند بیشترین سود را ببرند. این کرم ها همچنین خاک سخت را می شکنند که برای رشد ریشه مضر است.
 
برای داشتن بهترین باغ ارگانیک، گیاهانی را انتخاب کنید که در نوع خاک و آب و هوای شما بهترین عملکرد را دارند. گیاهانی که با نوع خاصی از محیط سازگار شده اند، شانس بیشتری برای رشد بدون سر و صدا در آن محیط دارند. این گیاهان همچنین در زمان نگهداری شما صرفه جویی می کنند زیرا به طور طبیعی مقاوم هستند.
 
هنگام کاشت نهال های گوجه فرنگی در باغ ارگانیک خود، باید آنها را تا اولین برگ های واقعی بکارید که ساقه را دفن می کند. دلیل آن این است که ریشه های جدید روی این ساقه های مدفون جوانه می زنند. هر چه ریشه های یک نهال بیشتر باشد، میوه بیشتری تولید می کند.
 
علف های هرز کوتاه و کم ارتفاع می توانند در هر باغ ارگانیک سردرد باشند. بهترین تاکتیک برای مقابله با چنین متجاوزانی استفاده از بیل برای بریدن آنها در سطح ریشه و دفن کامل آنها در زیر خاک تازه است. علف های هرز متراکم و خزنده برای جدا کردن آنها بسیار سخت است، اما خوشبختانه آنها به راحتی به صورت فله ای کنترل می شوند.
 
کرم ها را به باغ خود جذب کنید. کرم های خاکی متحدان خوبی هستند که باید در تلاش های باغبانی خود داشته باشید. اقدامات ارگانیک خوب مانند مالچ پاشی، کمپوست و استفاده از کودهای طبیعی باعث جذب آنها می شود. وجود کرم‌های خاکی فراوان در زمین‌های باغ، خاک را هوادهی می‌کند و کود طبیعی بیشتری را برای گیاهان شما فراهم می‌کند.
 
در مورد چیزهایی که می خواهید در باغ ارگانیک خود رشد کنید، مشخص باشید. شما باید محیط های خاصی را برای سبزیجات و گیاهان مختلف پرورش دهید. گل رز را در نظر بگیرید؛ در حالی که یک گونه ممکن است در زیر نور مستقیم خورشید رشد کند، بقیه ممکن است مناطق سایه دار را ترجیح دهند. بنابراین، باید مطمئن باشید که انواعی که برای کاشت انتخاب کرده‌اید، با محیط رشد موجود در باغ شما مناسب‌تر هستند.
 
نحوه نگهداری از درختچه توری

از شر راب ها و حلزون ها در باغ ارگانیک خلاص شوید. حلزون‌ها و حلزون‌ها هر چقدر هم که کوچک هستند، می‌توانند کل گیاهان را در یک شب بخورند. آنها در شرایط مرطوب زیر 75 درجه رشد می کنند. بهترین (و احتمالاً انسانی‌ترین راه) استفاده از تله‌های آبجو برای خلاص شدن از شر راب‌ها و حلزون‌ها در باغتان است. به سادگی آبجو کهنه را در یک تابه کم عمق قرار دهید که لبه آن باید در سطح زمین باشد. حلزون‌ها و حلزون‌ها جذب آبجو می‌شوند و به داخل خزیده می‌شوند. به این ترتیب آنها این دنیا را خوشحال و مست شده ترک خواهند کرد.
 
نه اینکه در افتتاحیه شما را گمراه کنم، اما "سریع" به این معنی نیست که ظرف چند روز محصول خواهید داشت. به سرعت در اینجا به این معنی است که شما می توانید در مورد چگونگی رشد یک باغ مناسب به موقع یاد بگیرید. مطالعه این نکات و استفاده از آنها برای باغ ارگانیک خود قطعا شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

برای تزیین منزل خود از چه چیزی استفاده کنیم؟

۱۳ بازديد
قیمت گیاهان آپارتمانی


 
برای بسیاری از ما، باغبانی چیزی فراتر از کاری است که صرفاً برای اینکه خانه یا ملک خود را جذاب تر جلوه دهیم، انجام می دهیم. این می تواند یک راه ایده آل برای کاهش سطح استرس و انجام تمرینات ورزشی در حین تنفس در هوای تازه و تماس با طبیعت باشد.
 
انتخاب لامپ بیشتر لامپ ها در دوره خواب فروخته می شوند. آنها را هر چه زودتر قبل از شروع به تولید ریشه بخرید. بیشتر پیازهای گلدار بهاره تا اوایل پاییز شروع به رشد ریشه می کنند و با کاشت زودهنگام آنها اطمینان حاصل می کنید که زمان لازم برای استقرار خود را دارند. اگر لامپ ها برای مدت طولانی دور از زمین نگهداری شوند، خراب می شوند. هیچ لامپی را که نرم یا لطیف است یا به نظر بیمار است نخرید.
 
محصولات خود را بیش از حد بکارید. اگر یک رقم خاص را بیشتر از آنچه می توانید استفاده کنید، ذخیره کنید و ببخشید بکارید، به سادگی از بین می رود. باغ خود را طوری برنامه ریزی کنید که به اندازه کافی داشته باشید، بدون اینکه آنقدر بکارید که تلاش شما به سادگی دور ریخته شود یا روی درخت انگور پوسیده شود.
 
از مواد آلی در باغ خود استفاده کنید. وقتی گیاهی را جدا می کنید، خاک را با مواد آلی پر کنید تا خاک بتواند به سرعت خود را تجدید کند. اگر متوجه شدید که برخی از گیاهانتان سالم به نظر نمی رسند، یا برای آماده سازی خاک در آغاز فصل جدید، می توانید از مقدار کمی مواد آلی استفاده کنید.
 
با فروش محصولات خرد از باغ سود ببرید. تقاضای زیادی برای محصولات خرد از رستوران ها و بازارهای ارگانیک وجود دارد که مایل به پرداخت حق بیمه برای این سبزیجات تازه هستند. قارچ های ویژه، ذرت بچه، گیاهان کمیاب و سایر محصولات خرد تقاضای بسیار بالایی دارند و می توانند بیش از پنجاه دلار در هر پوند یا بیشتر برای باغبان درآمد داشته باشند.
 
در حالی که باغبانی می کنید با کمی ژله نفتی از خود مراقبت کنید. قبل از پوشیدن دستکش های باغبانی، کمی ژله نفتی یا کرم مرطوب کننده مورد علاقه خود را به دستان خود بمالید. دستکش ها از آلودگی محافظت می کنند، در حالی که حرکت دست شما کرم را وارد پوست شما می کند. باغبانی خود را با دستان نرم ابریشمی به پایان خواهید رساند!
 
اگر می خواهید از وسایلی که در خانه دارید نشانگرهای گیاهی بسازید، سعی کنید از پرده های پنجره قدیمی استفاده کنید. برش پرده‌های قدیمی به شما امکان می‌دهد مارک‌هایی بسازید که تقریباً مشابه آنهایی هستند که از فروشگاه می‌خرید. آنها بسیار بادوام هستند و باید به راحتی بتوانند از آب و هوای بد جان سالم به در ببرند.
 
اگر می خواهید در اطراف خانه خود باغبانی کنید، باید مطمئن شوید که لباس ایمنی بپوشید. اگر در حین نگهداری از چمن خود از کفش های محکم، شلوار بلند و عینک ایمنی استفاده می کنید، کمتر احتمال دارد که از انجام کارهای حیاط آسیب ببینید.
 
اگر به تازگی وارد باغبانی شده اید، مطمئن شوید که به تمام دستورالعمل های روی برچسب کود و مواد شیمیایی توجه کرده اید. عدم رعایت دستورالعمل ها می تواند خطرناک یا دردناک باشد. به عنوان مثال، اگر قوانین ایمنی را رعایت نکنید، برخی از مواد شیمیایی پوست شما را تحریک می کنند. به قوانین پایبند باشید و از سلامت خود محافظت کنید.

 می توانید برای تزیین منزل خود از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. قیمت گیاهان آپارتمانی https://www.rezvangol.ir/product-category/plants/house-plants/ زیاد نیست و با هزینه کم می توانید تعداد زیادی گیاه آپارتمانی خریدای کنید و در منزل خود قرار دهید.
برای اینکه حیوانات از کندن و تخریب لامپ های شما جلوگیری کنند، لامپ ها را در یک لایه نازک پشم فولادی بپیچید. این به هیچ وجه از رشد لامپ ها جلوگیری نمی کند، اما هر حیوانی را که شروع به کندن آن کرده است، می ترساند. می توانید پشم فولادی را از هر فروشگاه لوازم خانگی خریداری کنید.
 
گیاهان همیشه سبز بهتر است حداقل چهار هفته قبل از یخ زدن زمین کاشته شوند. این به درخت اجازه می دهد تا قبل از یخ زدن خاک در اواخر پاییز، برخی از ریشه ها را ایجاد کند. گیاهان همیشه سبز در پاییز برگ های خود را نمی ریزند، اما همچنان رطوبت خود را از دست می دهند، بنابراین مهم است که آنها را قبل از اولین یخبندان در زمین قرار دهید.
 
هنگامی که برای کنترل آفات باغ در مسیری ارگانیک قرار می گیرید، سعی کنید خاک را بسازید تا میکروب های سالم رشد کنند. کرم های خاکی برای باغبانی ارگانیک نیز بسیار مهم هستند و باید آنها را تشویق کرد تا در خاک بمانند. هنگامی که خاک ناسالم است، در برابر آفات مقاوم نیست.
 
شما باید موهای انسان را در توری در اطراف باغ خود قرار دهید تا حیوانات را از خوردن محصولات در حال رشد خود منع کنید. بوی انسان می تواند حیوانات را از نزدیک شدن به یک منطقه باز دارد. وقتی موها را کوتاه کردید، موهای کوتاه شده را در کیف هایی که از توری ساخته شده اند قرار دهید. توری را در اطراف باغ خود آویزان کنید تا از آفات جلوگیری کنید.
 
کمپوست سازی برای باغبانی ارگانیک نیاز به کود را کاهش می دهد، نوعی علف کش است، می تواند به پیشگیری از بیماری های گیاهی کمک کند و به تاثیرات مثبت بر محیط زیست کمک می کند. کمپوست یک منبع تغذیه برای حشرات است، به فرسایش خاک کمک می کند و زباله های ارسالی به محل های دفن زباله را کاهش می دهد. به طور کلی برای سلامت محیط زیست فوق العاده است.

قیمت گیاهان آپارتمانی

 
با ساکولنت ها به باغ خود ظاهری عجیب و غریب بدهید. ساکولنت ها، یا مستقیماً در زمین یا در گلدان کاشته می شوند، می توانند حسی عجیب و غریب به باغ شما ببخشند. بیشتر آنها به دلیل شکل های جالب خود رشد می کنند، اما تعداد کمی از آنها گل های خودنمایی می کنند. آنها به مقدار زیادی خاک سبک، شنی، با زهکشی سریع و آبیاری کم در طول فصل رشد نیاز دارند. مقاوم ترین ساکولنت ها sedum و sempervivum هستند. تکثیر آنها از طریق تقسیم خوشه ای آسان است و ساقه ها وقتی در خاک مرطوب کاشته می شوند به راحتی ریشه می دهند.
 
سعی کنید از کفشدوزک ها به جای آفت کش ها برای محافظت از گیاهان خود در برابر حشرات استفاده کنید. شما می توانید با پول بسیار کم تعداد زیادی کفشدوزک را از فروشگاه های لوازم باغبانی سفارش دهید. اگر آنها را در نزدیکی باغ خود رها کنید، آفاتی مانند شته ها، قیف برگ ها، کنه ها و سایر حشرات نرم بدن را می خورند و به محافظت از گیاهان شما در برابر این موجودات ناخواسته کمک می کنند.
 
یکی از شگفت انگیزترین چیزها در مورد خرید مواد غذایی ارگانیک این است که آنها حاوی آفت کش نیستند. این امر سلامت کلی خانواده شما را بهبود می بخشد، اما به این معنی است که باید در مورد بررسی هجوم آفات بیشتر مراقب باشید.
 
باغبانی برای بسیاری از افراد یک سرگرمی آرامش بخش است. در این مقاله مفید، یاد گرفتید که چگونه باغبانی را به یک فعالیت آرامش بخش و سازنده تبدیل کنید. هنگامی که آنچه را که در مقاله بالا آموخته اید پیاده سازی می کنید، باغبانی خود را به سطح کاملاً جدیدی خواهید رساند.

کدام گلدان مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

۱۱ بازديد
چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

 
شاید سخت باشد که بفهمیم باغبانی را از کجا شروع کنیم، اما در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به گزینه های خود نگاه کنید. هر کس حیاط متفاوتی دارد و عوامل محیطی متفاوتی را باید در نظر گرفت. این مقاله نکاتی را بیان می‌کند که راه‌هایی را برای شروع آماده‌سازی باغ در خانه مشخص می‌کند.
 
به یاد داشته باشید که خاک خود را هوادهی کنید. اگر خاک را شل یا سوراخ کنید، نفوذپذیری هوا و نفوذ آب را افزایش می دهد. هوادهی می تواند به سادگی برگرداندن خاک با ماله یا در مورد چمن ها، ایجاد سوراخ های کوچک در چمن باشد. این کار را می توان با یک دستگاه هوادهی، چنگال باغ، یا حتی با راه رفتن روی چمن با پوشیدن یک جفت کفش گلف میخ دار انجام داد. این امر اکسیژن را به ریشه ها می آورد و باعث رشد سالم جدید می شود.
 
گلدان گیاه نخرید. زمین های گیاهی تجاری از مرکز باغ می تواند بسیار گران باشد، از 5 تا 100 دلار. هر ظرفی که چند سوراخ زهکشی در ته آن سوراخ شده باشد می تواند به عنوان گلدان گیاه عمل کند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه، از همین امروز شروع به بازیافت ظروف غذا کنید.
 
برای جذب حیات وحش محلی، گیاهان چند ساله بومی را در حیاط خود پرورش دهید. پوشش گیاهی بومی بهترین منبع غذایی برای حیوانات بومی شماست. با استفاده از این روش پرندگان و حشرات رنگارنگ بیشتری خواهید دید. این یک راه آسان برای جذب حیات وحش است، زیرا گیاهان بومی معمولاً برای رشد به کار کمتری از شما نیاز دارند.
 
یک راه حل تند برای خلاصی از آفات باغتان این است که گیاهان خود را با مخلوط خردل داغ یا فلفل قرمز اسپری کنید (یک قاشق غذاخوری خردل داغ یا فلفل قرمز به یک لیتر آب). محلول برای اسپری مستقیم روی شاخ و برگ باغ شما بی خطر است و آفات نمی توانند طعم آن را تحمل کنند!
 
برای باغبانی اولیه سبزیجات یا گل، اغلب نیازی به خرید گران ترین ابزار و لوازم باغبانی نیست. بازدید از فروشگاه های تخفیف اغلب به شما این امکان را می دهد که ابزارهای اولیه را با قیمت پایین پیدا کنید. همچنین باید هر بهار مراقب اکثر سوپرمارکت‌های محلی باشید تا راهرو یا نمایشگری با ابزار باغبانی که می‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید، راه‌اندازی کنید.
 
برای رشد سیب زمینی عالی، اسپادها را در کیسه های گونی بکارید. به سادگی کیسه را با خاک پر کنید، جوانه ها را بکارید و بگذارید در باغچه خود استراحت کند. این روش رشد جریان هوای بهتری به اسپادها می دهد و امکان زهکشی عالی را فراهم می کند. اگر باغ شما فضای کافی ندارد، این یک راه عالی برای رشد سیب زمینی است.
 
رشد گل رز در بهترین شرایط ممکن است دشوار باشد. با انتخاب گل رز مناسب برای آب و هوا، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. اگر منطقه شما شرایط زمستانی سختی دارد به دنبال گل رز با گلبرگ های ضخیم تر باشید. گونه های مقاوم به کپک برای مناطق مرطوب ایده آل هستند و گل رزهای مقاوم به گرما در مناطق خشک بهترین عملکرد را دارند.
 
پاییز زمان شروع به کاشت پیازهایی است که گلهای زیبایی تولید می کنند که آغاز بهار را بشارت می دهند. این نوع گل های بهاری به راحتی رشد می کنند و می توانند سال ها شکوفه های باشکوه را به شما پاداش دهند. این پیازها باید چند هفته قبل از اولین انجماد سخت کاشته شوند تا سیستم ریشه آنها رشد کند تا بتوانند در زمستان سرد زنده بمانند.
 
باغ خود را عاقلانه آبیاری کنید از شلنگ خیساندن استفاده کنید. این باعث صرفه جویی در زمان می شود زیرا نیازی نیست هر گیاه را یکی یکی با نازل شلنگ یا قوطی آبیاری آبیاری کنید. آب را به آرامی جریان دهید تا روی برگ های گیاهان پاشیده نشود. این به شما این امکان را می دهد که در حین انجام کار خود شلنگ را رها کنید.
بیشتر افراد علاقه مند به گل و گیاه در زمانی که قصد تعویض گلدان را دارند با این موضوع روبه رو می شوند که ( چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟ ) در پاسخ به این سوال باید گفت که انتخاب گلدان یک موضوع کاملا سلیقه ای است.
 
برچسب های پلاستیکی باغ را می توان بارها و بارها با پیروی از این روش آسان برای حذف نام های نوشته شده با نشانگر دائمی استفاده کرد. کافی است یک تکه پارچه کوچک را با الکل مرطوب کنید و روی نام آن را محکم پاک کنید تا پاک شود. به این ترتیب زمانی که فقط به یک یا دو عدد نیاز دارید نیازی به خرید یک کیسه کاملاً جدید از برچسب های باغ نخواهید داشت.
 
ساخت کمپوست برای باغبانی ارگانیک بسیار ساده و آسان است. خاک باغ ها را با مواد مغذی غنی فراهم می کند و خاک را در ماه های تابستان خنک نگه می دارد. می توانید از ضایعات آشپزخانه، خاک اره، آب آکواریوم، تفاله قهوه، برگ چای، فضولات خرگوش یا همستر، لایه نازکی از بریده چمن، ادویه جات و پوسته تخم مرغ در کمپوست خود استفاده کنید.
 
برای کسانی که تازه کار باغبانی می کنند، پیشنهاد می شود با گیاهان یکساله آزمایش کنند. واریته‌های زیر مقاوم هستند، در خاک متوسط رشد می‌کنند و کمترین مراقبت را انجام می‌دهند: گل ختمی شیرین، گل همیشه بهار، زینیا، آفتابگردان، گل اطلسی، گل اطلسی و گیلاس. فقط به یاد داشته باشید که مرتباً آنها را سرکوب کنید تا گلهای جدید رشد کنند.
 
شما باید بوته های رز خود را به طور منظم هرس کنید. هرس بوته به افزایش گردش خون کمک می کند که به سلامت آن کمک می کند. هنگام هرس بوته رز باید از هرس استفاده کنید زیرا سریع، آسان است و هنگام استفاده به بوته آسیب نمی رساند. آنها معمولاً ارزان و مقرون به صرفه هستند.
 
گیاهان شما باید در یک خاک غنی رشد کنند. شما می توانید کیسه های خاک بخرید اما می توانند بسیار گران باشند. شما همچنین می توانید به راحتی خود را ایجاد کنید: باید از پرلیت، ورمیکولیت و ذغال سنگ نارس به مقدار مساوی استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز باید مقدار کمی آهک و کمپوست اضافه کنید.
 
هنگام راه اندازی باغ ارگانیک خود، باید مطمئن شوید که محیط مناسبی را برای رشد گیاهان خود انتخاب کرده اید. گیاهان مختلف به محیط های مختلف نیاز دارند. بسیاری از نهال های شما باید قبل از قرار دادن آنها در باغ خود در یک ظرف بزرگتر قرار داده شوند. با این حال، برخی از گیاهان، مانند خربزه و خیار، باید از ظرف اصلی خود مستقیماً به باغ شما بروند.

چه گلدانی مناسب گیاهان آپارتمانی است؟

 
از کمپوست برای تغذیه محصولات خود استفاده کنید. در باغبانی ارگانیک، کمپوست برای بقای گیاهان شما ضروری است. یک توده کمپوست خانگی یک منبع عالی و ارزان کمپوست است. بسیاری از ضایعات غذا، علف و برگ های خشک را می توان در کمپوست خود استفاده کرد. با این حال، از غذاهای پخته شده، خاکستر و فضولات حیوانی در یک توده کمپوست ارگانیک اجتناب کنید.
 
همانطور که می بینید، باغبانی با وجود عواملی که در زندگی شما وجود دارد آسان است. باغبانی می تواند یک سرگرمی آرامش بخش و مفید باشد، در حالی که شما را تشویق می کند که به بیرون بروید و با این سیاره آشنا شوید. باغبانی یک راه عالی برای گرد هم آوردن خانواده شما نیز هست. شما باید تلاش های باغبانی خود را از امروز شروع کنید!

مزیت گلدان سفالی نسبت به سایر گدان ها در چیست؟

۱۶ بازديد

گلدان سفالی 
اگر تنها راه مطمئن برای ایجاد یک باغ زیبا را می دانستید، احتمالا همین الان در فروشگاه باغ بودید. اما افسوس که برنامه ریزی باغی که تمام عناصری که آن را از نظر زیبایی شناسی دلپذیر می کند را در خود ادغام کند، گفتن آن آسان تر از انجام آن است. برنامه ریزی خود را با در نظر گرفتن اینکه کدام گیاهان با نگهداری کمی رشد می کنند شروع کنید. سپس، روی رنگ های متضاد شاخ و برگ و شکل گیاهان تمرکز کنید. بوته‌های برگ‌های بزرگ را انتخاب کنید و آنها را با آگاو با برگ‌های نیزه‌ای شکل بچینید. برنامه های خود را از قبل روی کاغذ بنویسید تا بتوانید همه چیز را تغییر دهید تا زمانی که آنها احساس درستی کنند. این تنها بخشی از اطلاعات مفید موجود در این راهنمای عمیق برای باغبانی موفق است. راهنمایی های بیشتری می خواهید؟ ادامه مطلب
 
از مواد آلی در باغ خود استفاده کنید. وقتی گیاهی را جدا می کنید، خاک را با مواد آلی پر کنید تا خاک بتواند به سرعت خود را تجدید کند. اگر متوجه شدید که برخی از گیاهانتان سالم به نظر نمی رسند، یا برای آماده سازی خاک در آغاز فصل جدید، می توانید از مقدار کمی مواد آلی استفاده کنید.
 
به گیاهان خود غذا دهید نحوه رشد گیاهان شما می تواند به شما بگوید که چه مواد مغذی کمبود دارند و نیاز به جایگزینی دارند. برخی از گیاهان در اوایل فصل رشد مواد مغذی زیادی مصرف می کنند و به سرعت نیاز به منبع جدید دارند. به دنبال علائم کمبود مانند زرد شدن برگ ها و توقف رشد باشید. گیاه را با کودهای عمومی تغذیه کنید، مگر اینکه نیازهای خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، گیاهان شاخ و برگ، کودی را ترجیح می دهند که دارای نیتروژن بالا باشد.
 
اگر می خواهید در اطراف خانه خود باغبانی کنید، باید مطمئن شوید که لباس ایمنی بپوشید. اگر در حین نگهداری از چمن خود از کفش های محکم، شلوار بلند و عینک ایمنی استفاده می کنید، کمتر احتمال دارد که از انجام کارهای حیاط آسیب ببینید.
 
هنگام پخت ماکارونی برای استفاده در باغچه خود، در مصرف آب صرفه جویی کنید. اگر تا به حال ماکارونی را در آب جوشانده اید، هنگام آبکش کردن پاستا، حالت کدر آب را مشاهده کرده اید. این آب مملو از نشاسته است که برای گیاهان کاملاً مغذی است. اطمینان حاصل کنید که آب را کاملا خنک کنید، زیرا آب داغ می تواند به ریشه های گیاه آسیب برساند و حتی از بین ببرد.
 
مطمئن شوید که باغ شما قبل از کاشت بذر آفتاب می گیرد. گیاهان عاشق خورشید هستند و وقتی در معرض آن قرار بگیرند بهتر رشد می کنند. اگر مشکل زیادی نیست، باغ خود را به منطقه دیگری منتقل کنید تا حداکثر نور خورشید را دریافت کنید. به این ترتیب گیاهان شما بزرگتر می شوند.
 
شما باید موهای انسان را در توری در اطراف باغ خود قرار دهید تا حیوانات را از خوردن محصولات در حال رشد خود منع کنید. بوی انسان می تواند حیوانات را از نزدیک شدن به یک منطقه باز دارد. وقتی موها را کوتاه کردید، موهای کوتاه شده را در کیف هایی که از توری ساخته شده اند قرار دهید. توری را در اطراف باغ خود آویزان کنید تا از آفات جلوگیری کنید.
 
هنگامی که برای انجام باغبانی خود زانو می زنید، باید مطمئن شوید که از زانوهای خود در برابر سنگ ها و چوب هایی که ممکن است روی زمین باشند محافظت کنید. زانو زدن بر روی سنگ می تواند آسیب جدی به کاسه زانو شما وارد کند. گرفتن زانوبند یک راه ساده و آسان برای کمک به محافظت از زانوها و افزایش راحتی کلی شما در هنگام باغبانی است.
 
اگر به فکر پرورش باغ ارگانیک خود هستید، ممکن است بخواهید کمی از دارایی خود را توسعه نیافته نگه دارید. به این ترتیب حیات وحش می تواند شکوفا شود. یکی از عوارض جانبی این است که در جایی که حیوانات رشد می کنند، پرندگان و حشرات نیز رشد می کنند که به پرورش و گرده افشانی گیاهان کمک می کنند که کیفیت باغ شما را افزایش می دهد.
 
یک نکته عالی هنگام شرکت در باغبانی ارگانیک این است که همیشه ظروف خود را بشویید. این مورد نیاز است تا از گیاهان خود در برابر هر گونه بیماری محافظت کنید. باید آنها را در آب گرم و صابون بشویید و سپس با استفاده از محلول رقیق سفید کننده و آب بشویید. این باعث می شود که گیاهان شما سالم بمانند.
 
دانه هایی که جوانه زده اند به گرمای اضافی که قبل از جوانه زدن مورد نیاز بود نیاز ندارند. نهال های شما باید از هر منبع گرمایی دور شوند. هر لایه پلاستیکی ظروف خود را بردارید زیرا در گرما و رطوبت نگه می دارند. دانه های خود را از نزدیک تماشا کنید تا زمان مناسب برای انجام این کار را بیابید.
 
در حالی که مادر طبیعت در نهایت کار مورد نیاز برای ایجاد کمپوست از توده‌های حیاط خلوت را انجام می‌دهد، حتی اگر به طور فعال از آن مراقبت نشود، می‌توانید با افزودن کمپوست به ترکیب، به او کمک کنید. شروع کننده های کمپوست که از مراکز باغ در دسترس هستند، میکروارگانیسم هایی را به خاک اضافه می کنند که به تسریع روند پوسیدگی کمک می کند.
 
اگر فضای کافی دارید، ساختن سطل کمپوست می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد و همیشه کمپوست آماده باشد. هنگام برنامه ریزی سطل زباله، به جای سطل زباله چهار طرفه، یک سطل سه طرفه را در نظر بگیرید. یک سطل سه طرفه به شما این امکان را می دهد که برای چرخش منظم بدون دسترسی به دیوار یا استفاده از دروازه، به راحتی به پشته دسترسی داشته باشید.
 یکی از مزیت های مهم گلدان سفالی به نسبت سایر گلدان ها این است که در اثر تابش نور خورشید دچار پوسیدگی نمی شود.
یک نکته مهم برای باغبانی ارگانیک که به طور طبیعی به جلوگیری از بروز بیماری در گیاهان شما کمک می کند این است که گیاهان خود را هر ساله به نقاط مختلف باغ خود منتقل کنید. این امر از گسترش هر بیماری جلوگیری می کند زیرا خاک هر ساله ارگانیسم های مضری را از کاشت در همان نقطه ایجاد نمی کند.
 
هنگامی که گوجه فرنگی های خود را در باغ ارگانیک خود می کارید، همیشه باید مطمئن شوید که گیاهان گوجه فرنگی را تا جایی که ممکن است در هنگام کاشت آن ها بالا می برید. دلیل آن این است که انجام این کار باعث می شود که ریشه گیاهان در طول فرآیند پیوند آسیب نبینند.

گلدان سفالی
 
پس از بارندگی یا هر زمان که باغچه خیس است از باغ خود دوری کنید. بیماری ها و باکتری ها در محیط های مرطوب رشد کرده و راحت تر پخش می شوند. هنگامی که در باغ مرطوب قدم می زنید، باکتری ها به راحتی می توانند به کفش های شما بچسبند و از گیاهی به گیاه دیگر منتقل شوند. در عوض صبر کنید تا خاک خشک شود تا وارد باغتان شود.
 
همانطور که می بینید، برنامه ریزی و طراحی باغ نیازمند کمی کار اولیه است. وقتی در مورد ویژگی هایی مانند آب و هوای منطقه و نوع خاک حیاط خود بیشتر بدانید، انتخاب و قرار دادن گیاه بسیار آسان تر می شود. نقشه های خود را بر روی کاغذ ترسیم کنید، سپس آنها را زنده کنید و باغی را ایجاد کنید که در تمام طول سال آن را گرامی خواهید داشت.

چه گیاهی مناسب برای هدیه دادن است؟

۱۰ بازديد


گیاه فیکوس 
در دنیای باغبانی، تلاش برای رشد و نگهداری بهترین گیاهانی که می توانید بسیار مهم است. اینجاست که تکنیک‌های باغبانی هوشمند به کار می‌آیند. این به شما کمک می کند تا فراوان ترین، زیباترین و سالم ترین گیاهانی را که می توانید رشد دهید. این نکات را دنبال کنید تا باغبان بهتری شوید.
 
بنابراین شما به گیاهان شوک وارد نکنید، باید به تدریج آنها را به تغییر دما و شرایط عادت دهید. در روز اول آنها را برای چند ساعت بیرون از نور خورشید بگذارید. به آرامی، روز به روز، می توانید گیاهان خود را برای مدت کوتاهی بیرون بگذارید. تا پایان هفته، گیاهان شما باید آماده حرکت بزرگ بدون مشکل باشند!
 
خرید درختچه در ظرف. درختچه را از ظرف بیرون بیاورید تا سیستم ریشه ای توسعه یافته را بررسی کنید. ریشه ها باید نوک سفید و سالم داشته باشند و اصلاً خشک به نظر نرسند. اگر گیاهی ریشه‌های ضعیفی دارد یا اگر ریشه‌ها در اطراف پایه گلدان پیچیده و پیچیده شده‌اند، نخرید. این نوع ریشه ها پس از کاشت در زمین به ندرت خود را ثابت می کنند.
 
انتخاب گیاه کوهنوردی گیاهان بالارونده معمولاً در ظرف رشد می کنند، اگرچه گاهی اوقات آنها را به عنوان گیاهان ریشه لخت فروخته می شوند. گیاهی با ظاهری سالم با چارچوبی مناسب از ساقه های ثابت و شاخه های جدید انتخاب کنید. گلدان را برگردانید و بررسی کنید که آیا ریشه های جوانی از سوراخ های ته آن رشد کرده است یا خیر. اگر چنین است، به این معنی است که گیاه ریشه خوبی دارد. هر گیاهی که گلدان است را رد کنید (یعنی به راحتی نمی توانید آن را از گلدان جدا کنید).
 
ترکیب گزینش های مختلف گیاهان در یک محوطه باغ باعث جلب توجه می شود و بر لذت بیننده می افزاید. گیاهان متضاد را ادغام کنید تا ترکیبات جالبی ایجاد کنید. گیاهان برگ بزرگ را با گیاهان برگ ریز اضافه کنید و آن ها را با گیاهانی که از نظر بافت و رنگ متفاوت هستند ترکیب کنید تا چشم انداز چشم گیرترین و جالب ترین باغ را ایجاد کنید.
 
گیاهان با حداکثر رشد در صورت داشتن مقدار CO2 مورد نیاز خود پاسخ خواهند داد. بیشتر گیاهان با CO2 بیشتر رشد بهتری خواهند داشت. بهترین راه برای بدست آوردن مقدار زیادی از آن از طریق گلخانه است. سطح CO2 بهتر است بالا نگه داشته شود تا شرایط رشد بهینه برای گیاهان شما فراهم شود.
 
هنگامی که نیاز به کنترل رشد علف های هرز دارید، علف کش خود را با دقت انتخاب کنید و همیشه دستورالعمل ها را دنبال کنید. بسیاری از علف کش ها دارای مواد شیمیایی هستند که در صورت عدم استفاده صحیح برای افراد مضر هستند. آنها به ویژه برای کودکان خردسال مضر هستند اگر کودکان در اطراف منطقه ای بازی کنند که اخیراً تحت درمان قرار گرفته است.
 
از کودهای مجانی برای مصرف استفاده کنید. استفاده از بریده های علف بدون مواد شیمیایی یا ادرار انسان برای یک کود غنی از مواد مغذی و بدون کود. بیست قسمت آب با یک قسمت ادرار یک کود عالی برای نهال است، یا بریده های علف را در آب خیس کنید تا چایی برای آبیاری و کود دهی گیاهان درست کنید. بنابراین زمانی که کودها را می توان به صورت رایگان تهیه کرد، هزینه زیادی برای باغچه خرج نکنید.
گیاه فیکوس یکی از گیاهان مناسب برای هدیه دادن است. این گیاه زیبا را به راحتی می توان نگهداری کرد.
اگر بوته‌های گوجه‌فرنگی شما شاخه‌های بلندی دارند که گل نمی‌دهند یا میوه نمی‌دهند، به سراغ آن‌ها بروید و آنها را بچینید. این به گیاه آسیب نمی رساند، اما در واقع کمک خواهد کرد. هرس شاخه هایی که میوه نمی دهند، به گیاه اجازه می دهد تا انرژی و مواد مغذی خود را روی تولید میوه های بزرگتر و خوش طعم تر متمرکز کند.
 
هنگام انتخاب گیاهان برای باغ خود، گیاهانی را انتخاب کنید که بومی منطقه جغرافیایی شما هستند. گیاهان بومی منطقه شما به طور طبیعی در باغ شما خوب عمل می کنند زیرا قبلاً با آب و هوای شما سازگار شده اند. هنگامی که گیاهان بومی را می کارید، از نتایج غیرمنتظره ای که گیاهان شما بالغ می شوند شگفت زده نخواهید شد.
 
هنگامی که در حیاط ورزش می کنید، مهم است که از پوست خود محافظت کنید. اگر به طور مداوم زیر نور خورشید بدون هیچ گونه محافظتی ورزش کنید، ممکن است به سرطان پوست مبتلا شوید که یک بیماری تهدید کننده زندگی است. پوست خود را سالم نگه دارید و هر زمان که بیرون می روید از ضد آفتاب استفاده کنید.
 
هنگام پرورش سبزیجات سعی کنید سبزیجاتی بکارید که همراه یکدیگر باشند. این برای دفع آفات مفید است. برخی از سبزیجات زمانی که با هم کاشته می شوند می توانند عطری را تولید کنند که برای آفات نامطلوب است. هنگامی که گیاهان همراه را با هم پرورش دهید، بدون استفاده از آفت کش ها نتایج سالم تری دریافت خواهید کرد.
 
به جای کشیدن علف های هرز، آنها را به غذای باغ خود تبدیل کنید. برخی از علف های هرز، مانند لامیوم یا علف های هرز، به سختی حذف می شوند. در عوض، با استفاده از یک بیل یا بیل تیز، زیر علف‌های هرز را ببرید و آنها را برگردانید و مطمئن شوید که همه برگ‌ها را دفن کنید. علف های هرز پوسیده می شوند و مانند کمپوست، خاک را تغذیه می کنند.

گیاه فیکوس
 
برای تخت گل شما باید از مواد ارگانیک به عنوان مالچ استفاده شود. دو یا سه اینچ باید کافی باشد. استفاده از این مقدار مالچ رشد علف های هرز را به تاخیر می اندازد، رطوبت را مسدود می کند و تضمین می کند که گیاهان شما به خوبی تغذیه می شوند. این همچنین به تخت گل شما جنبه زیبایی شناسی بیشتری می بخشد.
 
یک نکته مهم برای باغبانی ارگانیک که به طور طبیعی به جلوگیری از بروز بیماری در گیاهان شما کمک می کند این است که گیاهان خود را هر ساله به نقاط مختلف باغ خود منتقل کنید. این امر از گسترش هر بیماری جلوگیری می کند زیرا خاک هر ساله ارگانیسم های مضری را از کاشت در همان نقطه ایجاد نمی کند.
 
به طور کلی بهتر است گیاهان خود را صبح زود آبیاری کنید. این به این دلیل است که خورشید و باد رطوبت را در طول روز تبخیر می کنند. آبیاری در صبح به گیاهان شما بهترین فرصت را می دهد تا زمان بیشتری را برای استفاده از آب صرف کنند. همچنین آبیاری در اواخر روز خطرناک است زیرا اگر آب از شاخ و برگ تبخیر نشده باشد، بیماری های قارچی ممکن است یک شبه ظاهر شوند.
 
جوش شیرین و آب را به طور منظم به گیاهان خود بمالید. فقط دو ماده را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و برگ های گیاهان خود را مه کنید. این مخلوط به عنوان یک درمان طبیعی ضد قارچ عمل می کند. اگر حداقل دو بار در هفته از مخلوط جوش شیرین استفاده کنید، می توان از آفت کش های مضر جلوگیری کرد.
 
همانطور که از لیست نکات قبلی می بینید، باغبانی واقعاً می تواند یک سرگرمی یا شغل لذت بخش باشد. کار بسیار سخت، نگهداری زیاد و صبر زیاد می طلبد، اما در نهایت ارزش آن را دارد که باغی زیبا داشته باشید.

در ادارات از چه گیاهی می توان استفاده کرد؟

۱۱ بازديد
قیمت سانسوریا

 
باغبانی می تواند راهی عالی برای از بین بردن استرس و زیبایی خانه شما باشد. با این حال، بسیاری از مردم وقتی می خواهند باغ خود را در خانه راه اندازی کنند، مطمئن نیستند که از کجا شروع کنند و ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند که همه گیاهان آنها را از بین ببرد. برای اینکه مطمئن شوید این اتفاق برای شما نمی افتد، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه باغ خود را درست شروع کنید!
 
ترکیب گزینش های مختلف گیاهان در یک محوطه باغ باعث جلب توجه می شود و بر لذت بیننده می افزاید. گیاهان متضاد را ادغام کنید تا ترکیبات جالبی ایجاد کنید. گیاهان برگ بزرگ را با گیاهان برگ ریز اضافه کنید و آن ها را با گیاهانی که از نظر بافت و رنگ متفاوت هستند ترکیب کنید تا چشم انداز چشم گیرترین و جالب ترین باغ را ایجاد کنید.
 
قبل از شروع به کاشت هر چیزی از سالم بودن خاک خود اطمینان حاصل کنید. گزارش خاک انجام شود. این کار مقرون به صرفه است و می توانید بر اساس گزارش، تنظیمات لازم را در خاک خود انجام دهید تا به درستی برای تشویق رشد گیاه غنی شود. هزینه تجزیه و تحلیل به راحتی با مزایای یک محصول سالم و پر جنب و جوش جبران می شود.
 
هنگام تقسیم یا انتقال گیاه، مطمئن شوید که ریشه ها را خنک و مرطوب نگه دارید. ریشه ها شکننده ترین قسمت گیاه هستند و به شدت به نور و گرما حساس هستند. اگر قصد دارید گیاه را فوراً انتقال ندهید، یک کیسه پلاستیکی تیره روی ریشه ها قرار دهید.
 
برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود در حین باغبانی، حتماً قبل از شروع پروژه، حرکات کششی گرم کردن را انجام دهید. بیشتر مردم ممکن است باغبانی را به عنوان ورزش تصور نکنند، اما آسیب هایی مانند کشیده شدن عضلات اغلب در باغ اتفاق می افتد. همچنین باید مطمئن شوید که در اطراف حرکت کنید و برای مدت طولانی در یک وضعیت نمانید.
 
قبل از استفاده از اسپری آفت کش، مشخص کنید که چه نوع آفاتی در باغ خود دارید. هیچ آفت کشی نمی تواند از پس هر مشکل آفتی برآید و ممکن است در نهایت آفات شکارچیان طبیعی را از بین ببرید که این مشکل را بدتر می کند.
 
برای به دست آوردن کم هزینه برای باغ خود، از فروشگاه مازاد ارتش محلی خود بازدید کنید. چتر نجات یک سایبان عالی می‌سازد و لباس‌ها و چکمه‌های ارتش لباس مناسبی برای پوشیدن در هنگام باغبانی هستند. ظروف مهمات نیز راهی عالی برای نگهداری لوازم باغبانی شما هستند. اگر چیزهایی را که مخصوص باغبانان است نخرید، اغلب ارزان تر است.
 
اگر می خواهید در اطراف خانه خود باغبانی کنید، باید مطمئن شوید که لباس ایمنی بپوشید. اگر در حین نگهداری از چمن خود از کفش های محکم، شلوار بلند و عینک ایمنی استفاده می کنید، کمتر احتمال دارد که از انجام کارهای حیاط آسیب ببینید.
 
قبل از شروع کار باغبانی کشش خوبی داشته باشید. یک کشش خوب پنج تا ده دقیقه ای به شل شدن عضلات و افزایش ضربان قلب کمک می کند. ماهیچه های بدن بهتر کار می کنند و با گرم کردن مناسب کمتر در معرض آسیب هستند. چند بار در اطراف باغ قدم بزنید و چند حرکت کششی ساده انجام دهید و زمان در باغ تجربه لذت‌بخش‌تری خواهد بود.
 
استفاده از مالچ برای گیاهانی که در گرمای شدید قرار دارند مفید است. بهترین مالچ برای استفاده مالچ چوب است زیرا رطوبت را در خود نگه می دارد و به غرق شدن علف های هرز کمک می کند. مالچ چوب همچنین مواد مغذی را به خاک اضافه می کند که تجزیه می شود. سنگ برای مالچ نیز استفاده می شود، با این حال، سنگ رطوبت را به خوبی مالچ چوب حفظ نمی کند.
 
آیا می دانستید که حشره های بامزه برای گیاهان مفید هستند زیرا شته های مضر را می کشند؟ لیدی سوسک ها که به نام کفشدوزک نیز شناخته می شوند، در طول زندگی خود تعداد زیادی شته می خورند. یک سوسک می تواند 5000 شته را بخورد! اگر کفشدوزک در باغ خود ندارید، می توانید کفشدوزک را در یک مرکز باغ یا از طریق منابع آنلاین خریداری کنید. گیاهان عاشق کفشدوزک هستند!
 
خودتان کمپوست درست کنید اگر کمپوست خود را در خانه ایجاد می کنید، می توانید کاملاً مطمئن باشید که چه چیزی وارد آن می شود، برخلاف زمانی که کیسه های کمپوست را از فروشگاه باغبانی خریداری می کنید. علاوه بر این، کمپوست کردن در حیاط شما باعث جذب حیات وحش مفید بومی مانند حشرات می شود که اکوسیستم باغ شما را متعادل می کند.
 
یک راه عالی برای مقابله با علف های هرز به روشی ایمن و غیر سمی، استفاده از یک بطری اسپری صابون ظرف رقیق شده برای درمان مناطق دارای رشد بیش از حد در باغ شما است. به ازای هر 16 اونس آب به نسبت یک قاشق غذاخوری صابون ظرف ملایم استفاده کنید. علف های هرز را روزی یکبار سمپاشی کنید و در یک هفته چروکیده شده و بیرون کشیدن آنها راحت تر باشد.
 
هنگام راه اندازی باغ ارگانیک خود، باید مطمئن شوید که محیط مناسبی را برای رشد گیاهان خود انتخاب کرده اید. گیاهان مختلف به محیط های مختلف نیاز دارند. بسیاری از نهال های شما باید قبل از قرار دادن آنها در باغ خود در یک ظرف بزرگتر قرار داده شوند. با این حال، برخی از گیاهان، مانند خربزه و خیار، باید از ظرف اصلی خود مستقیماً به باغ شما بروند.

مدیران ادرات می توانند در محل کار خود از گیاه سانسوریا استفاده کنند. قیمت سانسوریا زیاد نیست و با مراجعه به فروشگاه های عرضه کننده گل و گیاه می تواند آن را تهیه کرد.
 
گیاهان شما باید به محض شروع جوانه زدن برگها به درستی تغذیه شوند. اگر از کمپوست در خاک خود استفاده نکردید، باید گیاهان خود را کود دهید. می توانید آب را با محلول ماهی یا علف های هرز دریایی مایع مخلوط کرده و روی گیاهان خود اسپری کنید یا این مخلوط را به آبی که سینی ها و گلدان های خود در آن استحمام می کنید اضافه کنید.
 
شلنگ باغچه خود را مدیریت کنید تا از سرخوردگی جلوگیری کنید. شلنگ های باغچه، به خصوص شلنگ های بلندتر یا سنگین، زمانی که مجبور می شوید آنها را در اطراف باغ بکشید، می توانند سخت و آزاردهنده شوند. بسته به پیکربندی باغ خود، روی یک حلقه شلنگ قابل حمل یا ثابت سرمایه گذاری کنید تا راحت تر شیلنگ باغچه خود را مدیریت کنید و ذخیره سازی آن را سریع و آسان کنید.


قیمت سانسوریا
 
وزغ ها می توانند بهترین دوست باغبان باشند زیرا همه حشرات دردسر ساز می خورند. برای اینکه وزغ ها را جذب کنید تا به باغ شما بیایند و مدتی بمانند، ملافه باغ را مرطوب نگه دارید و مکان هایی را در اختیار آنها قرار دهید که بتوانند با خیال راحت از شکارچیان خود پنهان شوند. یک ترفند مفید که بسیاری از باغبانان از آن استفاده می کنند این است که گلدان های گلی قدیمی و شکسته را به صورت وارونه در باغ قرار دهند تا به عنوان پناهگاهی راحت برای وزغ های سخت کوش عمل کند.
 
در حالی که باغبانی می تواند یک موضوع حساس باشد، تنها چیزی که نیاز دارید آموزش مناسب در مورد نحوه درست کردن آن است. اگر می خواهید یک باغ در خانه خود راه اندازی کنید، فقط باید نکات این مقاله را دنبال کنید و به زودی یک چیدمان دوست داشتنی از گیاهان در حیاط خود خواهید داشت!

از چه گلدانی برای گیاه خود استفاده کنیم؟

۱۵ بازديد
خرید گلدان


 
آیا می خواهید در حیاط خود یک باغ راه اندازی کنید اما نمی دانید چگونه؟ این احتمال وجود دارد که دانش لازم را برای داشتن یک باغ موفق نداشته باشید. این جایی است که مقاله زیر وارد می شود - توصیه هایی به شما داده می شود که باغبانی را آسان و سرگرم کننده می کند.
 
داشتن خاک سالم در باغچه دفاع شماره یک شما در برابر آفات است! گیاهان سالم تر از نظر قدرت و مقاومت در برابر بیماری و حشرات بیشتر هستند. برای تقویت چشم انداز باغ خود برای ارائه سالم ترین گیاهان ممکن، مطمئن شوید که با خاک درجه یک و عاری از مواد شیمیایی انباشته کننده نمک شروع کنید.
 
هنگام ریشه کن کردن یک گیاه چند ساله، باید شروع به حفاری در خط قطره آن کنید. یک ترانشه در اطراف گیاه حفر کنید و هر ریشه ای را که فراتر از آن ترانشه است ببرید. می توانید ساقه ها را به هم ببندید تا در طول فرآیند به گیاه آسیب نرسانید. پس از جدا شدن تمام ریشه ها، گیاه را با دقت توسط ساقه اصلی بلند کنید.
 
برای شروع بهترین باغ ممکن، به یاد داشته باشید که همیشه باید با بذر شروع کنید و نه گیاهان از قبل خریداری شده. این نه تنها یک روش موثر برای باغبانی است، بلکه دوستدار محیط زیست نیز می باشد. پلاستیک مورد استفاده در مهدکودک ها اغلب به محل های دفن زباله ختم می شود، به همین دلیل توصیه می شود هنگام بسته بندی گیاهان خود از بذر استفاده کنید یا از مهد کودک هایی که از مواد آلی استفاده می کنند خریداری کنید.
 
پوسته های تخم مرغ خود را ذخیره کنید تا به عنوان افزودنی خاک استفاده کنید. پوسته تخم مرغ خرد شده کلسیم مورد نیاز را به باغ شما اضافه می کند و کار کردن با پوسته آن به هوادهی خاک نیز کمک می کند. یک سد ساخته شده از پوسته تخم مرغ خرد شده و در حلقه ای در اطراف گیاهان شما نیز می تواند از آنها در برابر حلزون ها و راب ها محافظت کند. بدن ظریف آنها توسط پوسته های دندانه دار بریده شده و خراشیده می شود و باعث می شود از آن قسمت های باغ دوری کنند.
 
منطقه آب و هوایی خود را بشناسید این می تواند تفاوت بین یک باغ پر رونق و باغی باشد که هرگز رشد نمی کند. دانستن منطقه آب و هوایی خود به شما کمک می کند گل ها، میوه ها، سبزیجات و درختانی را انتخاب کنید که برای جایی که هستید مناسب هستند. به این ترتیب، هنگام طراحی باغ، کمی سرحال خواهید بود.
 
عاقلانه باغ خود را آبیاری کنید. شلنگ خیساندن می تواند با آبیاری همزمان همه گیاهان شما در زمان با ارزش خود صرفه جویی کند و نیاز به کشیدن قوطی یا شلنگ آبیاری در اطراف هر گیاه را از بین ببرد. فشار آب خیسانده را در سطح پایین نگه دارید تا به گیاهان حساس شما آسیبی نرسد. اجازه دهید خیسانده چند ساعت روشن بماند، تا گیاهان شما بتوانند در حالی که به کارهای دیگر تمایل دارید، آب دریافت کنند.
 
برای کامل کردن یک باغ، نکات جالب را فراموش نکنید. یک حیاط بزرگ را با استفاده از نقاط دیدنی مانند نیمکت‌ها، آب‌نماها و هنر حیاط به چندین قسمت مختلف تقسیم و تقسیم کنید. این یک فضای در حال حاضر سالم را بهبود می بخشد و آن را به اتاق بیرونی خانه شما تبدیل می کند.
 
اجازه دهید فرزندانتان در تلاش های باغبانی ارگانیک شما مشارکت داشته باشند. باغ‌ها ابزار آموزشی فوق‌العاده‌ای برای بچه‌ها هستند و فرصت‌های خوبی برای تعامل، رشد و آموزش زندگی سالم فراهم می‌کنند.
باید در زمان خرید گلدان https://www.rezvangol.ir/product-category/flower-pot به این موضوع توجه کنید که قرار است گیاه خود را در کجا قرار دهید. اگر می خواهید گیاه را در حیاط قرار دهید استفاده از گلدان پلاستیکی بیشتر توصیه می شود زیرا این گلدان به شرایط آب و هوای مقاوم است.
 
شما باید پیازچه را در اطراف تخت گل قرار دهید زیرا یک دافع حشرات طبیعی است. مگس ها، شته ها و سایر آفات با استفاده از گیاهان ساده مانند پیازچه به راحتی دفع می شوند. پیازچه را می توان پرورش داد یا می توان آن را به عنوان هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد. مقدار سخاوتمندانه ای را در اطراف گل رز قرار دهید و متوجه شوید که حشرات در خلیج باقی می مانند.
 
هنگام باغبانی باید به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بنوشید. بسیاری از مردم فراموش می کنند که با مصرف آب خود هماهنگی داشته باشند زیرا فکر نمی کنند که فعالیت سنگینی انجام می دهند. باغبانی ممکن است همیشه سخت نباشد، اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند منجر به کم آبی بدن شود و نوشیدن آب فراوان یکی از راه های جلوگیری از آن است.

 
اگر قصد دارید یک باغبان ارگانیک را شروع کنید، یک نکته عالی این است که بذرهای خود را با شیشه یا پوشش پلاستیکی بپوشانید. این مورد نیاز است تا بذرهای شما گرم بمانند زیرا بیشتر بذرها برای جوانه زدن مناسب به دمای حدود 70 درجه فارنهایت نیاز دارند.
 
هنگام آبیاری باغ خود، به جای استفاده از شلنگ یا آبخوری، یک شلنگ خیساندنی در نظر بگیرید. اگر فشار شیلنگ های خیساندن را کم کنید، می توانید آب خود را برای ساعت ها روشن بگذارید تا بخشی از باغ شما به آرامی آبیاری شود. این می تواند زمانی را برای انجام کارهای دیگر در اختیار شما قرار دهد.
 
اگرچه بسیاری از علف کش های ارگانیک موجود در بازار موجود است، اغلب بهترین و یک صرفه جویی واقعی برای کشیدن علف های هرز با دست است. اگر به طور منظم از آن پیروی کنید، به راحتی می توانید علف های هرز را قبل از اینکه ریشه آنها مستقر شود، بکشید. دستکش بپوشید و حتماً شاخ و برگ و ریشه را بیرون بیاورید.
 
اگر باغبانی ارگانیک درختان، گل ها و درختچه های خود را انتخاب می کنید، بسیار مهم است که آنها را با حداقل 2 تا 3 اینچ مواد ارگانیک احاطه کنید. این باعث می شود گیاهان شما مواد مغذی آلی مورد نیاز خود را تامین کنند. همانطور که باران می بارد، مواد مغذی را برای گیاهان آزاد می کند.
 خرید گلدان
از شر سوسک های ژاپنی خلاص شوید. این سوسک‌های مزاحم که زمانی بسیار نادر بودند و فقط در شرق ایالات متحده یافت می‌شدند، اکنون به سمت غرب حرکت می‌کنند. آنها به انواع مختلفی از گیاهان و سبزیجات حمله می کنند و پس از استقرار به سختی می توان آنها را ریشه کن کرد. آنها را در صبح زود با تکان دادن اندام ها و شاخه های درختان دستچین کنید. آنها را با مخلوط کردن آب، شکر و میوه های له شده طعمه کنید. این معجون را در یک نقطه آفتابی حداقل 1 اینچ از زمین قرار دهید. هر روز صبح سوسک ها را صاف کنید. محصولات "تله" را بین سبزیجات و گلها بکارید: سوسک های ژاپنی از گل همیشه بهار، گل گاوزبان و گل مغربی استفاده می کنند. اگر آنها را در سراسر باغ خود بکارید، به طور طبیعی به سمت آن گیاهان خاص حرکت می کنند.
 
علف های هرز بدون توجه به نوع باغی که دارید تحریک کننده هستند. این روش ارگانیک از بین بردن علف های هرز هم برای شما و هم برای محیط زیست ایمن تر است.
 
همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، اگر نمی دانید چگونه یک باغ راه اندازی کنید، احتمالاً به این دلیل است که نمی دانید چه چیزی باعث شکوفایی یک باغ می شود. توصیه هایی که در مقاله بالا به شما داده شد به شما کمک می کند تا برای باغ ایده آل آماده شوید.